Nekronomikon

Naziv knjige: Nekronomikon
Originalni naziv: Necronomicon
Autor: Hauard F. Lavkraft
Broj stranica: 609
Žanr: horor
Nekronomikon je zbirka najboljih horor priča od autora Haurda F. Lavkrafta, koji je bio nepoznat za života (uglavnom su njegove priče objavljivane u nekim časopisima), ali je ubrzo nakon smrti postao predmet kulta čija snaga do danas ne jenjava. Lavkraft je bio u stanju da u svojim djelima prizove gnusni univerzum koji obitava odmah iza nevidljive granice sa našim. Njegova delirična proza donosi spajanje razuđenog znanja koje će nam razotkriti užasavajuće horizonte stvarnosti i strahotnost našeg položaja unutar nje. Lavkraftova proza je također naglašeno vizuelna i slikovita, te u ovoj knjizi možete vidjeti razne ilistracije njegovih djela.

Ova knjiga predstavlja prvo ambiciozno i sistematsko predstavljanje proze H. F. Lavkrafta (1890 – 1937), jednog od najvećih posaca horora XX stoljeća. Nekronomikon nam pruža potpun pregled svega najboljeg i najznačajnijeg što je Lavkraft kao pisac pružio, te se s tim u vezi Nekronomikon sastoji od sljedećih priča: 1) Niarlatotep; 2) Dagon; 3) Hram; 4) Čudna visoka kuća u izmaglici; 5) Festival; 6) Gonič; 7) Herbert Vest Reanimator; 8) S one strane; 9) Pikmenov model; 10) Muzika Eriha Zana; 11) Ispod piramida; 12) Pacovi u zidovima; 13) Ukleta kuća; 14) Snovi u vještičijoj kući; 15) Danički užas; 16) U zidinama Eriksa; 17) Boja izvan ovog svemira; 18) Sjenka nad Insmutom; 19) Zov Ktulua. Pretpostavljam da je Historija Nekronomikona dvadeseta priča. Dakle, ovo su najreprezantativnije Lavkraftove priče.
,,Lavkraftova egzistencijalna, metafizička i kosmička strava – na žalost ili na sreću - nije prolaznog karaktera. Svjetlost dana ne raspršuje njegove mrakove jer se Lavkraft ne bavi noćnim baucima niti prevaziđenim plodovima sujevjerja, već prijetnjama samoj srži našeg bića koja je na sunčevoj svjetlosti samo još krhkija. Lavkraft ne donosi katarzu niti utjehu i zato je užitak u njegovim pričama osoben. On donosi jednu osjećajnost koja vam ne povlađuje, ne pokušava da vas ohrabri. Ali baš zbog toga, njegovo suočenje sa spoljašnjim i unutrašnjim mrakovima može poslužiti kao uzor i alternativni ključ za poimanje vašeg sopstvenog svijeta.'' Iz knjige Nekronomikon, 22. stranica

Šta možete očekivati od ovih priča? Prije svake priče je navedeno kad je napisana, gdje je objavljivana, šta je autora motivisalo da ih napiše. Sve su pisane u prvom licu. U njima nema puno dijaloga. Lavkraft pomoću svojih opisa uspijeva da kreira mračnu, jezivu i napetu atmosferu koja u čitaocu izazova strah, uglavnom od nečega napoznatog i misterioznog. Neke od priče su  oplemenjene SF motivima. Također, ponekad se Lavkraft zna zanijeti u svojim opisima, pa ih možete očekivati stvarno puno. Nisu mi se baš sve priče svidjele, ali od 20 priča koje broji ova knjiga, sigurno mi se svidjelo njih 15. I naravno tu su i ilustracije.

Bez obzira da li ste ljubitelj horora ili niste preporučujem vam da pročitate ovu knjigu, jer je Lavkraft inspiracija mnogim današnjim autorima.

,,Samo bi primitivan um požurio da objasni jedinstvenost složenog, pomoću ključa natprirodnog.'' Hram

,,Jedina iskupljujuća vrlina sadašnjosti sastoji se u tome što je sadašnjost previše glupa da postavlja suviše detaljna pitanja o prošlosti.'' Pikmenov model