Nemeza (Hari Hol #4)

Naziv knjige: Nemeza
Originalni naziv: (Sorgenfri) Nemesis
Broj stranica: 359
Prethodne knjige u serijalu su: Šišmiš, Žohari i Crvendać. Recenzije prethodnih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/kriminalistički

Može li se ova knjiga čitati bez znanja iz prethodnih knjiga? Može, ali ako volite da čitate redom, preporučio bi vam da prvo pročitate knjigu Crvendać jer će se neke stvari iz te knjige nastaviti.
Nemeza je četvrti roman u serijalu o inspektoru Hariju Holu kojeg je 2002. godine objavio norveški autor Jo Nesbo pod nazivom Sorgenfri (Nemesis – engleski pevod). U poređenju sa prethodne tri knjige, Nemaza mi je najslabija, ali još uvijek se radi o odličnom kriminalističkom romanu. Jedan dio priče u ovoj knjizi je vezan za prošlu knjigu Crvendać. Hari Hol još uvijek pokušava da riješi jedan slučaj ubistva koji se desio u prošloj knjizi. Radnja u romanu Nemeza se odvija u Oslu. Knjiga je napisana u trećem licu i prati se iz perspektive nekoliko likova.

S obzirom da se knjiga zove Nemeza, hadje da kažemo nešto o tome šta je Nemaza. Božica Nemeza (grčka mitologija), Grimmerov omiljeni motiv u poslijeratnom stvaralaštvu. Božica osvete. Ujedno simbolizira čest motiv za samoubistvo. Osoba smatra da je netko drugi odgovoran za neuspjehe u njezinu životu, pa samoubistvom želi svaliti krivicu na druge.

O čemu se radi u knjizi? Ukratko, muškarac je usred bijela dana ušao u prepunu banku, uzeo dva milijuna kruna, ubio ženu i odšetao relativno nenaseljenom, ali prilično prometnom ulicom u središtu glavnoga grada, a policajci, nemaju otkud započeti istragu? Mahmurni inspektor Hari Hol će biti jedan od zaduženih za rješavanje ovga slučaja, a u tome će mu pomagati nekoliko likova među kojima je u Beate Lox, nova policajka koja će Harija dosta podsjećati na nedavno ubijenu prijateljicu.

S druge strane, dok mu je djevojka u Rusiji, Hari susreće staru ljubav. Odlazi k njoj na večeru i kasnije se budi bez sjećanja na proteklih dvanaest sati. Istoga jutra ona je pronađena ustrijeljena u svome krevetu. Harju počinju stizati prijeteće poruke. Pokušava li mu netko smjestiti zločin? U međuvremenu pljačkanje banaka nastavlja se s neviđenom okrutnošću...
Roman Nemeza ima sve što se očekuje o jednog kriminalističkog romana, a to su akcija, nekoliko vrhunskih zapleta što autoru omogućava da dobro sakrije negativca. Ima dosta rasprava o moralu. Hari Hol često priča sa psihologom Auneom i to su veoma interesantni razgovori. Također, jedan od negativaca koji je identifikovan u romanu Crvendać još uvijek nije otkriven i pojavljuje se i u ovom romanu. Radi se o veoma opasnom liku koji se dobro krije i koji je prilično odvratan. Da li će biti otkriven u ovoj knjizi ostaje da se vidi?

Svim ljubiteljima kriminalističkih romana preporučujem ovu knjigu, i također vam preporučujem da prvo pročitate prošli roman Crvendać, zbog određenih dešavanja koja će se nastaviti u romanu Nemeza!

,, Umrijet ću. Što je potpuno besmisleno. To nije bio dio plana, barem ne mojega plana. Ili sam, ne znajući, cijelo vrijeme išla prema ovome? Nije ovo bio moj plan. Moj je plan bio bolji. Moj je plan imao smisao.

Sada gledam u cijev puške i znam da je to kraj. Glasnik smrti. Haron trenutka. Vrijeme je za posljednju pošalicu. Ako ugledaš svjetlo na kraju tunela, vjerojatno ti ususret dolazi vlak. Vrijeme je za posljednju suzu. Mogli smo iskoristiti ovaj život za nešto dobro, ti i ja. Samo smo se trebali držati plana. Posljednja misao. Svi se pitaju što je smisao života, ali nitko ne pita za smisao smrti. ''

,,Poremećaj osobnosti ne znači da je glup. Takvi pacijenti mogu jednako kvalitatno, katkad čak i kvalitetnije od ostalih, postizati svoje ciljeve.''

,,Život nije najdragocjenije što se može izgubiti. Najgore je izgubiti razlog za život.''

,,Nikada se ne ispričavaj zbog pitanja koje si postavila; ispričavaj se zbog onih nepostavljenih.''