Naziv knjige: Sjaj slobode
Originalni naziv: Mockingjay
Serijal: Igre gladi
Autor: Suzan Kolins
Broj stranica: 270
Žanr: distopija
Sjaj slobode je treća i posljednja knjiga u trilogiji Igre gladi koju je napisala autorica Suzan Kolins. Knjiga je objavljena 2010. godine i nosi odgovore na sva pitanja koja su ostala neodgovorena u prošloj knjizi (Lov na vatru). Sjaj slobode nam daje stvarni osjećaj života za vrijeme rata. Sve se promijenilo, ali Ketnis je proganjana sjećanjima iz Igara gladi u kojima je dva puta pobijedila. Kao i prve dvije i Sjaj slobode je napisan u prvom licu, te se priča prati iz perspektive Ketnis Everdin.

Na kraju prošle knjige Ketnis je uspjela da preživi po drugi put Igre gladi i kao posljedica toga ustanak protiv Kapitola koji je najavljivan u prošloj knjizi se sada dešava. Sve je to razbjesnilo Kapitol i predsjednika Snoua. Uništen je Distrikt 12. Ketnis i nekoliko preživjelih iz prošlih Igara gladi se oporavljaju u podzemlju Distrikta 13 za kojeg se pretpostavljalo da je bio uništen prije 75 godina. Zapravo je uništana samo njegova površina, pa ljudi žive u podzemlju.

Pobunjenici smatraju da je Ketnis simbol revolucije (Kreja) i da će ih ona voditi do pobjede protiv Kapitola. Neki distrikti su zauzeti, neki tek treba da se zauzmu prije nego što se krene na Kapitol. Međutim, problem je u tome što je Pita zarobljen u Kapitolu. Sve što Ketnis uradi, moglo bi imati posljedice po Pitu.

Iako nema više Igara, Ketnis i Pita su pijuni, ali sada u drugačijim igrama, političkim igrama Kapitola i Distrikta 13. Čitajući knjigu sam često sticao utisak da su Kapitol i Distrikt 13 dosta slični. Spremni su da žrtvuju sve samo da bi pobijedili u ratu.

,,Želim da svi gledaoci - bez obzira da li su na strani Kapitola ili pobunjenika - zastanu na trenutak i razmisle šta rat donosi ljudskim bićima. Skoro smo istrebili jedni druge u prethodnom ratu. Sada nas je daleko manje. Mnogo smo slabiji. Da li ovo zaista želimo? Hoćemo li da uništimo jedni druge? U nadi da će se dogoditi - šta? Da će neka bolja vrsta naslediti spržene ostatke Zemlje?’’ Pita Melark

Ovo je nešto što je Pita imao priliku da kaže na početku knjige, što je izazvalo dosta negativnih reakcija kod strane pobunjenika. Ide se čak do toga da ga smatraju i izdajicom. To je samo još jedna otežavajuća okolnost za Ketnis.

U knjizi ima dosta Ketnisinih razmišljanja o Piti, Gejlu, njenoj porodici, stradalim prijateljima iz prošlih knjiga. Sjaj slobode je dobra knjiga, lijepo napisana i vođena. Ima dosta tužnih i srceparajućih momanata kako se približavamo kraju. Po ovoj knjizi su 2014 i 2015 godine snimljena dva filma pod nazivom The Hunger games: Mockingjay (part 1 i part 2).