Isijavanje

Naziv knjige: Isijavanje
Originalni naziv: The shining
Broj stranica: 470
Žanr: horor
Isijavanje je roman od autora Stivena Kinga koji je objavljen 1977. godine pod nazivom The shining. Bio je to treći roman kojeg je objavio King i ujedno roman čiji je uspjeh istaknuo Kinga kao autora horora. Po romanu je snimljen i film 1980. godine. Roman je napisan u trećem licu i prati se iz prespektive tri lika (jedne porodice), a to su: Džek, Vendi i Deni Torens.

Isijavanje predstavlja oličenje savremenog horor romana i pruža pronicljiv uvid u jednu rasturenu porodicu, mračne hodnike duše i ljudsku slabost. Talenat Stivena Kinga ni u jednoj knjizi nije bio blistaviji.

Radnja romana se odvija u hotelu ,,Vidikovac'' u kojem često odsijedaju poznate ličnosti, polazeći od glumaca do predsjednika. Hotel se nalazi u planinama, na neki način odvojen je od civilizacije. To je posebno primjeti kada dođe zima. Hotel je tada zatvoren, zatrpan u snijegu, te je svake godine, kada dođe zima, potrebno zaposliti nekoga kao čuvara hotela ko će se o njemu brinuti do proljeća. Hotel ,,Vidikovac'' je imao veoma burnu historiju. Kakve se misterije kriju iza te historije? Obično se kaže da svaki hotel ima svog duha ili duhove. Kakvi se duhovi kriju u ,,Vidikovcu''?
O čemu se radi u knjizi? Džek Torens, njegova žena Vendi i sin Deni useljavaju se u hotel „Vidikovac“, gde je Džek dobio posao kućepazitelja za vrijeme zime. S obzirom da će mjesecima biti odsječeni od civilizacije, Džek pokušava da se izbori sa alkoholizmom i napadima bijesa dok pokušava da završi svoj novi pozorišni komad. Međutim, sile tame koje borave u hotelu „Vidikovac“ – koji ima dugu istoriju nasilja – žele da se dočepaju Denija zbog njegovih snažnih prekognitivnih sposobnosti i služe se Džekovim slabostima kako bi ugrabile dječaka...

U ovoj knjizi nam King predstavlja sva ona izmišljena čudovišta koja može da kreira ljudski mozak. King je majstor kada je u pitanju ulazak u glavu svojih likova, te predstavljanje njihovih razmišljanja i strahova. Tako imamo priliku da vidimo kako razmišlja jedan petogišnjak, te kako na njega utiče njegova ,,disfunkcionalna'' porodica. Isto tako imamo priliku da vidimo razloge zbog kojih se njegovi roditelji tako ponašaju u nekim situacijama, odnosno šta je uticalo na njih, pa se oni tako ponašaju.

Možete očekivati strašne, napete i neprijatne scene u ovom romanu. Ako tražite dobar horor, roman Isijavanje je pravi izbor... Preporuke!

,, Džek Torens pomisli: Razmetljivi mali kurac.
Ulman beše visok metar šezdeset pet, a kad bi išao, kretao bi se ishitrenom brzinom koja je, izgleda, povlastica svih niskih gojaznih ljudi. Razdjeljak u kosi bio mu je bez mane, a tamno odijelo odmjereno ali udobno. “Ja sam čovjek kojem možete doneti svoje probleme”, govorilo je to odijelo hotelskom gostu. A najamnoj radnoj snazi odsječnije je govorilo: „Čuj, pazi da budeš valjan!“ Na reveru crveni karanfil, možda zato da niko na ulici ne bi Stjuarta Ulmana zamijenio za pogrebnika.
Slušajući Ulmana kako govori, Džek samom sebi prizna da mu se sigurno ne bi svidio nijedan čovjek s one strane stola - pod ovim uslovima.
Ulman je postavio pitanje, a Džek ga nije čuo. Ulman je spadao u ljude koji takve greške svrstaju u mentalni registar - za dalje razmatranje.
- Oprostite, nisam vas čuo.
- Pitao sam je li vašoj ženi potpuno jasno šta ćete ovdje raditi. A tu je, naravno, i vaš sin. – Baci pogled na molbu pred sobom. - Danijel… Zar vašu ženu nimalo ne plaši pomisao na to?
- Vendi je izvanredna žena.
- A i vaš sin je izvanredan?
Džek se nasmiješi. Veliki široki reklamni osmijeh:
- Pa, mislimo da jeste. Vrlo je samostalan, iako mu je pet godina.
Ulman ne uzvrati osmjeh. Stavi u fasciklu Džekovu molbu.
Fascikla završi u fioci. Na površini stola sad su se nalazile samo dnevna knjiga rada, telefon, lampa “tensor“ i korpa za ulaznu i izlaznu poštu. I oba dijela korpe bila su prazna. Ulman ustade i pride ormaru za kartoteku u ćošku.
- Dodite iza stola, g. Torens. Pogledaćemo nacrte hotelskih spratova... ''

,,Ovo neljudsko mjesto stvara ljudska čudovišta.''

,,Svaki veliki hotel ima svoje duhove.''