Satovi (Herkul Poaro)

Naziv knjige: Satovi
Originalni naziv: The clocks
Broj stranica: 294
Satovi je još jedan roman u serijalu Slučajevi Herkula Poaroa kojeg je 1963. godine objavila autorica Agata Kristi pod nazivom The clocks. Ovo je prava detektivska priča. Ovo je knjiga u kojoj Herkul Poaro ne posjećuje mjesto zločina, niti razgovara sa očevidcima. On se u tom smislu ne pojavljuje kao glavni lik, već kao neko ko će nam dati krajnje rješenje, ali o tome ćemo poslije. Hajde prvo da kažemo o čemu se radi u ovoj knjizi.

Šila Veb je očekivala da će je u Vilbraham krešentu 19 dočekati pristojna postarija dama, a ne leš muškarca opružen na podu dnevne sobe. Kada slijepa gospođica Pebmarš porekne da je zatražila da Šila dođe kod nje, i kaže da ne zna ništa o satovima kojih je soba s lešom puna, postaje jasno da će za ovaj slučaj biti potreban izuzetno dobar detektiv. Ovo je savršen opis početka ove priče u kojem nas Agata Kristi upoznaje sa misterijom koja izgleda prilično komplikovano i narazrješivo.
Jedan dio priče nam priča narednik Kolin Lem koji se slučajno našao na mjestu zločina radeći na jednom drugom slučaju koji je vezan za hladni rat (Kolin Lem je, nešto kao, tajni agent). Ostatak priče pratimo iz perspektive inspektora Hardkasla koji je nadležan za istragu u ovom slučaju. Njih dvojica će udružiti snage kako bi pokušali riješiti ovaj misteriozni slučaj sa satovima.

Čitajući knjigu imat ćete priliku da sa njima dvojicom prisustvujete ispitivanju potencijalnih očevidaca. Nakon izvjesnog vremena Kolin Lem će posjetiti Herkula Poaroa koji je uglavnom vezan za svoju udobnu stolicu, te svoje dane u penziji provodi čitajući razne kriminalističke romane. Kolin će pokušati da izazove Poaroa da mu dokaže svoju trvdnju da se slučaj može riješiti samo sjedeći i razmišljajući o činjenicama koje će mu Kolin, naravno, dostaviti.

Kada čuje o čemu se radi, Poaro je veoma zainteresovan za sam slučaj, ali i za dokazivanje malo prije pomenute trvdnje. Poaro za ovaj zločin kaže sljedeće: „Ovaj zločin je toliko komplikovan da u stvari mora biti sasvim jednostavan“. Ubica je međutim na slobodi, a vrijeme ističe... Sve scene u kojima se pojavljuje Poaro su veoma zanimljive i ponekad čak komične. On nam stalno daje neke smjernice koje trebamo pratiti... ali nikad nam ne kaže previše. Naravno, na kraju možete očekivati njegov poduži monolog.

I da zaključim, priča u ovoj knjizi je veoma pitka, lako se čita i neizvjesna do samog kraja. Agata Kristi je stvarno majstorica kriminalističkih romana. Sve preporuke za roman Satovi!

,, Popodne devetog septembra bilo je potpuno isto kao i svako drugo popodne. Niko od onih kojih će se ticati zbivanja tog  dana  nije  mogao  da  tvrdi  kako  je  naslutio  katastrofu.  (Uz  izuzetak,  to  jest,  gospođe  Paker  iz  Vilbraham  krešenta  47, koja je bila specijalista za zle slutnje i uvijek je pošto se nešto već zbilo nadugačko i naširoko opisivala čudnu jezu i žmarce  što su je spopadali. Gospođa Paker iz broja 47 bila je, međutim, tako daleko od broja 19 i tako je se malo ticalo ono što se  tamo  dogodilo, da  se  zaista  nije  činilo  potrebno  da  nju muče uopšte ikakve slutnje.)

U Kevendišovom birou za sekretarske poslove i daktilografiju,  pod  rukovodstvom  gospođice  Katrine  Martindejl, deveti septembar je bio jedan dosadan, uhodan dan. Telefon je zvonio, pisaće mašine su kuckale, posla je bilo umjereno, ni  manje  ni  više  nego  inače. Ništa  od  svega  toga  nije  bilo posebno zanimljivo. Sve do dvadeset pet do tri deveti septembar je mogao biti dan kao i svaki drugi.

U  dvadeset  pet  do  tri  zazvonio  je  interkom  gospođice  Martindejl  i  u  glavnoj  kancelariji  Edna  Brent  se  javila... ''

,,Nevjerovatno se događalo češće nego što je čovjek sklon da povjeruje.''

,,Kada uvrtiš sebi u glavu da je neko čestit čovjek, ne padne ti na pamet da možda nije baš tako.''