Crvendać (Hari Hol #3)

Naziv knjige: Crvendać
Originalni naziv: (Rødstrupe) The redbreast
Broj stranica: 441
Prethodne knjige u serijalu su: Šišmiš i Žohari. Recenzije ovih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/kriminalistički
Crvendać je treći roman u serijalu o inspektoru Hariju Holu kojeg je 2000. godine objavio norveški autor Jo Nesbo pod nazivom Rødstrupe (The redbreast – engleski prevod). Za razliku od prethodna dva romana, u ovome se radnja odvija u Norveškoj u Oslu, mjestu gdje radi i živi Hari Hol. Roman Crvendać je napisan u trećem licu. Prati se iz perspektive raznih likova od kojih su neki dobri, a neki loši. Neki su čak i odvratni. Ali najznačajniji su sa jedne strane protagonist, mahmurni Hari Hol i sa druge strane negativac koji je veoma interesantno osmišljen i predstavljen čitaocu. Sama struktura knjige je drugačija u odnosu na prethodne, što samo doprinosi kvalitetu same radnje.

Jo Nesbo je sa svakom narednom knjigom o Hariju Holu se bolji i bolji. Crvendać je veoma uzvudljiv roman koji je pun iznenađenja i u kojem autor pripovjeda o krivici, izdaji i moći. Likovi koji su predstavljeni u ovom romanu su veoma uvjerljivi i životni, a zajedno sa uzbudljivom pričom može se reći da roman Crvendać dostiže i sam standard žanra (kriminalistički, triler). Ovaj roman u sebi objedinjuje dva najbolja filmska žanra, a to su ratna saga i triler. Radnja u romanu je dinamična sa veoma složenim i dosljednim zapletom koji će vam držati pažnju i nećete moći ispustiti knjigu iz ruku.

O čemu se radi u knjizi? U romanu Crvendać se prate dvije priče. Prva priča se odvija u vrijeme drugog svetskog rata na Istočnom frontu gdje se prati nekoliko kvislinga (nacisti) koji se bore protiv boljševijka (rusa). U rovovima kraj Lenjingrada gine jedan od njih koji se zove Danijel. Nedugo nakon tog događaja u bečkoj bolnici se jedan ranjeni vojnik predstavlja kao Danijel, te se između njega i bolničarke Helene rađa ljubav. Ovo sve je značajno za drugu priču koja sa odvija u sadašnjosti u Oslu gdje pratimo Harija Hola. Sticajem nesrećnih okolnosti on će ustrijeliti agenta američke tajne službe tokom posjete predsjednika Klintona Norveškoj. Sve će to dovesti do toga da Hola prebace u Policijsku službu bezbjednosti (POT) kako bi se izbjegao skandal. Tu će Hari Hol imati zadatak da provjeri informacije o krijumčarima oružja sa kontaktima u nacističkoj sredini, a sve kako bi pronašao i zaustavio ubicu koji ima prilično opasan plan koji je lične prirode.

Jo Nesbo na fantastičan način predstavlja ubicu, njegovu prošlost i sadašnjost, dok sa druge strane Hari Hol veoma promišljeno pronalazi razloge i obrasce po kojima ubica postupa. Svi ti razlozi leže duboko u njegovoj ,,nacističkoj'' prošlosti i ne baš tako prijatnoj sadašnjosti. Nesbo u toku cijele priče veoma vješto prikriva ubicu, pa ukoliko pokušate da pogodite ko je on, velike su šanse da pogriješite.

U romanu ima nekoliko prilično odbojnih likova kao što su Sverre Olsen koji se divi starim borcima na Istočnom frontu, zatim tu je i misteriozni Princ kao Olsenov kontakt i dobavljač oružja, te Bernt Brandhaug podsekretar za vanjske poslove i seksualni grabežljivac.

Preporuke za ovaj vrhunski triler!!!

,, Siva ptica ulijetala je i izlijetala iz Harryjeva vidnog polja. Prstima je bubnjao po upravljaču. Usporeno vrijeme. Netko je jučer na televiziji govorio o usporavanju vremena. I sada je vrijeme usporeno. Kao na Badnjak uoči dolaska Djeda Božićnjaka. Kao na električnoj stolici uoči puštanja struje.

Zabubnjao je snažnije.

Bili su parkirani na čistini iza naplatnih kućica. Ellen je pojačala zvuk na radiju. Glas spikera bio je prigodno svečan.

„Zrakoplov je sletio prije pedeset minuta, a točno u šest sati i trideset osam minuta predsjednik je zakoračio na norveško tlo. Dočekao ga je gradonačelnik Ullensakera. U Oslu je prekrasan jesenski dan: sjajna norveška kulisa za ovaj sastanak na vrhu. Čujmo ponovno što je predsjednik rekao na konferenciji za novinare održanoj prije pola sata.“ Ovo je već treći put. Harry je ponovno u mislima vidio bučnu hordu novinara kako se gura ispred zaštitne ograde. Iza ograde muškarci u sivim odijelima, ne trudeći se skriti svoju pripadnost tajnoj službi, motrili su na skup; pogledom su pratili okupljene, uočili među ostalima i fotoreportera s predugim objektivom i neprestano provjeravali svoje male ušne slušalice. Netko je na engleskom jeziku izrazio dobrodošlicu predsjedniku, a zatim je sve utihnulo. Tišinu prekida uključivanje mikrofona.

„Prije svega, želim reći kako mi je drago što sam došao...“ govori predsjednik sa snažnim američkim naglaskom. ''
Iskrene preporuke!!!

Sljedeća knjiga u serijalu je: Nemeza.