Moriarti

Naziv knjige: Moriarti
Originalni naziv: Moriarty
Autor: Anthony Horowitz
Broj stranica: 261

Nakon uspjeha romana ,,Kuća svile'' Anthony Horowitz je odlučio da napiše još jedan kriminalistički roman koji je vezan za osnavne priče u kanonu o Šerloku Holmsu koje je pisao Artur Konan Dojl. Roman Moriarti je objavljen 2014. godine. Anthony Horowitz se ponovo bavi Šerlokom Holmsom i to možda u njegovoj najpoznatijoj epizodi: onoj pod slapovima Reichenbacha.

Ko je zapravo Moriarti?

Profesor Džejms Moriarti je izmišljeni lik iz Dojlovog serijala o Šerloku Holmsu. Moriarti je profesor matematike i kriminalni genije koji se postavio kao Holmsov najteži i najopasniji protivnik, te Holms za njega kaže da je on ,,Napoleon zločina''. Moriarti je bio spomenut u pet Dojlovih priča. Prvi put se pojavio se u priči Posljednji problem koja ujedno pokazuje i njegovu smrt, ali se nakratko pojavio i u romanu Dolina straha, čija je radnja smještena prije navedene priče. Moriarti je isprva predstavljen kao narativni element pomoću kojeg je Dojl mogao opravdati smrt Šerloka Holmsa, ali je s vremenom njegov lik dosegao kultni status unutar serijala, ali i šire.
Radnja ovog romana se odvija pet dana nakon završetka priče Poseljednji problem koju je prije nekih 100 godina napisao Artur Konan Dojl. Na kraju te priče je došlo do smrti Šerloka Holmsa i doktora Moriartia, ili ,,do njihovog nestanka''. Oni su u Švicarskoj pali sa slapova Reihenbacha. Jedna od tema ovog romana je upravo Moriarti. Šta će se desiti kada ga više nema i da li je on možda kojim slučajem preživio? Još jedna napomena: budite spremni na činjenicu da se u ovoj knjizi neće pojavljivati ni Šerlok Holms ni doktor Votson.

Kroz priču nas vode Frederick Chase (POV lik) i Athelney Jones.

Viši istražitelj u Pinkertonovoj detektivskoj agenciji u New Yorku, Frederick Chase nam priča ovu priču. On govori o svojoj istrazi smrti Šerloka Holmsa na slapovima Reichenbacha, pod kojima je nestao i doktor Moriarti. Samim tim što je Moriarti nestao, u Londonu se pojavio novi zločinac koji je ubio njegovog mladog kolegu, amerikanca Džonatana Pilgrima. Chase smatra da to ubistvo ima nekakve veze sa nedavnom pogibijom profesora Moriartia i nestankom Šerloka Holmsa. Fredericku Chaseu u istrazi pomaže Athelney Jones, inspektor koji slijedi Holmsove metode istraživanja. Jones je zapravo opsjednut Holmsovim načinom istraživanja...

Anthony Horowitz je vrlo ubjedljivom naracijom, besprijekornom karakterizacijom likova, te izvrsnim pogađanjem atmosfere i tona Dojlovih romana još jednom potvrdio kao odličan izbor za nastavak Šerlokova života. Napisao je izuzetno napetu i zabavnu priču sa sjajnim zapletom i još neočekivanijim raspletom, kao da mu je Artur Konan Dojl stajao iznad ramena.
Svim ljubiteljima kriminalističkih romana iskreno preporučujem da pročitaju i ovaj!!!