Tko je ubio Rodžera Akrojda (Herkul Poaro)

Naziv knjige: Tko je ubio Rodžera Akrojda
Originalni naziv: The murder of Roger Acroyd
Broj stranica: 202

Tko je ubio Rodžera Akrojda je vrlo dobar roman autorice Agate Kristi koji je objavljen 1926. godine. Roman spada u serijal Slučajevi Herkula Poaroa. Prati se iz perspektive doktora Sheparda. On nam zapravo i priča priču. Ovo je jedna od najkontraverznijih misterija ikada napisanih. Po ovom romanu je snimljen i film.

Radnja romana Tko je ubio Rodžera Akrojda se odvija u selu King's Abbot. To je selo kao i svako drugo, ima veliku željezničku stanicu, malu poštu i dvije konkurentske trgovine mješovitom robom... Napuštaju ga mladi, ali je puno neudatih dama i umirovljenih oficira. Zabavni život ovog mjesta se može izraziti jednom jedinom riječju: ,,ogovaranje''. Postoje samo dvije kuće koje nešto znače u ovom selu, a to su: King's Paddok i Fernly park. Obje će imati nekog uticaja na ovu priču, a posebo ova druga jer je to kuća Rodžera Akrojda, neobično uspješnog prizvođača vagonskih kotača i koji ima nešto manje od 50 godina i za koga se može reći da je bogat.

Herkul Poaro se prije godinu dana povukao u penziju, te se prestao baviti detektivskim poslom i doselio u King's Abbot gdje živi inkognito, jer je želio da živi u miru i da ga niko ne uznemirava. Već mu počinje nedostajati njegov dobar prijatelj Hastings, a i njegov posao kada se dogodi ubistvo na Fernley parku. Herkul Poaro će se upustiti u rješavanje ovoga slučaja i pokušati da odgovori na pitanje koje je postavljeno u samom naslovu knjige: Tko je ubio Rodžera Akrojda? U svemu tome će mu pomagati doktor Shepard. On na neki način predstavlja zamjenu za Poaroovog prijatelja Hastingsa. Do ubistva je došlo otprilike na sljedeći način:

Samoubistvo bogate udovice stvara ogovaranja. Šire se glasine da je ona kriva za ubistvo prvog muža i da je zatim bila ucijenjena, a zatim se govorkalo i da je njena tajna ljubav bio Rodžer Akrojd. Onda je Akrojd nađen mrtav.
Veliki je broj osumnjičenih za ubistvo Rodžera Akrojda, a među njima su:
  1. Gospođa Akrojd, žena Akrojdovog pokojnog brata
  2. Gospođica Flora Akrojd, kćerka Akrojdovog pokojnog brata
  3. Ralph Paton, pastorak Rodžera Akrojda
  4. Gospođica Russell, gazdarica Akrojdovog imanja
  5. Parker, batler
  6. Ursula Bourne, sobarica
  7. Geoffrey Raymond, tajnik Rodžera Akrojda
  8. Major Hektor Blunt, prijatelj Rodžera Akrojda
Ono što je veoma zanimljivo je činjenica da svi likovi u ovoj knjizi nešto skrivaju od Poaroa, što ovaj slučaj čini veoma neobičnim i interesantnim, jer kako bi ga razriješio i utvrdio istinu, Poaro će morati da ih sve nadmudri i na neki način natjera da mu kažu istinu. Jako sam uživao čitajući ovu knjigu i mogu reći da sam bio prilično iznenađen samim krajem. Definitivno nisam očekivao ovakav rasplet i razrješenje same priče. To je upravo razlog što je ovo jedna od najkontraverznijih misterija.

Od svih likova koji su se pojavili u ovoj knjizi najviše mi se svidjela Shepardova sestra Caroline koje je opisana na sljedeći način: ,,radoznala kao lasica i uporna kao lovački pas, poraz joj je u svemu mrzak, čak i ako se radi samo o igri, pa čak i kada se radi o nedavnom ubistvu.'' Ona jednostavno mora sve da zna i na neki način dosta stvari uspije i da sazna.

Preporuke!!!