Đavolja zvijezda (Hari Hol #5)

Naziv knjige: Đavolja zvijezda
Originalni naziv: (Marekors) The devil's star
Broj stranica: 338
Prethodne knjige u serijalu su: Šišmiš, Žohari, Crvendać i Nemeza. Recenzije prethodnih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/kriminalistički

Đavolja zvijezda je peta knjiga u serijalu o mahmurnom inspektoru Hariju Holu, koju je autor Jo Nesbo objavio 2003. godine pod nazivom Marekors (The devil's star – engleski prevod). Knjiga se sastoji od pet dijelova podijeljenih na poglavlja. Također broj pet je veoma značajan za ovu priču. Radnja se odvija u gradu Oslu. Knjiga je pisana u trećem licu. Ima nekoliko POV likova.
U knjizi Đavolja zvijezda Hari Hol je ponovo počeo da se opija, a sve zbog toga što nikako ne uspijeva da pronađe ubicu svoje prijeteljice sa posla Ellen, koja je ubijena u knjizi Crvendać. Alkohol bi ga u ovoj knjizi mogao dovesti na samo dno, mogao bi izgubiti i posao i djevojku sa kojom je u dužoj vezi. Hoće li to biti slučaj?

O čemu se radi u knjizi? Mlada žena pronađena je mrtva u svome stanu u Oslu. Na lijevoj ruci amputiran joj je prst, a pod kapkom skriven sićušan crveni dijamant u obliku pentagrama – đavolje zvijezde. Detektiv Hari Hol isprva odbija surađivati u istrazi koju vodi njegov dugogodišnji suparnik Tom Waaler. Ipak, pod prijetnjom otkaza, Hari je prisiljen otrijezniti se i posvetiti poslu… Na pomolu je val sličnih ubojstava, a modus operandi upućuje na to da je Oslo pretvoren u poligon serijskog ubojice. Đavolja zvijezda predstavlja ključ za razrješenje slučaja.

Dakle, Hari Hol ovoga puta ima posla sa serijskim ubicom. Može li mahmurni Hari Hol izaći na kraj sa ovim slučajem? U knjizi se pojavljuje određeni broj sporednih i veoma interesantnih likova, kao što su Bjarne Moller koji je Harijev nadređeni, zatim tu je Beate Lon forenzička inspektorica i psiholog Stane Aune koji će nama, ali i istraživačkom timu, pričati o serijskim ubicama.
Imajući to sve u vidu, može se reći da u Đavoljoj zvijezdi pratimo dvije priče paralelno. Jedna je vezana za serijskog ubicu, dok druga ima nekih dodirnih tačaka sa prošle dvije knjige, jer Hari pokušava da pronađe ubicu svoje prijeteljice. Nije vam potrebno znanje iz prethodnih knjiga u pogledu ove druge priče.

Ono što je najvažnije, knjiga je nepredvidljiva, održavati će vam pažnju. Pred vama je jedna interesantna slagalica koju neće biti baš lako složiti. Ubica je veoma pažljivo sakriven.

Preporuke za ovaj kriminalistički triler, bez obzira da li ste fan Harija Hola ili ne!

,, Kuća je sagrađena godine 1898. na glinenom tlu na kojemu se zbog desetljeća prirodnog slijeganja stvorilo blago uleknuće na zapadnoj strani, što je omogućilo kišnici da prijeđe drveni prag na ulaznim vratima. Tekla je kroz spavaću sobu, prema zapadu, u tankoj liniji preko hrastova parketa, i na trenutak zastala u neravnini prije nego što je pred naletom nove tekućine nervozno jurnula prema podnoj letvici. Ondje, između zida i podne letvice, naišla je na prorez u kojemu je ležala kovanica od pet kruna s profilom kralja Olava i godinom izdavanja 1987. Godinu dana poslije ispala je iz tesarova džepa i završila u prorezu. Bilo je to vrijeme naglog razvoja stanogradnje. U kratkom je roku brojne tavanske prostorije trebalo preurediti u stanove. Nije bilo vremena za traženje kovanica koje su ispadale iz džepova.

Voda je ubrzo pronašla put ispod parketa koji se još od posljednjeg prokišnjavanja 1968., iste godine kada je krov i obnovljen, neometano sušio i skupljao, tako da je razmak između pojedinih podnih daščica iznosio i do pola centimetra. Voda je kapala na gredu ispod proreza i nastavila u smjeru zapadnog vanjskog zida gdje je prodrla u žbuku koju je u ljeto prije jednog stoljeća zamiješao Jacob Andersen, majstor zidar i otac petero djece. Andersen je, kao i svaki zidar u Oslu onoga vremena, sam miješao svoju žbuku. Jedinstvenost njegove mješavine nije bila samo u omjerima vapna, pijeska i vode nego i u dva posebna sastojka. Konjska dlaka i svinjska krv, vjerovao je, bili su izvrsna veziva koja su osiguravala čvrstoću stvrdnute smjese... ''

,,Stereotipi su samoreproducirajući fenomen uzrokovan činjenicom da osobe nesvjesno traže načine kako bi ih potvrdile.''

,,Čudno je to: tek kada izgubiš oca, shvatiš u kojoj si mjeri donosio određene odluke baš zbog njega.''

,,Možeš biti s nekim i još uvijek biti usamljen.''