Spasitelj (Hari Hol #6)

Naziv knjige: Spasitelj
Originalni naziv: (Frelseren) Redeemer
Broj stranica: 348
Prethodne knjige u serijalu su: Šišmiš, Žohari, Crvendać, Nemeza i Đavolja zvijezda. Recenzije prethodnih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/kriminalistički

Spasitelj je šesta knjiga u serijalu o inspektoru Hariju Holu koju je autor Jo Nesbo objavio 2005. godine pod nazivom Frelseren (Redeemer – engleski provod). Ova knjiga predstavlja još jedan odličan nastavak serijala. Radnja se odvija u Oslu pred božić. Prati se iz perspektive nekoliko veoma interesantnih likova.

Priča u ovoj knjizi se odvija nakon romana Đavolja zvijezda, te ako volite da čitate knjige hronološkim redom, onda nemojte počinjati sa ovom knjigom jer ćete sebi spoilati neke stvari iz prošlih knjiga. Hari Hol i dalje ima problema sa alkoholom od kojega se u ovoj knjizi pokušava odvići. Pored toga, njegov nadređeni Moller koji mu je do sada uvijek čuvao leđa, sada je napustio policiju, a na tu funkciju je došao novi šef. Kako će se to odraziti na Harija Hola koji baš i ne voli da postupa po pravilima ostaje da se vidi. Hoće li se slagati sa novim šefom?
O čemu se radi u knjizi? Na ulicama predbožićnog Osla desilo se misteriozno ubistvo, gdje je za vrijeme uličnog koncerta orkestra Vojske spasa ubijen njen dužnosnik. Inspektor Hari Hol i njegov tim koji istražuje ovo ubistvo će kroz istragu doći do hrvatskih prognanika koji žive u Norveškoj. Razrješenje slučaja Hol će morati potražiti u Zagrebu, gdje u hotelu International pokušava otkriti tko je i zašto naručio zločin u Oslu. Trag vodi i do opsade Vukovara za vrijeme Domovinskog rata, pa nalik romanu Crvendać, prošlost opet uvelike oblikuje i motivira Nesboove likove.

Spasitelj je obličan kriminalistički roman i triler. Imate veoma misteriozno ubistvo i veoma opasnog ubicu koji se pojavio u Oslu i koji će se naći u prilično neočekivanim uslovima. Možete očekivati i nekoliko neprijatnih scena u ovoj knjizi i to jednu takvu na samom početku priče. Jo Nesbo veoma realistično predstavlja posao policije i sve njegove opasnosnti. Sa Harijem na ovom slučaju radi njegov tim koji se pojavljuje i u prethodnim knjigama, a koji se sastoji od veoma interesantnih likova, te ćete imati priliku vidjeti veoma interesantne dijaloge i teorije. Možda ćete naučiti i neke nove stvari i zanimljivosti.

Knjiga je nepredvidljiva, puna akcije i napetosti... mračna...

Preporuke za ovaj kriminalistički roman! Naravno ako volite da čitate knjige honološkim redom, u tom slučaju vam preporučujem i prethodnih pet knjiga iz ovog serijala!

,, Imala je četrnaest godina i bila uvjerena da će, zatvori li oči, čvrsto i usredotočeno, kroz krov moći vidjeti zvijezde.
Oko nje uzdisaji žena. Pravilni, teški noćni uzdisaji. Jedna je hrkala. Bila je to teta Sara kojoj su dodijelili ležaj ispod otvorenog prozora.
Sklopila je oči i pokušala disati kao i druge. Nije bilo lako zaspati, pogotovo kada je sve oko nje bilo novo i drukčije. Zvukovi noći i šume iznad prozora u Ostgardu bili su drukčiji. Ljudi koje je poznavala sa susreta u Citadeli i ljetnom kampu  i oni su se promijenili. I ona se promijenila. Lice i tijelo koje je ovoga ljeta ugledala u zrcalu bili su novi. Novi su bili i osjećaji: vruće i hladne struje koje je osjetila u sebi kada bi je dječaci promatrali. Pogotovo kada bi je promatrao jedan od njih. Robert. I on je ove godine bio drukčiji.
Ponovno je otvorila oči. Znala je da je Bog vrlo moćan; ako poželi, dopustit će joj da kroz krov pogleda u zvijezde. Ako to bude volja Njegova... ''

,,Čovjek vrlo brzo postane usamljen pokuša li upotrijebiti vlastiti mozak u potrazi za odgovorima.''

,,Svoje vrijeme treba poklanjati samo onima koji to zaslužuju.''