Ubistvo u Orijent ekspresu (Herkul Poaro)

Naziv knjige: Ubistvo u Orijent ekspresu
Originalni naziv: Murder on the Orient express
Broj stranica: 254

Ubistvo u Orijent ekspresu je jedan od najboljih detektivskih romana kojeg je napisala autorica Agata Kristi. Roman je objavljen 1934. godine i ovo je najčuveniji slučaj Herkula Poaroa. Priča se prati iz perspektive Herkula Poaroa i njemu prilikom rješavanja ovog slučaja ,,pomažu'' njegov prijatelj Buk i doktor Konstantin. Takođe, po ovoj knjizi je snimljen i film.

,,Nemoguće ne može da se dogodi, prema tome nemoguće mora biti moguće iako tako ne izgleda.'' Herkul Poaro

Radnja romana počinje u Siriji. Poručnik Dibosk je dobio zadatak da isprati Herkula Poaroa na voz koji se zove Taurus ekspres. Voz ide za Istambul. Na vozu nema puno putnika, samo pukovnik iz Indije Arbatront i mlada dama iz Bagdada Meri Debenam. Kada stigne u Bosfor, Poaro dobija telegram da treba da se vrati u London, tako da on rezerviše kartu za voz Orijent ekspres kojim će se vratiti i u kojem će se odvijati radnja do kraja romana. Voz je iznenađujuće pun za to doba godine, a nešto poslije ponoći snježni smetovi su ga zaustavili. Da stvar bude još i gora, jedan putnik je ubijen u svom kupeu, proboden je dvanaest puta, a vrata su zaključana iznutra. Ubica je zarobljen sa ostalim putnicima i detektiv Herkul Poaro mora da ga otkrije prije nego što se desi novo ubistvo.
S obzirom da je Orijent ekspres iznenađujuće pun za to doba godine, osumnjičenih za ubistvo ne manjka. Među njima su: Pjer Mišel, sprovodnik spavaćih soba; Hektor Mekvin, Poaroov saputnik u kupeu i on je bio sekretar ubijenog; Edvard Henri Masterman, lični sluga ubijenog; gospođa Karolina Marta Habard, amerikanka; Greta Olson, putnica iz Švedske; knjeginja Dragomirova, ruskinja; grof i grofica Andrenji; pukovnik Arbatnot; gospodin Hardmen, amerikanac; Antonio Foskareli, italijan; Meri Debenam; Hildegard šmit, služavka Dragomirove.
Agata Kristi je u ovom romanu posvetila po jedno poglavlje svim putnicima Orijent ekspresa kako bi oni Poarou iznijeli svoja razmišljanja o ubistvu. Agatin stil pisanja, Poaroovo ispitivanje i njegov način razmišljanja su impresivni. Knjiga se jednostavno ne ispušta iz ruku dok se na razriješi misterija ovog ubistva. Na kraju knjige Poaro okuplja sve putnike voza kako bi im otkrio ko je ubica. Ko bi to mogao biti?

Svi ljubitelji dekektivskih priča bi obavezno trebali pročitati ovu knjigu. Iskrene preporuke!!!

,,Niste me razumjeli, gospodine. Imao sam dosta sreće u svojoj profesiji. Zaradio sam dovoljno i za svoje potrebe i za svoje mušice. Sada preuzimam samo slučajeve – koji me zanimaju.'' Herkul Poaro