Tragedija u tri čina (Herkul Poaro)

Naziv knjige: Tragedija u tri čina
Originalni naziv: Three act tragedy
Broj stranica: 255

Tragedija u tri čina je roman Agate Kristi iz serijala Slučajevi Herkula Poaroa koji je objavljen 1935. godine pod nazivom Three act tragedy. ,,Gospođa Kristi je u ovom romanu na vrhu svoje spisateljske forme.'' Roman je pisan u trećem licu i prati se iz perspektive nekoliko likova, kao što su: gospodin Satertvejt, Čarls Kartrajt i Hermiona (Eg) Liton Gor. U najvećem dijelu romana ova tri lika istražuju zločin. Herkul Poaro se u ovoj knjizi mnogo slabije pojavljuje, što je jedina zamjerka na ovaj roman što se mene tiče. U svakom slučaju on je tu da nam pruži sva objašnjenja ovog zamršenog zločina.

Svračije gnijezdo je mjesto na kojem započinje radnja ovog romana. To je mala turistička kućica lakog materijala (bangalov). ,,Bila je to jednostavna bijela stamena kuća ali bi se čovjek pravario što se njene veličine tiče, jer je bila znatno prostranija nego što bi se nazigled reklo. Ime je stekla zahvaljujući svom položaju, visoko nad lukom Lumuta – kao prava osmatračnica na brodskom jarbolu.'' Svračije gnijezdo je u vlasništvu ser Čarlsa Kartrajta koji je nekada bio poznati glumac. Više se ne bavi glumom ali mu je ona još uvijek u navici. On i dalje voli da glumi.

Nije bilo mudro od ser Čarlsa Kartrajta što je pripredio večeru za trinaest osoba u Svračijem gnijezdu. Jedna od njih umire – pijući koktel u kojem nema ni traga otrova. Ništa ne upućuje na ubistvo, pa zbog toga to prolazi nezapaženo, svi misle da je nesretan slučaj. Međutim, nakon nekog vremena se dešava još jedno ubistvo kojem je prisustvovalo sedam od trinaest osoba koje su bile na prošloj večeri. Ubistvo se desilo na isti način kao i na prethodnoj večeri, što će navesti gospodina Satertvejta, ser Čarlsa Kartrajta i Hermionu Liton Gor da počnu malo istraživati šta, zbog čega i kako je došlo do ubistava. Naknadno im se priključuje i Poaro.
Dalo se zaključiti, kaže Herkul Poaro, veliki detektiv. Ali potpuno je nepredvidivo to što čak ni on ne uspijeva da pronađe nikakav motiv za ubistvo... Da li će uobičajeno staloženi Poaro izgubiti strpljenje suočivši se sa istragom u kojoj ništa nema smisla?

Sedam osoba koje su prisustvovale na obje večere, pa se samim tim smatraju osumnjičenim su: gospođa Dejkers, kapetan Dejkers, gospođica Satklif, gospođica Vils, gospodin Oliver Manders, lejdi Meri Gor i Hermiona Liton Gor.

Tragedija u tri čina je odličan primjer inovativnih napora Agate Kristi i njene ljubavi prema pozorištu, kao što se odražava u naslovu knjige. Prema tome, priča je podijeljena na tri dijela, što odgovara bilo kojoj pozorišnoj predstavi. Sve u svemu, smatram da je ovaj roman donekle precijenjen. Iako mi je bio zabavan i genijalan u određenim momentima, motivi za zločine me nisu uspjeli uvjeriti, isto kao i uključivanje romana Tragedija u tri čina među najbolje Poarove.
Ako hoćete pročitate zanimljivo osmišljenu knjigu, preporučio bih vam da pročitate Tragediju u tri čina!