Gospođa Makginti je mrtva (Herkul Poaro)

Naziv knjige: Gospođa Makginti je mrtva
Originalni naziv: Mrs McGinty's dead
Broj stranica: 249
Žanr: kriminalistitčki

Gospođa Makginti je mrtva je roman iz serijala Slučajevi Herkula Poaroa kojeg je napisala autorica Agata Kristi i koji je objavljen 1952. godine pod nazivom Mrs McGinty's dead. Priča se prati iz perspektive Herkula Poaroa i u nekim dijelovima iz perspektive Ariadne Oliver (autorica kriminalističkih romana) koja se pojavljivala u knjizi Karte na sto (i u još nekim knjigama). U knjizi se također pojavljuje i viši inspektor Spens.

Radnja ove knjige se odvija u selu Brodini. Kao što se iz naslova knjige može vidjeti gospođa Makginti je mrtva. Ubijena je surovim udarcem u potiljak. Nakon nekoliko mjeseci za to ubistvo je osuđen Džejms Bentli, njen stanar, jer su na njegovoj odjeći pronađeni tragovi žrtvine krvi i kose. Džejmsu Bentliju prijeti smrtna kazna. Međutim, viši inspektor Spens smatra da Bentli nikako ne može biti ubica. On jednostavno ne djeluje kao ubica. Radi se o ćutljivom i povučenom čovjeku, koji se ne ponaša nadmeno kao što bi tubica činio, koji stalno ponavlja da nema prijatelja. Zbog svega toga Spens traži od Herkula Poaroa da se uljuči u ovaj slučaj. Da ode u Brodini i malo pronjuška ne bi li ostkrio neki novi dokaz. Poaro koji se pomalo i dosađuje u tom trenutku je zainteresovan za takav slučaj.

Kada dođe u Brodini, Poaro će se naći u nekoliko veoma komičnih scena koje su mi znale izmamiti i osmijeh na lice. Čak će tu biti i nekoliko komičnih dijaloga. Ali šalu na stranu ubica je možda još uvijek na slobodi... Da li neke veze sa ubistvom ima članak koji je isječen iz novina dva dana prije ubistva gospođe Mekginti? Poaro će to morati da otkrije. Da li je ubica Džejms Bentli ili se ipak radi o nekome drugom?

Knjiga Gospođa Mekginti je mrtva ima veoma zamršenu, jezgrovitu i zbunjujuću priču, u kojoj se lako možete izgubiti. Likovi su odlično predstavljeni i ono što je najvažnije ubica je veoma dobro sakriven na način da je autorica svaki trag postavila promišljeno i maestralno. Stvarno sam uživao čitajući ovu knjigu, i to više nego u svim prethodnim Agatinim knjigama koje sam pročitao.

Preporuke za ovaj odlični kriminalistički roman!

,, Herkul Poaro je izašao iz restorana La Vieille Grand’mère u Sohou. Okovratnik kaputa podigao je iz opreznosti više nego zbog potrebe, jer veče nije bilo hladno. „Ali u mojim godinama, ne treba se izlagati opasnosti“, govorio je često Poaro.
Oči su mu sneno sijale. Escargots de la Vieille Grand’mère bili  su  izvanredni.  Taj  skromni  mali  restoran  bio  je  pravo otkriće. Zamišljeno, kao dobro nahranjen pas, Herkul Poaro obliza usne. Izvadio je iz džepa maramicu i potapkao svoje raskošne brkove.
Da, lijepo je večerao... I šta sad?
Prolazeći pored njega, taksi je upadljivo usporio. Poaro je nekoliko trenutaka oklijevao, ali mu nije dao znak da se zau­stavi. Zašto da se vozi taksijem? Ionako će stići kući prerano da bi otišao na spavanje.
„Avaj“, promrmlja Poaro sebi u brkove, „šteta što se može jesti samo triput dnevno...“... ''

,,Ljudske reakcije se razlikuju, kao i ljudska iskustva.''

,,Priča je poput kamenčića bačenog u vodu, ona stvara krugove koji se neprestano šire.''