Zavjesa (Herkul Poaro)

Naziv knjige: Zavjesa
Originalni naziv: Curtain
Broj stranica: 139
Posljednji slučaj Heruka Poaroa je predstavljen u knjizi Zavjesa koju je Agata Kristi obajvila 1975. godine pod nazivom Curtain. Priču nam u ovoj knjizi priča Hejstings koji se dugo vremena nije pojavljivao u Poaroovim knjigama. Puno je vremena prošlo od prvog Herkulovog slučaja koji je objavljen 1920. godine pod nazivom Tajanstveni događaj u Stajlsu. Ono što je zajedničko za ova dva slučaja jeste činjenica da se radnja odvija na istom mjestu, odnosno u istoj kući... u Stajlsu. Prošlo je mnogo vremena i mnogo stvari se promijenilo, uključujući i dva glavna lika koji se pojavljuju u obje knjige, a to su Herkul Poaro i Hejstings.

Herkul Poaro je prilično ostario i nije mu ostalo još puno života, nepokretan je ali um ga još uvijek savršeno služi. On u ovoj knjizi pokušava da uhvati jednog, da ga tako nazovem, misterioznog i opasnog ubicu koji je počinio puno misterioznih zločina i nekako se uspio izvući. S obzirom na Poaroovo stanje očito je da on to ne može sam uraditi jer je nepokretan, te mu stoga treba neko ko će biti njegove oči i uši, a najbolji kanditat za takav zadatak je njegov prijatelj Hejstings koji će iskoristiti priliku da u Stajlsu posjeti i svoju kćerku Džudit.
Ponovo se priča odvija u Stajsu, kući u kojoj je nekad davno počinjeno ubistvo, te se zbog toga često provlači pitanje da li je ta kuća na neki način zloslutna. S tim u vezi treba raći da vlada neka zloslutna atmosfera u kući kako se približavamo vrhuncu priče, a tome svjedoči niz  događaja koji će se desiti u veoma kratkom vremenu. U Stajlsu se nalazi priličan broj odlično predstavljenih likova, a među njima je jedan veoma opasan.

Agata Kristi me sa ovom knjigom ostavila bez teksta... nevjerovatno! Izvjesni gospodin X (ubica) je veoma dobro i lukavo sakriven. Poaro traži od Hejstingsa da pokuša otkriti o kome se radi, pri tome ga upozoravajući da bude veoma oprezan, a sve sa ciljem sprečavanja zločina.

Veoma je teško reći nešto o ovoj knjizi, a da to ne bude spojler... ali imajte na umu da je ovo posljednji slučaj Herkula Poaroa, a Agata Kristi je majstorica zapleta i od nje uvijek možete očekivati ono neočekivano... Ovo je odličan kriminalistički roman. Sve proporuke! Naravno, ako niste čitali ništa od Agate Kristi, onda nemojte počinjati sa ovom.

,, Tko ponekad nije osjetio iznenadnu bol kad bi se sjetio nekog davnog događaja ili svojeg postupka.
Tada sam to uradio...
Zašto nas te riječi uvijek progone? To sam pitanje sebi postavio dok sam sjedio u vlaku, promatrajući ravne pejzaže Eseksa.
Koliko je prošlo vremena od dana kad sam pošao na isto ovakvo putovanje? Osjećao sam (smiješno) da je najbolji dio mog života prošao!
Ranjen u ratu koji će za mene uvijek ostati strašni rat, iako je sad izbrisan drugim još užasnijim ratom.
Tada 1916, mladom Arturu Hejstingsu činilo se da je već star i zreo. Nisam bio svjestan da je za mene tek počinjao život.
Putovao sam, iako to nisam znao, da sretnem čovjeka čiji će utjecaj izmijeniti moj život. Zapravo, pošao sam u posjet starom prijatelju Džonu Kevendišu, čija je majka, koja se bila ponovo udala, imala ljetnikovac Stajls. Prijatan susret starih poznanika, to je bilo sve što sam očekivao, i ne sanjajući da ću uskoro biti gurnut u mračne zbrke tajanstvenog ubojstva.
U Stajlsu sam ponovo sreo čudnog malog čovjeka, Herkula Poaroa, kojeg sam upoznao u Belgiji.
Kako sam bio oduševljen kad sam vidio kako prema meni ide cestom figura s velikim brkovima.
Herkul Poaro! Od tih dana bio je moj najdraži prijatelj, on je izmijenio moj život... ''