Kuća svile

Naziv knjige: Kuća svile
Originalni naziv: The house of silk
Autor: Anthony Horowitz
Broj stranica: 189

Kuća svile je kriminalistički roman o Šerloku Holmsu i doktoru Votsonu koji je nastao kao rezultat saradnje Zaklade Artura Konana Dojla i Horowitza. Objavljen je 2011 godine. Fantastičnim osjećajem za dobar zaplet i izvrsnom karakterizacijom likova Anthony Horowitz, autor brojnih bestselera, uspijeva napisati prvorazredni krimić za savremenu publiku, koji je istodobno ostao nevjerovatno vjeran duhu priča Artura Konana Dojla o Šerloku Holmsu.

Kao što je bio slučaj u djelima Artura Konana Dojla, i u romanu Kuća svile doktor Votson se pojavljuje kao pripovjedač. Godinu dana nakon Holmsove smrti, doktor Votson odlučuje da napiše i objavi slučaj poznat pod nazivom Kuća svile.

Radnja ovog romana se dešava u novembru 1890. London je zahvatila strašna zima. Šerlok Holms i doktor Votson pijuckaju čaj kraj kamina i čavrljaju, kad ih iznenada prekida nenajavljen dolazak nekog užasno uznemirenog gospodina. Taj gospodin moli Holmsa za pomoć jer ga već tjednima opsjeda čovjek prodornih očiju s ožiljkom na licu. Zaintrigirani pričom, Holms i Votson uvučeni su vrlo brzo u niz zamršenih i kobnih događaja koji se odvijaju od londonskih mračnih ulica do bostonskog kriminalnog podzemlja. Na ulicama se šapuće o “Kući svile“: zagonetnoj i smrtonosnoj tajni, zavjeri koja prijeti razoriti i bit samog društva…

Postoji nekoliko slučajeva o Šerloku Holmsu koje doktor Votson nije objavio. Kuća svile je jedan od njih, jer ga Votson karakterizuje kao ,,jednostavno previše monstruozan; previše šokantan da bi se pojavio u štampi''. On takođe ističe da bi potpuno poznavanje činjenica ,,uništilo čitavu strukturu društva''. Votson je ostavio instrukcije kako bi se ovaj slučaj objavio nakon što protekne 100 godina od njegovog dešavanja. Uz sva iznenađenja koja nam je autor predstavio ovo je bez sumnje najmračniji roman o Šerloku Holmsu koji sam pročitao.

Horowitz je uspio da napiše uzbudljiv i inventivan roman u kojem je odveo Holmsa i Votsona na mjesta na kojima nikada ranije nisu bili. Kuća svile mi je definitivno jedan od boljih romana o Šerloku Holmsu, brzo se čita, nije naporan i iskreno vam preporučujem da ga pročitate ako budete u prilici!!!