Kudžo

Naziv knjige: Kudžo
Originalni naziv: Cujo
Broj stranica: 256
Žanr: Horor

Kudžo je roman iz oblasti horora, kojeg je napisao Stiven King i koji je objavljen 1981. godine. Po ovom romanu je 1983. godine snimljen i film.

Ovo je strašna priča o čovjekovom najboljem prijatelju. To se obično kaže za psa, a upravo se i radi o psu. On se zove Kudžo i on je bio bernardinac po porijeklu, star pet godina, skoro sto kilograma težak i bio je veoma dobar pas. Živio je na imanju Kejmberovih i jednog dana 1980 godine je igrom slučaja zaražen bjesnilom. Ali ono što je najgore, to niko nije znao sve dok nije postalo prekasno.

Radnja ovog romana se odvija u gradiću Kasl Rok, u državi Mejn 1980 godine. Kroz priču pratimo dvije veoma slične porodice, a to su Kejmberovi i Trentonovi. Problemi se prisutmi u obje porodice. Veze koje su postojale u tim porodicama su veoma klimave i napete. Stiven King na savršen način u njihov svakodnevni život unosi horor i tenzije. Ulazi u glavu svakog lika i prezentuje nam njihova razmišljanja, strahove, ciljeve...
Takođe, ulazi i u glavu samog Kudžoa i pokazuje nam kako se odvija proces njegove preobrazbe iz dobrog i poslušnog psa u ,,čudovište''.

U knjizi nema poglavlja koja bi razdvajala priču na određene dijelove. Umjesto toga tu su samo povremene praznine između paragrafa koje označavaju promjene scena koje nam autor prezentuje. Ja se do sad nisam susretao sa takvim načinom pisanja i to mi je napočetku bilo malo neobično (knjiga bez poglavlja). Međutim, kada je priča dobra, brzo se naviknuti na to.