Magla

Naziv knjige: Magla
Originalni naziv: The Fog
Autor: Džejms Herbert
Broj stranica: 271
Žanr: horor

„Najbolja Herbertova djela imaju učinak sličan Majku Tajsonu u njegovim šampionskim danima: bez finesa, sve sama sirova snaga. Te su knjige bile bestseleri zbog toga što su mnogi čitaoci (među njima i ja) bili previše užasnuti da bi ih ispustili iz ruku.“ Stiven King

Magla je knjiga koju je 1975. godine objavio autor Džejms Herbert pod nazivom The Fog. Radi se o hororu i za ovu knjigu se može raći da je pravi klasik. „Magla sadrži izuzetno malo živopisnih činova nasilja, premda su dva od njih toliko užasna da prožimaju čitavu knjigu. Herbert se radije usredsređuje na slikanje pejzaža (povremeno komičnog) košmara, i većina epizoda donosi stravu umesto eksplicitnog nasilja.” Dakle, knjiga nije pretjerano strašna, ali je autor uspio kreirati prilično jezivu atmosferu. Naravno možete očekivati i neke neprijatne scene. Knjiga je pisana u trećem licu. Prati se iz perspektive nekoliko likova, ali najveća pažnja je usmjerena na Džona Holmana.

Ovo mi je, inače, prva knjiga koju sam pročitao od ovog autora, te mogu reći da mi se sviđa način na koji Herbert piše. On nam kroz ovu priču na jeziv način prikazuje maglu, koja kako radnja odmiče postaje sve gušća i veća, te ima neka veoma neobična (misteriozna) svojstva. Zašto misteriozna? Pa svi koji dođu u dodir sa tom maglom ,,polude'' i postaju veoma agresivni. Kroz knjigu je primjetno da magla ne utiče na svakoga na isti način. U tom pogledu, posebno mi se svidjela jedna komična scena...
O čemu se radi u knjizi? Mirno selo u Viltširu najednom pogađa katastrofa bez ikakvog razloga ili objašnjenja, ostavljajući za sobom trag jada i užasa. Razjapljena pukotina bez dna širi se zemljom, a iz nje izbija magla kakvu niko nikada nije video. Šta god da je posredi, mora se staviti pod kontrolu, jer kuda god da krene, za njom ostaju strahote jednako jezive kao i tragedija koja je obiležila njen dolazak na svijet. Nedužni seljani i učenici pomahnitaju pod uticajem tajanstvene magle, i međusobno se muče i ubijaju. Gnusni i grozni događaji tim su strašniji jer se dešavaju u ruralnom, uglednom kraju Engleske. A sve zbog magle koja tjera ljude u ludilo...

Dakle, Magla je dobar horor, te bih je preporučio svim ljubiteljima horora. Ovaj klasik iz sredine 70-ih bi trebali svakako pročitati!

,, Selo je počelo da lagano sa sebe stresa san i oživljava. Lagano zbog toga što se ništa u tom dijelu Viltšira nije događalo brzo; preovladivalo je opušteno raspoloženje koje su seljani vijekovima pažljivo odgajali. Pridošlice su se brzo uklapale u ležerni ritam i pozdravljale sigurnost koju je on stvarao. Nemirna omladina se tu nikada nije dugo zadržavala, ali je uvijek pamtila zaštitnički mir sela, koji je mnogima i nedostajao. Poneki turista otkrivao ga je slučajno i bivao ushićen tim vremešnim šarmom, ali za iscrpno istraživanje njegove dopadljivosti bili su dovoljni minuti i putnik bi pošao dalje, uzdišući za njegovim mirom, ali pomalo i u strahu od dosade koju bi mu taj mir donio.

Džesi je otvorila bakalnicu tačno u 8.30, kao što je činila i proteklih dvadeset godina. Njen prvi kupac, gospoda Tekeri, neće ući do 8.45, ali o prekidu u rutini ranog otvaranja nije bilo ni govora. Čak i kada je umro Tom, njen pokojni muž, prodavnica je opet bila otvorena tačno u 8.30, a dva dana potom, kada je sahranjen, zatvorena je samo na jedan sat, između 10.00 i 11.00. Džesi je uživala u jutarnjem ćaskanju s gospođom Tekeri, koja je uvijek svraćala, bez obzira na to treba li joj šta ili ne. Ona joj je pružala veliku utjehu otkad je Tom umro i nikada nije propustila jutarnju šolju čaja sa Džesi. Uzajamni tračevi nikad nisu mogli da im dosade; jedna tema mogla je da potraje dvije nedelje, a smrt u selu potrajala bi čak i tri... ''