Talisman

Naziv knjige: Talisman
Originalni naziv: The Talisman
Autori: Stiven King i Peter Straub
Broj stranica: 743
Žanr: horor, fantastika

Talisman je knjiga, koja bi mogla biti nešto između horora i fantastike, koju su zajedno napisali autori Stiven King i Peter Straub. Talisman je objavljen 1984. godine pod nazivom The Talisman. Ovo je strogo priča o dječaku Jacku Sawyeru kako je to navedeno u zaključku same knjige, te o njegovim čudesnim pustolovinama. Priča se uglavnom prati iz Jackove perspektive, ali postoje momenti kada se prati i iz perspektive drugih likova. Talisman je bio nominiran za nagradu Locus and World Fantasy Awards 1985. godine.

Radnja knjige počinje gradu New Hampshire na sljedeći način: ,,1981. godine, dvanaestogodišnji dječak po imenu Jack Sawyer (POV) stajao je promatrajući mirnu vodu, stojeći na neoznačenoj plaži pred hotelom koji je djelovao kao dvorac iz romana sir Waltera Scotta. Želio je zaplakati ali nije mogao osloboditi svoje suze. Bio je okružen smrću, smrt je predstavljala polovicu njegovog svijeta, nije bilo duge. Njegov otac je umro, ujak Tommy je umro, majka mu možda umire.''

Jack je u New Hapmshire došao sa majkom, te u tom gradu upoznaje starog Speedyja Parkera od koga će naučiti da postoje Teritoriji, nešto kao paralelni svjet ovom našem u kojem vrijeme drugačije protiče i u kojem su moguće razne ,,fantastične'' stvari. Jack saznaje da može da pređe u taj svijet; on zapravo mora da pređe u taj svijet kako bi spasio svoju majku i kraljicu Teritorija Lauru Deloressian. Da bi to uradio on kreće na put kroz Ameriku i Teritorije, prema zapadu, kako bi pronašao Talisman, jedinu stvar koja može spasiti oba svijeta, a i njegovu majku.

Morgan Sloat (POV, koji se uglavnom pojavljuje u interludijumima) je negativavac u ovoj knjizi. On i Jackov otac Phil Sawyer su osnavali agenciju pod nazivom Sawyer&Sloat, koja je postala njihov najunosniji posao pomoću kojeg su se obogatili. Sada kad je Jackov otac mrtav, Morgan Sloat je spreman učiniti sve kako bi preuzeo kompletnu agenciju na sebe. Spreman je čak i ubiti neke od svojih partnera. Sloat isto kao i Jack može da prelazi u Teritorije, gdje je takođe negativac, neko ko ulijeva strah i trepet u ljude oko sebe. Jack će morati biti vrlo oprezan, pogotovo ako Sloat sazna da je Jack naučio kako da pređe u Teritorije.

Hoće li Jack pronaći Talisman? Šta je uopšte Talisman? Da li će uspjeti spasiti svijet i svoju majku? Sve su ovo pitanja na koja možete potražiti odgovore u ovoj knjizi!

Talisman je roman u kome se toliko toga izdešavalo. Knjiga je stvarno velika, preko 700 stranica, ali ni jednom nisam stekao osjećaj da je to samo veliki sprint do cilja. Jack će se naći na brojnim mjestima, kako u Americi tako i u Teritorijima, a vrijeme provedeno u svakom se osjeća prirodno. Ima tu puno opisa tih mjesta na kojima se nalazi. Autori su posvetili veliku pažnju izgradnji svijeta (kako Amerike, tako i Teritorija). Jack upoznaje razne likove: dobre, loše, neprijetne, fantastične... Posebno mi se svidio lik Vuka kojeg je Jack upoznao u Teritorijima, pa ga je uspio prebaciti u naš svijet što je rezultiralo nizom komičnih scena koje su mi uspjele izmamiti i osmijeh na lice. Pored Vuka tu je Richard Sloat, Jackov prijatelj još od malih nogu i sin Morgan Sloata (negativca u ovom romanu).

Samo Jackovo putovanje postaje dvostruko važno jer on trči zbog svoje majke koja je bolesna, i kada pronađe Talisman, on još mora da se vrati. Ako se Jack izgubi ili zaglavi nekoliko nedelja,  to bi moglo dovesti do toga da više ne vidi majku. Ova knjiga nudi onu vrstu putovanja gdje je cijeli  svijet protiv djeteta, a to znači da će svi Jackovi padovi biti brutalni, ali uspjesi će biti nadmoćni.

Stvarno sam uživao čitajući Talisman i svima koji su raspoloženi za dobru avanturu bih preporučio da je pročitaju.

Talisman ima i nastavak, a to je knjiga Crna kuća.