Žohari (Hari Hol #2)

Naziv knjige: Žohari
Originalni naziv: (Kakerlakkene) Cockroaches
Broj stranica: 277
Prethodna knjiga u serijalu je Šišmiš.

Žohari je drugi roman u serijalu o inspektoru Hariju Holu kojeg je 1998. godine objavio norveški autor Jo Nesbo pod nazivom Kakerlakkene (Cockroaches – engleski prevod). U ovom romanu Jo Nesbo prati svaki otkucaj Harijevog srca, koje u potrazi za iskupljenjem na ulicama mračnog i dekadentnog Bangkoka kuca sve brže. Radnja se u ovom romanu odvija otprilike godinu dana nakon Harijavog prošlog slučaja Šišmiš. Knjiga se uglavnom prati iz perspektive Harija Hola, a autor nam povremeno priču prikazuje i iz perspektive drugih likova.

„Nesbo nepokolebljivo upravlja složenom radnjom i dramskim razvojem likova, ali je posebna draž ovog romana to što se Hari Hol savršeno uklopio u živopisnu oronulost Bangkoka i Tajlanda, iako ga je Nesbo prebacio u krajnje nenorveško okruženje.“ The Independent
O čemu se radi u knjizi? Norveški ambasador Atle Molnes pronađen je mrtav u motelskoj sobici u Bangkoku (Tajland) s raskošno ukrašenim tajlandskim nožem zabodenim u leđa. U njegovu automobilu na parkiralištu otkriven je kovčeg jezovitog sadržaja koji bi mnogima mogao nauditi. On je bio veoma dobar pouzdanik i stranački prijatelj predsjednika vlade u Oslu, i ne bi bilo dobro da se pročuje da je u inostranstvu poslećivao bordele i još pri tome ubijen u jednom. Oslo želi da izbjegne skandal i to je razlog da se ovaj istražiti u tajnosti.

Nabolji čovjek za rješavanje takvog problema je mahmurni inspektor Hari Hol, čovjek sa iskustvom rješavanja internacionalnih slučajeva, s obzirom na njegov uspješno riješen slučaj u Australiji. Hari Hol sada odlazi u Aziju (Tajland) u kojoj mu je sve nepoznato – njezina hiljadugodišnja tradicija, njezine tajne i njezin kriminalni milje. Još uvijek jednako ciničan i emocionalno povrijeđen, Hari Hol se hvata u koštac s tom drevnom kulturom zahvaćenom dubokim promjenama. Ne prestaje ga proganjati mjesni nasilnik i plaćeni ubica i slučaj se komplicira do neslućenih razmjera. Bangkok je osebujan grad, misterij za svakoga tko se ondje zadrži. Hol će ići do kraja, zaviriti u samu srž ljudske duše i doći do nevjerojatnih otkrića.
Ožalošćeni očigledno kriju nešto, ali malo ko progovara. Kada se Hari domogne sumnjivog snimka s kamere za nadzor, stvari se samo komplikuju. Čovek koji ga je doveo do snimka nestaje, a Hari uviđa da neuspjeh u rasvjetljavanju ubistva nije jedina kazna koja može zadesiti neoprezne. Iza mračnih zidova grada vlada podzemni svijet visokih finansija, međunarodne špijunaže i pedofilije.

Kome Hari Hol smije da vjeruje u nepoznatom gradu?

Knjiga Žohari mi je daleko bolja od prethodne knjige Šišmiš. Sam način pripovjedanja u ovoj knjizi je mnogo bolji nego u prošloj, sa veoma interesantnim zapletom i nepredvidivom pričom, koja će vas tjerati da neprestano pokušavate pogoditi ko je ubica. Hari Hol je jednostavno sreman da se suprotstavi svima kako bi istjerao istinu na vidjelo, bez obzira o kome se radi i kakav mu je status u društvu. Iskrene preporuke za sve ljubitelje ovog serijala!!!

,,Na semaforu se upalilo zeleno svjetlo, a tutnjava automobila, motocikala i tuk-tuka postajala je sve bučnija. Dim je primijetila kako vibriraju stakla Robertson Department Storea. Zatim je i u njihovu traku promet ponovo krenuo, a izlog s dugačkom crvenom svilenom haljinom ostao je iza njih u večernjem mraku.
Pošla je taksijem, ne nekim od pretrpanih autobusa ili zahrđalim tuk-tukom nego vozilom s klima-uređajem i vozačem koji je šutio. Naslonila je glavu na naslon i pokušala uživati u vožnji. Bez problema. Pored njih se tiskao motocikl, a djevojka, koja je sjedila na stražnjem sjedalu i čvrsto se držala za crvenu majicu s kacigom, dobacila im je prazan pogled. Samo se dobro drži, pomislila je Dim.
Na Rama IV. Roadu vozač se ubacio iza kamiona koji je ispuhivao tako guste plinove da Dim nije mogla pročitati čak ni registarsku oznaku. Nakon što su plinovi prošli kroz klima-uređaj, bili su hladni i skoro bez mirisa. Ali samo skoro. Diskretno je zamahnula rukom da pokaže što misli o tome, a vozač je pogledao u retrovizor i ponovo prešao na pretjecajni trak. Bez problema.''

,,Ja sam netolerantan čovjek. Ponekad mi se čini da bi imalo smisla ponovo razmotriti uvođenje smrtne kazne.''

,,Čovjek je uvijek star kako se osjeća.''

,,Lukavi političari uvijek se pobrinu da sebi sačuvaju odstupnicu, zar ne? Za prljave poslove imaju državne tajnike.''