Fantom (Hari Hol #9)

Naziv knjige: Fantom
Originalni naziv: (Gjenferd) Phantom
Broj stranica: 374
Prethodne knjige u serijalu su: Šišmiš, Žohari, Crvendać, Nemeza, Đavolja zvijezda,  Spasitelj, Snjegović i Leopard. Recenzije prethodnih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/kriminalistički

Fantom je deveta knjiga u serijalu o Hariju Holu koju je 2011. godine objavio norveški autor Jo Nesbo pod nazivom Gjenferd (Phantom – engleski prevod). Radnja ova knjige se odvija, tri godine posle slučaja Leopard, u gradu Oslu kao što je bio slučaj i sa većinom prethodnih knjiga. Jo Nesbo će nam pretstaviti mračniju stranu, odnosno podzemlje Osla. Knjiga je napisana u trećem licu i prati se iz perspektive nekoliko likova, ali najviše iz perspektive Harija Hola. U knjizi Fantom će se pojavljivati i likovi iz prošlih knjiga.

O čemu se radi u knjizi Fantom? Nakon užasa posljednjeg slučaja koji ga je umalo stajao života, Hari Hol napustio je Oslo i policijsku službu. Sada se vratio, ali slučaj koji je došao istražiti zaključen je, a osumnjičeni strpan iza brave. POLICIJA NE ŽELI NJEGOV POVRATAK... Kada mu odbiju dozvolu za ponovno pokretanje istrage, Hari uzima stvar u svoje ruke, otkrivajući trag nasilja i zagonetnih nestanaka koji su promakli policiji. A na svakom koraku Hari je suočen sa zidom šutnje. KRIMINALCI NE ŽELE NJEGOV POVRATAK... Ali Hari nije jedini koga zanima ovaj slučaj. Otkako je izašao iz aviona, netko budno prati svaki njegov korak.
Dakle, dvije su stvari koje razlikuju ovu knjgu od prethodnih knjiga iz ovog serijala. Prvo, Hari Hol ne radi u policiji, te se vraća u Oslo nakon 3 godine odsustva iz grada. Ne žele ga primiti u policiju. Drugo, u ovoj knjizi se ne radi o serijskom ubici kao što je bio slučaj sa prošlim knjigama. Na ulicama Osla se pojavila nova vrsta droge i novi ,,narko bos'' koji je preuzeo vlast u podzemlju Osla. Ono što je privuklo Harijevu pažnju je ubistvo koje se desilo u podzemlju, te osoba koja je za to osumnjičena... Za policiju je taj slučaj već zaključen, ali Hari će ga svakako istražiti na svoj način. Ovoga puta stvar je lična.

Knjiga je napisana na način da pratimo uporedo dvije priče. Jedna se prati u sadašnjosti kroz oči Harija i još nekoliko likova. To je ta istraga koju Hari provodi. Druga priča se prati u svijesti žrtve gore pomenutog ubistva. U posljednjim trenutcima njegovog života on razmišlja o svemu što se izdešavalo i što je prethodilo ubistvu.

Čitajući knjigu tačno osjećamo koliko je Hari postao iscrpljen, koliko se želi odreći posla sa kriminalcima i samo se povući u miran život u nekoj drugoj zemlji. Ako ste čitali prethodne romane u serijalu znat ćete kakve su oni posljedice ostavile na Hariju. Na njemu se vide svi ožiljici iz prošlih knjiga koje je on ostavio iza sebe kada je napustio Oslo, ali sada kad se vratio počinje ponovo da razmišlja o svemu tome.

Priča je prilično mračna i nepredvidljiva. Svi likovi su veoma dobro predstavljeni. Ima jako puno interesantnih dijaloga i razmišljanja. Nisam očekivao da se knjiga završi na način na koji se završila, barem ne dok nisam došao do zadnja dva poglavlja. Na kraju mogu samo da upitam WTF Jo Nesbo?

Preporuke za ovaj odlični kriminalistički triler!

,, To je cviljenje doziva. Poput oštrice noža, para sve druge zvukove noći u središtu Osla: uobičajenu buku automobila koja dopire kroz prozor, udaljenu sirenu koja se uzdiže i spušta i crkvena zvona koja počinju zvoniti negdje u blizini. Otišla je u potragu za hranom. Nosom klizi po prljavom linoleumu kuhinjskog poda. Brzinom munje registrira i razvrstava zvukove u tri kategorije: one jestive, one prijeteće ili one nevažne za preživljavanje. Kiseo smrad sivog pepela cigareta. Miris krvi slatkast poput šećera na komadiću vate. Gorak smrad piva s unutrašnjosti čepa. Molekule sumpora, salitre i ugljičnog dioksida uzdižu se iz prazne metalne čahure olovnog metka dimenzija devet puta osamnaest milimetara, poznatog i kao Makarov prema pištolju za koji je taj kalibar izvorno osmišljen. Dim iz još tinjajuće cigarete žutog filtra i crnog papira s ruskim carskim orlom. Duhan je jestiv. A evo ga: smrad alkohola, kože, masti i asfalta. Cipela. Onjušila ju je. I shvatila da je nije tako lako pojesti kao onu jaknu u ormaru, koja smrdi na benzin i trulu životinju od koje je napravljena.

Tad se njezin štakorski mozak usredotočio na ono što joj se našlo na putu. Pokušala se progurati s obje strane, ali nije uspjela iako ima svega dvadeset i pet centimetara, a teži manje od kilograma. Prepreka je ležala na boku, leđima oslonjena na zid, i priječila joj ulaz u gnijezdo u kojem se nalazilo osam tek okoćenih mladunaca. To brdo mesa smrdjelo je na sol, znoj i krv. Ljudsko tijelo. Živ čovjek. Osim gladnog cviljenja mladunaca, njezine osjetljive uši razaznavale su jedva čujne otkucaje srca... ''

,,Umijeće borbe s duhovima krije se u tome da ih se usudiš dugo i odlučno gledati sve dok ne shvatiš da su oni samo to. Duhovi. Beživotni, bespomoćni duhovi.''

,,Kada izgubiš sve pijune, samo je pitanje dana kada će te matirati.''

,,Ako želiš preživjeti, moraš znati razmišljati, izvlačiti zaključke iz onog što vidiš. To je stvaran život.''