Ubistvo na terenu za golf (Herkul Poaro)

Naziv knjige: Ubistvo na terenu za golf
Originalni naziv: The murder of the links
Broj stranica: 179
Ubistvo na terenu za golf je još jedan roman iz serijala Slučajevi Herkula Poaroa kojeg je Agata Kristi objavila 1923. godine pod nazivom The murder of the links. Ovo je druga knjiga u ovom serijalu. Radnja ove priče se odvija u Francuskoj, a samu priču nam pripovijeda Poaroov prijatelj Hejstings, odnosno on se jedini pojavljuje kao POV lik.

Nakon što dobije hitan poziv za pomoć Herkul Poaro zajedno sa Hejstingsom odlazi u Francusku, ali stigavši tamo, on shvata da je zakasnio, jer je njegovog klijenta, tajanstvenog milionera, neko divljački izbo a leš bacio u iskopan grob. Slučaj je dovoljno zapleten da zaintrigira Poaroovu pažnju. Ovo je slučaj u kojem ništa nije onako kako izgleda. Počevši da razmotava klupko neobičnih okolnosti u vezi sa zbunjujućim ubistvom, Poaro otkriva da se ključ za otkrivanje počinioca nalazi u zločinu starom više od dvadeset godina.

Zapravo, prije izvjesnog broja godina London je brujao zbog skandala u bogataskoj obitelji Beroldy: Beroldyjeva žena i partner bili su osumnjičeni za ubistvo bogatog Beroldyja. Partner je uspio pobjeći u Južnu Ameriku, a žena se uspjela osloboditi optužbi prebacujuci krivnju na nestalog kompanjona. Samilost porote možda je izazvala i njezina devetogodišnja kći, nevina žrtva zločina.
Da li stvarno postoji neka veza između ova dva slučaja, te ako postoji koja je? Poaro će morati potražiti odgovor na ovo pitanje ako želi izvesti ubicu pred lice pravde. Taj posao mu u izvjesnoj mjeri otežava mladi i arogantni francuski detektiv Giraud koji smatra da su njegove moderne metode mnogo bolje i efikasnije od Poaroovih (među njima se stara određena vrsta rivaliteta). A Poaroov prijatelj Hejstings se zaljubio i naravno to mu je malo pomutilo um, a da stvar bude još interesantnija, zaljubio se u veoma misterioznu djevojku kojoj čak ni ne zna pravo ime. Tako da od Hejstingsa možete očekivati izvjesne greške... ali dobro, zaljubio se čovjek!

Ubistvo na terenu za golf je odličan kriminalistički roman u kojem su likovi odlično predstavljeni, te se može reći da osumnjičenih ne manjka. Zaplet same priče je izvanredan sa nekoliko preokreta. Taman kada mislite da ste blizu rješenja desi se nešto što priču usmjeri u drugom smjeru, a to Agata odlično radi i na taj način održava napetost priče i ono što je najznačajnije nepredvidljivost. U knjizi ima dosta interesantnih dijaloga između Poaroa i Hejstingsa što doprinosi dinamičnosti priče, jer zbog toga nećete morati čekati do kraja knjige da vam Poaro ispriča kako je došao do istine. On to postepeno kroz ove dijaloge iznosi Hejstingsu te ga na neki način podstiče da on razmišlja i pokuša sam doći do istine.

Nevjerovatna knjiga, ako volite Herkula Poaroa ovu knjigu morate pročitati!

,, Ako se ne varam, dobro je znana anegdota o mladom piscu koji je, u namjeri da početak svoje pripovijesti učini snažnim i dovoljno izvornim kako bi privukao i prikovao pozornost čak i najokorjelijeg urednika, sročio sljedeću rečenicu:

"- K vragu - reče grofica."

Za divno čudo, ova moja pripovijest počinje slično. Iako dama koja je izustila usklik nije bila grofica.

Bio je rani lipanjski dan. Upravo sam bio obavio neki posao u Parizu i vraćao sam se jutarnjim vlakom u London, gdje sam dijelio stan sa svojim starim prijateljem, bivšim belgijskim detektivom Herculeom Poirotom.

Brzi vlak za Calais bio je izuzetno prazan - zapravo, u mojem je odjeljku bila samo još jedna putnica. Kako sam prilično naglo napustio hotel, u trenutku kad je vlak krenuo još sam bio zabavljen provjeravanjem jesom li pokupio svu svoju prtljagu. Do tada jedva da sam primjećivao svoju suputnicu, no u tom trenutku neočekivano sam postao svjestan njezine prisutnosti. Skočivši sa sjedala, otvorilo je prozor i gurnula glavu van, da bi je trenutak potom uvukla i kratko, no snažno uzviknula:... ''

,,Srce žene koja voli oprastit će mnoge uvrede.''

,,Može biti zločina i bez ubice, no za dva zločina bitno je da postoje dva tijela.''

,,Tko mrzi, taj i voli.''