Leopard (Hari Hol #8)

Naziv knjige: Leopard
Originalni naziv: (Panserhjerte) The leopard
Broj stranica: 537
Prethodne knjige u serijalu su: Šišmiš, Žohari, Crvendać, Nemeza, Đavolja zvijezda,  Spasitelj i Snjegović. Recenzije prethodnih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/kriminalistički

Leopard je osma knjiga u serijalu o inspektoru Hariju Holu koju je autor Jo Nesbo objavio 2009. godine pod nazivom Panserhjerte (The leopard – engleski prevod). Hronološki posmatrano radnja u ovoj knjizi se odvija nakon prošle knjige, odnosno prošlog slučaja – Snjegović. Taj slučaj je donio izvjesne promjene u život Harija Hola, te ostavio neke posljedice na njega.

Inspektor Hari Hol povukao se u Hong Kong, bježeći od traume posljednjeg slučaja. Skriva se u mračnim pušionicama opijuma (još jedan porok kojem će se odati, ali koji će držati pod kontrolom) kad su dvije žene ubijene u Oslu, obje utopljene u vlastitoj krvi. Ne treba dugo da mediji potpuno polude. Nema tragova, policijska istraga tapka u mjestu, a Harija – jedinog čovjeka koji bi mogao pomoći – nitko ne može pronaći. Nakon njegova povratka u Oslo ubica ponovno napada, Harijevi instinkti preuzimaju kontrolu i ništa ga neće spriječiti u istrazi, iako se u početku za malo što može uhvatiti. Još gore, uskoro će shvatiti da se bori s psihopatom koji ga testira, profesionalno i privatno, kao nitko prije.

Da stvar bude još kompliciranija, sada u Oslu postoje dva specijalistička odjela sa paralelnim službama. Jedan od njih je Kriminalistički odjel na kojem radi Hari Hol, a drugi je Kripos koji ima prednost u istraživanju konkretnog slučaja, te ukoliko uspije da ga riješi to bi mogao biti kraj za Kriminalistički odjel. Na čelu Kriposa je Bellman, čovjek koga najviše zanima napredovanje u karijeri i politika, što Hariju Holu nikako nije po volji. Šta više on to mrzi.
Knjiga Leopard je prva u kojoj se pojavljuje otac od Harija Hola. Malo ćemo istražiti tu oblast Harijevog života. Imat ćemo priliku vidjeti neke njihove dijaloge. Također, će se pojaviti i Harijeva sestra, ali samo malo. Rakel i Oleg se ne pojavljuju u priči kao što je to bio slučaj u prošlim knjigama, ali Hari konstantno razmišlja o njima.

Od ostalih likova koji se pojavljuju tu su: Bjorn Holm, Gunner (Harijev pretpostavljeni), Kaja (koja će raditi sa Harijem na konkretnom slučaju), Katrine Bratt (radila sa Harijem na slučaju Snjegović)...

Ovo je do sada najveća knjiga po broju stranica u serijalu o Hariju Holu, te u njoj možete očekivati dosta dobrih dijaloga, napetih i nepredvidljivih situacija, pa čak i nekoliko neprijatnih scena. U knjizi vlada mračna atmosfera. Slučaj Leopard je prilično komplikovan, te će vam trebati dosta koncentracije prilikom čitanja. Jo Nesbo stvarno ne štedi svog glavnog junaka... Hari prolazi kroz jako neprijatne situacije koje na njega ostavljaju neizbrisive ožiljke.

.. Probudila se. Trepnula je u mrklome mraku. Zijevnula i udahnula kroz nos. A potom opet trepnula. Osjetila je kako joj se niz lice slijeva suza i otapa sol onih već isplakanih. Ali slina joj više nije klizila u grlo, usta su joj bila suha i tvrda. Od pritiska iznutra obrazi su joj bili posve napeti, izgurani. U ustima joj je bilo neko strano tijelo i imala je osjećaj da će joj glava eksplodirati. Ali što? Što je to? Prvo je pomislila da se želi vratiti. U tamu, u tople dubine koje su je grlile.

Injekcija koju joj je dao još nije posve prestala djelovati, ali znala je da bol dolazi. Osjetila ju je u polaganom, tupom lupanju pulsa i istrzanom toku krvi kroz mozak. Gdje je on? Stoji li tik iza nje? Zadržala je dah i osluhnula. Nije čula ništa, ali osjetila je prisutnost. Poput leoparda. Netko joj je rekao da leopardi stvaraju tako malo buke da se u tami mogu prišuljati tik do plijena. Mogu upravljati disanjem i posve ga uskladiti sa žrtvinim. Mogu zadržati dah kad ga ti zadržavaš. Bila je sigurna da osjeća toplinu njegova tijela. Što čeka?

Ponovo je izdahnula. U tom trenutku bila je sigurna da osjeća dah na vratu. Okrenula se, udarila, ali dočekao ju je samo zrak. Sklupčala se i pokušala učiniti malenom, sakriti se. Nerazumno.

Koliko je bila u nesvijesti?... ''

,,Baš kao što bolest grozničavo bombardira tijelo, tako i ludilo nudi mogućnost povlačenja na mjesto na kojem se osoba može ponovo izgraditi.''