Keri

Naziv knjige: Keri
Originalni naziv: Carrie
Broj stranica: 214
Žanr: horor
Keri je prvi objavljeni roman (horor) od autora Stivena Kinga koji je objavljen 1974. godine pod nazivom Carrie. Ovo je knjiga o djevojčici koja ima telekinetičke sposobnosti. King je  napisao ovaj romana kako bi se odužio dvjema djevojčicama koje je poznavao u srednjoj školi, a koje društvo nije prihvatalo čak ni kada su su one trudile da budu kao drugi (ideja za pisanje ovog romanaje tako nastala). Knjiga je doživjela nekoliko filmskih adaptacija.

Stiven King nas u ovoj knjizi upoznaje sa glavnom junakinjom koja se zove Keri koja će se osvetiti svima koji su je ponižavali i to u prilično velikom stilu. Ona je izrazito ambivalentna figura koja istovremeno želi smrt svijetu koji je okružuje, ali isto tako želi i njegovu ljubav.

Struktura romana Keri podsjeća na tok suđenja, ili bilješke iz sudnice, gdje se pred čitatelje kao pred porotu iznose dokazi o tome kakva je osoba bila Keri White. Sama priča se konstantno prekida pojedinim bilješkama i člancima kroz koje saznajemo neke stvari o samoj Keri, ali i o njenoj majci (za koju možemo reći da je negativac u ovoj knjizi). Roman počinje tako što prenosi članak iz novina koji govori o kiši kamenja što je pala sa neba na kuću Margaret White i njene kćeri Keri.

Atmosfera u kojoj Keri živi i odrasta je drugačija nego kod drugih ljudi i to na nju ostalja velike posljedice. Atmosfera je predstavljena kao fanatična religioznost, strah od đavola, tijela i tjelesnog, od strasti i emocija, tu vlada skoro pa srednjovjekovni pogled na religiju i božiju kaznu, pri čemu je Keri jedina žrtva, a njena majka sveštenica. Kuća u kojoj žive je poput crkve sa prostorom za molitvu, ali i ćelijom za kaznu i samokažnjavanje u kojoj Keri provodi sate kako bi okajala ,,svoje grijehe''. Također, ni izvan kuće atmosfera nije ništa bolja za Keri jer je svi konstantno ponižavaju i vrijeđaju.

Dakle, ovo je priča o neobičnoj djevojci sa telekinetičkim moćima koja će na maturskoj večeri doživjeti svoje najveće poniženje (u odnosu na sva ostala kroz koja je prošla u svom životu). Nakon tog poniženja njen bijes će doslovno eksplodirati i to će rezultirati hororom koji se može nazvati ,,krvava maturska večer''.

Stil pisanja u ovoj knjizi je odličan. Stiven King nam na odličan način predstavlja i pokazuje sve okolnosti u kojima se nalazi glavna junakinja i kroz koje je prošla do samog vrhunca priče. Na savršen način nam predstavlja ljudsku prirodu, te kako su djeca (u tinejdžerskoj dobi) spremna da urade razne glupe stvari, bez da razmišljaju o posljedicama svojih postupaka.

,, Vijesti iz Vestovera, u državi Mein, objavljene u nedeljnom časopisu »Enterprajz« od 19. avgusta 1966, glasile su:

PADALE SU KAMENICE KAO KIŠA

Iz pouzdanih izvora obaviješteni smo da je kiša od kamenica pala iz čistog plavog neba na Ulicu Karlin u gradiću Čemberlen 17. avgusta. Kamenje se uglavnom sručilo na kuću Margaret Vajt i oštetilo joj krov, dva slivnika i odvodnu cijev. Šteta iznosi približno dvadeset i pet dolara. Gospođa Vajt, udovica, živi sa svojom trogodišnjom kćerkom Karijetom.

Gđu Vajt nismo mogli da nađemo da bi nam dala izjavu.

Kada se sve to dogodilo, niko nije bio iznenađen, stvarno niko, bar ne u onom skrovitom dijelu podsvjesti gde se događaju čudne i strašne stvari. Samo na prvi pogled sve djevojčice u školskoj kupaonici izgledale su zapanjene, uzbuđene i postiđene, ili naprosto zadovoljne što se Bijela beštija ponovo oglasila. Neke od njih su odglumile da su iznenađene, ali, naravno, njihova iznenađenost bila je lažna. Keri je sa nekima od njih išla u školu još od prvog razreda i sve to je trajalo već duže vrijeme, izrastalo polako ali sigurno, u skladu sa svim prirodnim zakonima. Izrastalo sa sigurnošću lančane reakcije koja dostiže kritičnu tačku... ''

Citat

,,Ljudi ne postaju vremenom bolji, već mudriji.''