Salemovo

Naziv knjige: Salemovo
Originalni naziv: Salem's lot
Broj stranica: 514
Žanr: horor
Roman Salemovo je knjiga koja je autora Stivena Kinga obilježila kao horor pisca. Objavljen je 1975. godine pod nazivom Salem's lot. Odlučio sam se da pročitam ovu knjigu iz razloga što se u njoj pojavljuje jedan lik koji će imati uticaj na priču iz Kingovog serijala Mračna kula. Iz tog razloga se može reći da je ova knjiga na neki način povezana sa Mračnom kulom. Svi koji ste pročitali Mračnu kulu pretpostavljam znate o kome je riječ. Njegova priča se nastavlja u Mračnoj kuli.

Stiven King je kroz Salemovo htio da ispriča ,,priču nalik naopakom Drakuli. Optimizam viktorijanske Engleske isijava iz svake stranice Stokerovog romana, kao tek otkriveno električno osvjetljenje. Drevno zlo stiže u grad, odakle biva izgnano (ne bez izvesne borbe, naravno) zalaganjem savremenih lovaca na vampire, koji se koriste čudima poput transfuzije krvi, stenografije i mašine za kucanje. Kingov roman će pogledati s druge strane teleskopa, na svijet u kome električno osvjetljenje i savremeni izumi pomažu inkubusu, gušenjem vjere u njegovo postajanje. Ti izumi obesmišljavaju vjeru, čineći je suštinski nemogućom.''

Dakle, Stiven King polazi od ideje o vampirskoj pripovijesti koja bi bila protivteža Stokerovoj (Drakula), te zasigurno zaslužuje mjesto u historiji kao najoptimističnija strašna priča svih vremena. Po mom mišljenju King je uspio u svom naumu. King pušta mašti na volju te će vas uvući u grad Salemovo u kome će da zavlada jako strašna, mračna i jeziva atmosfera. Do samog kraja priče nećete znati da li će da pobijedi ,,dobro'' ili ,,zlo''. Vampiri u ovoj knjizi nisu ni romantični ni lijepi, kao što je to uglavnom slučaj sa većimom romana, ali su zato veoma strašni.

Salemovo je napisano u trećem licu, te se prati kroz oči velikog broja likova koji su stanovnicu grada Salemova.
O čemu se radi u knjizi? Salemovo je mali grad u Novoj Engleskoj okovan silama mraka, grad koji postoji samo u piščevoj mašti. Kao i u mnogim drugim takvim gradovima - koji imaju svoju mračnu prošlost - i u njemu među mještanima kolaju tajni tračevi, dešavaju se neobične stvari i živi uobičajeni broj pijanica i čudaka, ali i pokoji normalan stanovnik. Ben Mirs, pisac skromnih uspjeha, vraća se u Salemovo, grad u kojem je kao dječak proveo nekoliko godina, kako bi napisao roman i oslobodio se strahova koji ga progone još od djetinjstva. U kući za koju Bena vežu jezive uspomene sada živi novi stanar, čovjek koji izaziva sumnju kada klupko misterioznih događaja počinje da se odmotava: dječak je nestao, pas je brutalno ubijen... Uskoro će se iznenađenje pretvoriti u zbunjenost, zbunjenost u konfuziju, a naposlijetku u užas... U svijetu kojem ne važe uobičajena pravila i u kojem je sve moguće prisustvovat ćete jednoj mračnoj i jezivoj atmosferi.

Ovako se piše horor roman o vampirima. Strašno, jezivo, mračno, neredvidljivo... Stiven king zna da kreira ovakvu atmosferu. Preporuke!!

,, Gotovo svi su mislili da su čovjek i dječak, otac i sin.

Proputovali su zemlju s kraja na kraj, u pravcu jugozapada u starom Sitroenovom sedanu, uglavnom sporednim putevima. Često su prekidali putešestvije. Zaustavljali su se tri puta prije nego što su stigli do konačnog odredišta. Prvo na Rod Ajlendu, gdje je visoki, crnokosi čovjek radio u fabrici tekstila, a zatim u Jangstaunu, Ohajo, gdje je radio tri mjeseca na traci, proizvodeći traktore. Posljednje zaustavljanje bilo je u kalifornijskom gradiću, pored meksičke granice. Tu je sipao benzin i opravljao male strane automobile sa iznenađujućim i blagotvornim uspjehom.

Gdje god bi se zadržali, pretplatio bi se na portlandske novine Pres herald. Interesovao se za sve što je pisalo o Jerusalemovu, gradiću u južnom Mejnu i njegovoj okolini. Ponekad bi se pojavio poneki članak.
Napisao je kostur romana u hotelskim sobama, pre nego što su stigli do Central Folsa, na Rod Ajlendu. Poslao ga je agentu poštom. Prije milion godina, prije nego što je tama ušla u njegov život, bio je srednje uspješan pisac. Agent je proslijedio materijal... ''

,,Na kraju se uvijek slomiš na neizgovorenim barikadama roditeljaske ljubavi, kao na zidovima tapacirane ćelije.''

,,Vrijeme je kao rijeka.''

,,Roman je priznanje svih zločina, koje daje potpuno nevin čovjek.''