Nakon sahrane (Herkul Poaro)

Naziv knjige: Nakon sahrane
Originalni naziv: After the funeral
Broj stranica: 213
Ocjena:4/5
Nakon sahrane je još jedan roman u serijalu Slučajevi Herkula Poaroa kojeg je objavila autorica Agata Kristi 1953. godine pod nazivom After the funeral. Ovo je ona vrsta knjige gdje se u prvom dijelu upoznajemo sa pričom i likovima, te se u tom dijelu ne pojavljuje Poaro. On stupa na scenu tek u drugoj polovini priče, a do tog trenutka priča se prati iz perspektive advokata Entvisla i još nekih likova. Istragu u ovoj knjizi vodi inspektor Morton.

O čemu se radi u knjizi? Kao što sam naziv knjige kaže priča počinje nakon sahrane. Radi se o jednoj velikoj porodici Aberneti. Umro je Ričard Aberneti, te su se na njegovoj sahrani okupili članovi njegove mnogobrojne porodice. Ali ne samo radi sahrane, već i radi čitanja testamenta kojeg je ostavio Ričard. Šest članova porodice je naslijedilo njegovu imovinu na jednake dijelove. Iako takva odluka nije bila očekivana, relativno dobro je primljena.

Ono što je privuklo mnogo veću pažnju, a što će se odraziti na dalji tok priče jeste komentar Ričardove sestre Kore: ,,Ipak je fino ućutkan... Ubijen je, zar ne?'' Ova rečenica nagovještava još jednu misteriju, pogotovo nakon onoga što će se desiti naredni dan. Porodični advokat Entvisl će zamoliti penzionisanog detektiva Herkula Poaroa da mu pomogne rasvijetliti tu misteriju.
U ovoj knjizi ima puno likova (kao što se vidi iz slike iznad) i svi bi mogli biti ''negativac'', ali Agata Kristi je vrlo pametno sakrila onog pravog. Svi likovi su predstavljeni na veoma jedinstven način. Svaki ima svoju priču (različite karakterne osobine) koja će vam održavati pažnju za vrijeme čitanja. Agata Kristi zna kako da vam ispriča dobru i nepredvidljivu priču.

Herkul Poaro ovoj misteriji pristupa na sebi svojstven način. On će nam predstaviti karakterne osobine svih likova nakon što ih upozna, jer to je jedini način kako bi se mogla riješiti ova misterija. On ima zaista jedinstvene načine istraživanja, a ono što mu ide u prilog jeste činjenica da on ne radi za policiju što mu omogućava da sazna stvari za koje ljudi ne bi htjeli da izađu u javnost, jer sve što ne mora da kaže on će zadržati za sebe.

Ako ste ljubitelji Agate Kristi i Herkula Poaroa, te ako tražite dobru misteriju onda bi vam preporučio ovu knjigu.

,, Stari Lenskomb gegao se iz sobe u sobu i dizao roletne. Tu i tamo svojim bolešljivim očima virnuo bi kroz prozore.

Uskoro će se vratiti sa sahrane. Malo je ubrzao svoje kretnje. Bilo je mnogo prozora.

Enderbi Hol bio je prostrano zdanje iz viktorijanskog doba izgrađeno u gotskom stilu. U svim sobama bile su zastrte zavjese od raskošnog izbledjelog brokata ili baršuna. Neki od zidova još su bili pokriveni izbledjelom svilom. U zelenoj dnevnoj sobi stari sobar diže pogled na portret starog Kornelija Abernetija što je visio iznad kamina. Enderbi Hol beše sagrađen za njega. Na portretu je smeđa brada Kornelija Abernetija bila izazivački isturena napred, dok mu je ruka počivala oslonjena na zemaljsku kuglu, da li po želji modela, ili po simboličnoj zamisli slikara, niko nije umio da kaže.

Džentlmen veoma prgavog izgleda, bar tako je oduvijek mislio stari Lenskomb, kome bijaše drago što ga lično nikada nije upoznao. Gospodin Ričard bio je njegov džentlmen. Dobar gospodar, gospodin Ričard. A preminuo je sasvim naprasno, kako se ispostavilo, iako je, razume se, izvjesno vrijeme imao brižnu ljekarsku njegu. Eh, ali gospodar se nikada čestito nije oporavio od šoka zbog smrti mladog gospodina Mortimera... ''

,,Ove mlade budale samo o opakim savremenim idejama znaju da pričaju! I da ih pišu.''

,,Šta žena vidi u pojedinom muškarcu izvan je shvatanja prosječno inteligentnog čovjeka.''

,,Žena koja pokazuje inteligenciju u svemu drugom na bijelom svijetu može da bude savršena budala kad je u pitanju neki određeni muškarac.''