Snjegović (Hari Hol #7)

Naziv knjige: Snjegović
Originalni naziv: (Snømannen) The snowman
Broj stranica: 373
Prethodne knjige u serijalu su: Šišmiš, Žohari, Crvendać, Nemeza, Đavolja zvijezda i Spasitelj. Recenzije prethodnih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/kriminalistički

Sedma knjiga u serijalu o inspektoru Hariju Holu je Snjegović. Knjiga je objavljena 2007. godine pod nazivom Snømannen (The snowman – engleski provod). U knjizi preovladava zimska atmosfera, a tome svjedoči i sam naziv knjige – Snjegović. To je vrijeme kada se dešavaju misteriozna ubistva u Norveškoj (Oslo...) u posljednjih 10-ak godina. Radi se o veoma jezivim i mračnim scenama kojima je jedna stvar zajednička. U blizini svakog mjesta zločina se nalazi snjegović, kao svojevrsni autogram ubice.

Snjegović je pisan u trećem licu i prati se kroz oči nekoliko likova, a Hari Hol kao jedan od njih će se suočiti sa najstrašnijim i najvećim slučajem koji će ga testirati do samih granica njegovg zdravog razuma. Možete očekivati dosta likova koji su se pojavljivali u prošlim knjigama: Rakel, Oleg, Skarre, psiholog Aune... Naravno i novi likovi se pojavljuju, a među njima posebnu pažnju privlači Harijeva nova koleginica Katrine Bratt. Antagonist ovog romana je veoma opasan, lukav i nepredvidljiv. Jo Nesbo ga veoma dobro skriva od čitalaca.
O čemu se radi u knjizi? Jedne noći, nakon što je pao prvi snijeg, dječak po imenu Jonas se budi i otkriva da mu je majka nestala. Od nje je ostao samo jedan trag: ružičasti šal koji joj je on poklonio za Božić, a sad ga nosi snjegović koji se ranije tog dana neobjašnjivo pojavio u njihovom dvorištu. Inspektor Hari Hol sumnja u vezu između nestale žene i sumnjivog pisma koje je primio. Slučaj se produbljuje kada se pojavi obrazac: tijekom proteklog desetljeća nestalo je jedanaest žena – sve na dan prvog snijega. No, to je ubojica koji stvara svoja vlastita pravila… I on će izmijeniti vlastite obrasce samo da bi igra bila zanimljiva, sve više uvlačeći Harija u svoju mrežu.

Tema koja preovladava u priči su nasljedne bolesti i mračne porodične tajne, koje će samo dodatno da zakomplikuju priču i da otežaju posao Hariju koji se pored svega toga mora boriti i sa svojom ovisnošću o alkoholu. Pošto je na sceni serijski ubica, prisutan je i psihološki aspekt priče kroz koji nas autor upoznaje sa antagonistom priče te navodi sve razloge zbog kojih se on ponaša na takav način. Također, sa psihološkog aspekta možemo vidjeti kako to sve utiče i na Harija Hola.

Napeto, nepredvidljivo, mračno, na momente jezivo... Kakve će tragove ova priča ostaviti na Harija Hola?

Preporuke za ovaj kriminalistički triler!

,, Bio je to dan prvog snijega. Velike su se pahulje pojavile s bez bojnog neba u jedanaest sati ujutro i napale polja, vrtove i livade grada Romerike, poput vojske iz svemira. U dva sata ralice su već bile u akciji u Lillestromu, a u pola tri, kada je Sara Kvinesland polako i pažljivo upravljala svojom Toyotom Corollom SR5, između razbacanih kuća u Kolloveienu, taj prvi snijeg mjeseca studenog ležao je poput pokrivača po čitavoj zemlji.
Razmišljala je o tome kako kuće danju izgledaju drugačije. Toliko drugačije da je gotovo promašila njegov prilaz. Automobil se zanio kad je pritisnula kočnicu i sa stražnjeg je sjedišta začula stenjanje. U retrovizoru je ugledala uznemireno lice svojeg sina.
„Neću dugo, ljubavi”, rekla je.
Među svom tom bjelinom ispred garaže nalazio se veliki komad crnog asfalta, pa je shvatila da je ondje bio kamion za selidbu. Grlo joj se stegnulo. Nadala se da nije zakasnila.
„Tko ovdje živi?” javio se glas sa stražnjeg sjedišta... ''