Poneseni plimom (Herkul Poaro)

Naziv knjige: Poneseni plimom
Originalni naziv: Taken at the flood
Broj stranica: 265

Poneseni plimom je roman iz serijala Slučajevi Herkula Poaroa kojeg je 1948. godine objavila autorica Agata Kristi pod nazivom Taken at the flood. Priča se odvija nakon II svjetskog rata u Engleskoj. Ljudi su sretni zbog završetka rata, ali su primjetne posljedice koje je rat ostavio na njih, a posebno na porodicu koja se nalazi u malom selu Vormzli Hitu. Te posljedice su primjetne u svim aspektima života: društvo, ekonomija, ljubav itd. U jednom takvom okruženju ljudi su spremni da urade razne stvari kako bi došli do novca.

Poneseni plimom se sastoji od prologa u kojem ćemo čuti jednu misterioznu priču, a nastavlja se u dva dijela. U prvom dijelu se upoznajemo sa likovima i dešavanjima u jednom selu Vormzli Hitu koje se nalazi nedaleko od Londona i u kojem će se desiti ubistvo. U drugom dijelu Herkul Poaro stupa na scenu, pomaže inspektoru Spensu prilikom istraživanja ovog slučaja, te na kraju nam objašnjava kako je odšao do svojih zaključaka. I ova knjiga je pisana u trećem licu.

O čemu se radi u knjizi? Svega nekoliko nedjelja pošto se oženio privlačnom mladom udovicom Gordon Kloud tragično gine od avionske bombe u Londonu. Gordonova udovica, bivša gospođa Anderhej, preko noći postaje jedini vlasnik pozamašnog porodičnog bogatstva Kloudovih.

Uskoro će Herkulu Poarou u posjetu navratiti pokojnikova snaha, tvrdeći da su je duhovi upozorili kako je gospodin Anderhej, prvi muž Gordonove udovice, živ. Poaro je prilično sumnjičav prema zahtjevu da pođe u potragu za nestalim čovjekom slijedeći vođstvo iz svijeta duhova. Ipak, zanima ga istinski motiv zašto je snaha Gordona Klouda došla kod njega...

Dakle, ovjde se radi o jednoj poslijeratnoj misteriji, gdje možemo vidjeti koliko su daleko ljudi spremni otići zbog novca. Osumnjičenih kao i obično ne manjka u knjizi. Iako je motiv prilično jasan kod nekih od njih, Poarou tu nešto nije jasno; nešto se tu ne uklapa. Likovi su predstavljeni prilično realno, do te mjere da bi se mi kao čitaoci mogli pronaći u nekima od njih.

Poneseni plimom je dobar kriminalistički roman. Na svoj specifičan način se razlikuje od ostalih knjiga iz serijala Slučajevi Herkula Poaroa. Preporuke!

,, Svaki klub ima svog dežurnog dosadnjakovića. Ni Krunski klub  nije  nikakav  izuzetak,  a  činjenica  da  je  upravo trajao vazdušni napad ništa nije mijenjala u uobičajenom životu kluba.

Major Porter, koji je služio u vojsci u Indiji, prošuškao je novinama i nakašljao se. Svi su izbijegavali da ga pogledaju, ali im to ništa nije pomoglo.

„Vidim  da  su  objavili  u  Tajmsu da  je  poginuo  Gordon Kloud. Vrlo diskretno, naravno.  Preminuo 5. oktobra, usljed posljedica  neprijateljskih  dejstava. Sasvim  slučajno,  njegova  kuća  je  na  dva  koraka  od  mog  stančića,  jedna  od onih velikih  na  Kampden  hilu.  Mogu  da  vam  kažem  da  me  je prilično potreslo to što se desilo. Znate, naravno, da sam ja u protivvazdušnoj civilnoj zaštiti. Kloud samo što se vratio iz Amerike, išao je tamo radi državnih nabavki. Tamo se i oženio mladom udovicom, kćerka je mogla da mu bude. Gospođa Anderhej. Slučajno sam se poznavao s njenim mužem dok sam služio u Nigeriji.“

Major  Porter  je  zastao.  Niko  nije  ispoljio  ni  najmanje zanimanje,  niti  je  zatražio  od  njega  da  nastavi.  Svi  su  se zadubili u novine podignute ispred samog nosa, ali to nije bilo dovoljno da obeshrabri majora Portera. Major je uvijek imao da ispripoveda poneku dugačku istoriju, uglavnom o ljudima koje niko u klubu nije poznavao... ''

,,Pravi gospodin je pravi gospodin, pa sve i ako vozi traktor.''

,,Zdrav razum nikad nije bio vrlina koja naročito privlači zaljubljene.''

,,Ono što neko zaista jeste postaje očigledno tek kad je stavljen na probu  - to jest, u onom trenutku kad ili stanete na sopstvene noge ilipadnete.''