Naziv knjige: Igre gladi
Originalni naziv: The hunger games
Serijal: Igre gladi
Autor: Suzan Kolins
Broj stranica: 257
Žanr: distopija

Igre gladi su prvi roman u istoimenoj trilogiji koju je napisala američka autorica Suzan Kolins. Knjiga je objavljena 2008. godine, pisana je u prvom licu pa tako radnju pratimo iz perspektive Ketnis Everdin. U knjizi se pojavljuje dosta likova, a jedan od značajnijih je Pita Melark.

Radnja ovog serijala je smještana u Panem. To je zemlja koja se uzdigla iz pepela na teritoriji koja je u prošlosti bila poznata pod imenom Sjeverna Amerika. Desile su se velike katastrofe, suše, oluje i vatre koje su progutale veliki dio zemlje, te brutalni rat oko ono malo zemlje što je preostalo. Posljedica svega toga je Panem (sjajni Kapitol koji je okružen prstenom koji se sastoji od 13 distrikta), država koja je donijela mir i prosperitet svojim građanima. Nakon toga slijede Mračni dani, distrikti su podigli ustanak protiv Kapitola. 12 distrikta je poraženo, a trinaesti je sravljen sa zemljom. Donijet je Ugovor o izdaji kojim se kreiraju novi zakoni, garantuje se mir i koji treba da predstavlja podsjetnik na to da Mračni dani nikada ne smiju da se ponove.

Ugovorom su kreirane Igre gladi. U znak obmazde zbog prijašnjeg ustanka, Kapitol svake godine nasumično bira dvoje mladih predstavnika iz svakog distrikta (po jednog dječaka i jednu djevojčicu) koji će učestvovati u Igrama gladi. Igre se prikazuju na televiziji u cijelom Panemu, te su zbog toga dijelom zabava za ljude, a dijelom taktika zastrašivanja potčinjenih distrikta. Tako su 24 tributa prisiljeni da se u periodu od nekoliko sedmica bore do smrti i posljednji koji ostane na nogama je pobjednik.

Priča počinje u Distriktu 12 u kojem živi Ketnis Everdin (POV lik) i došlo je vrijeme kada se izvlače tributi za Igre gladi. Ketnis se javlja da dobrovoljno učestvuje u Igrama umjesto svoje mlađe sestre Prim koja je izvučena. Kao drugi tribut iz Distrikta 12 izvučen je Pita Melark, sin pekara koji je još od malena zaljubljen u Ketnis. Tako će se njih dvoje suprotstaviti predstavnicima drugih distrikta, uključujući i Karijeriste, borce daleko snažnije od njih koji se za svoj nastup u Igrama pripremaju cijeli živiot. Pobjednik može biti samo jedan. Može li se šta promijeniti?

Knjiga se sastoji od tri dijela. Prvi je uvod i odlazak u Kapitol, te priprema za Igre. U drugom dijelu Igre počinju i u trećem dijelu je sam vrhunac igara. Sve se to prati kroz oči Ketnis. Ona je vješta sa lukom i strijelom i zna da lovi; saznaje da je Pita zaljubljen u nju, ali misli da je to samo trik i da se on samo pretvara. Takvo razmišljene je u neku ruku i opravdano s obzirom da će biti protivnici kada Igre počnu. Ali to možda i nije pretvaranje?

Knjiga je lijepo napisana i brzo se čita. Iskrene preporuke!

Po ovoj knjizi je 2012. godine snimljen i film pod nazivom The hunger games.

Sljedeća knjiga u trilogiji Igre gladi je Lov na vatru.