Ono

Naziv knjige: Ono
Originalni naziv: It
Broj stranica: 1101
Žanr: Horor

ONO je jedan od najboljih romana strave i užasa kojeg je napisao autor Stiven King. Radi se o najambicioznijem Kingovom poduhvatu, priči o strahu, hrabrosti i dječijem prijateljstvu. Knjiga je objavljena 1986 godine i u njoj se priča o sedmero djece, a kasnije i odraslih ljudi: Bil, Den, Beverli, Stan, Majk, Edi i Riči. Kroz njihove oči pratimo priču i autor nam pokazuje koliko može biti moćno dječije prijateljstvo, te kako se na taj način mogu savladati strahovi i kako se suočiti sa njima.

Šta je ONO? ONO je čudovište koje se pojavljuje u obliku klauna Penivajza. Ovaj klaun je jedna od najstrašnijih Kingovih kreacija, ali Penivajz je samo jedan od mnogih oblika koje zauzima ovo čudovište. ONO je čudovište koje potiče iz jednog bezdimenzionalnog prostora između svjetova u kojem žive najgora stvorenja univerzuma. ONO se obično prikazuje djeci i simbolizira njihove strahove.

,,Svakih 27 do 30 godina ONO se budi iz sna i kreće u potragu za hranom ubijajući oko dvije godine. Budi se uporedo sa nekim strašnim činom nasilja, za vrijeme nekog masakra ili drugih tragedija.''

U knjizi se prate dvije priče uporedo, s tim da je jedna odigrala 1958. godine, a druga se odigrava  27 godina kasnije.

Ljeto 1958. godine je trebalo zauvijek da ostane u sjećanjima sedmero djece iz Derija. Pored toga što je donijelo i previše uzbuđenja, to je bilo ljeto kada su oni uništili čudovišno stvorenje pozato pod nazivom ONO. Barem su mislili da su uništili ONO. Međutim, 27 godina poslije šest muškaraca i jedna žena su raštrkani Amerikom. Svi su otišli u razne gradove slijedeći svoje karijere i ne sjećaju se gotovo ničega što se dogodilo tog sudbonosnog ljeta, sve dok ih poziv iz prošlosti ne pozove natrag u Deri kako bi se opet sukobili sa najvećim užasom.

ONO se vratilo!
Gotovo svi protagonisti epske bitke su na broju i na svojim mjestima i prisjećaju se većine bitnih događaja iz djetinjstva. Spremni su da se ponovo uhvate u koštac sa nezamislivim. ONO zna da čarolija dječijeg vjerovanja u nemoguće prestaje sa godinama, te da oni sada kao odrasli ljudi nemaju šanse da ga poraze. Hoće li Bil uspjeti u svoje prijatelje udahnuti čarobni prah djetinjstva i pripremiti ih za sudbonosnu borbu na život i smrt?

Po ovoj knjizi je 2017 godine snimljen i film.