Žeđ (Hari Hol #11)

Naziv knjige: Žeđ
Originalni naziv: (Tørst) The thirst
Broj stranica: 433
Prethodne knjige u serijalu (hronološki) su: Šišmiš, Žohari, Crvendać, Nemeza, Đavolja zvijezda,  Spasitelj, Snjegović, Leopard, Fantom i Policija. Recenzije prethodnih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/kriminalistički

Jedanaesta knjiga u serijalu o Hariju Holu je Žeđ. Jo Nesbo je ovu knjigu objavio 2017. godine pod nazivom Tørst (The thirst – engleski prevod). U prethodnoj knjizi koja se zove Policija, autor je na neki način pripremao teren za ovu knjigu. Sporedna priča iz prošle knjige se nastavlja u ovoj knjizi kao glavna priča (ovo je samo napomena, te ne morate prvo pročitati prošlu knjigu da bi razumjeli o čemu se radi u ovoj; ja volim da ih čitam hronološki). U svakom slučaju novi serijski ubica se pojavio u Oslu. Ovoga puta još opasniji, nepredvidljiviji i odvratniji. Knjiga je pisana u trećem licu i prati se iz perspektive nekoliko likova kao što su: Hari Hol, Katrine Brat, Truls Bernsten, Mickael Belman itd.

Ulicama hara novi ubica. U tvojoj je kući. U tvojoj sobi. Traži krv. Žena je pronađena mrtva posle sastanka ugovorenog preko interneta. Tragovi na njenom tijelu upozoravaju policiju da ima posla s naročito svirepim ubicom.
Pod pritiskom štampe da ubica bude što prije uhvaćen, vrh policije uviđa da je tom zadatku dorastao samo jedan čovjek. Međutim, Hari Hol nije voljan da se vrati tamo gdje je umalo sve izgubio. Bar dok ne posumnja da novo ubistvo može biti povezano s jednom njegovom starom, neuspjelom istragom. Kad bude otkrivena sljedeća žrtva, Hari mora da stavi na kocku sve ne bi li uhvatio onog jedinog koji se izvukao.

„Dok Hari Hol privatno teži harmoničnom i mirnom životu, Hol policajac i lovac na ubice nema mira. Onaj jedan koji mu je umakao još je na slobodi. S jedne strane Harijeva dužnost prema malom krugu najbližih sukobljava se sa policajčevom dužnosti prema cijelom društvu. S druge, potraga za ubicom prerasta u potragu za onim što je najintimnije, najdublje u čovjeku.“ Jo Nesbo, o motivima glavnog junaka u novom romanu

Jo Nesbo u svojim knjigama veliku pažnju posvećuje karakterizaciji likova. On to radi na majstorski način. U skladu sa tim svi su realno predstavljeni. Svi imaju svoje mane i propuste, uključujući i samog Harija Hola (njegov problem sa alkoholizmom je u ovoj knjizi najmanje izražen u poređenju sa prethodnim knjigama). Imate tu likove kao što je Mickael Belman koji je po meni prilično odvratan, ili kao što je Truls Berntsen kojeg ćete u većini trenutka mrziti, a opet će vam ga biti žao u nekim sitacijama. Što se tiče samog negativca, on je prilično dobro sakriven od čitaoca iako mu je stalno pred ''nosom''. Od zadnjeg poglavlja, koje je savršeno napisano, nećete znati koje on.

Ovo je odličan kriminalistički triler. Napet. Nepredvidljiv. Možete očekivati dosta neprijatnih scena, pogotovu na mjestima zločina. Na kraju knjige će vam biti prilično jasno ko bi mogao biti negativac u sljedećoj knjizi.

,, Zurio je u bijelo ništavilo. Kao i protekle skoro pa tri godine. Niko ga nije video, niti je on viđao bilo koga. Osim kada bi se otvorila vrata i načas nazrela silueta golog muškarca, ali odmah zatim bi se ta vrata zatvorila i opet bi sve progutala magla.

Kupatilo se uskoro zatvaralo. Ostao je sam. Obavio je oko struka bijeli bademantil, ustao s drvene klupe i pošao, duž pustog bazena, ka svlačionici. Svi tuševi bili su zavrnuti, nije se čuo razgovor na turskom niti šljapkanje bosih stopala po pločicama. Pogledao se u ogledalu. Pogladio je prstom ožiljak koji se još video nakon najnovije operacije. Trebalo mu je vremena da se navikne na novo lice. Skliznuo je prstom niz vrat, preko grudi, do mjesta na kojem je počinjala tetovaža.

Otvorio je katanac na svom ormariću, obukao pantalone i preko još vlažnog bademantila navukao kišni. Obuo se. Još jednom je provjerio da li je sam, a zatim je prišao ormariću s katancem na šifru umrljanim plavom farbom. Odabrao je cifre 0999, skinuo katanac i otvorio vrata. Nakratko je samo posmatrao velik, lijep revolver koji se nalazio unutra, a zatim ga je zgrabio za crvenu dršku i tutnuo u džep mantila. Zatim je uzeo i kovertu. Otvorio ju je. U njoj su se nalazili ključ, adresa i podrobnije informacije.

U ormariću se nalazio još jedan predmet. Crn, gvozden... ''

,,Ako želiš da te pamte kao dobrog kralja, imaš samo dvije mogućnosti. Jedna je da budeš mirnodobski kralj, da se uzdaš u sreću i dobre godine dok si na prijestolju. Druga je da buđeš onak kralj koji će izbaviti zemlju iz krize.''

,,Mi ljudi nikad nismo voljeli kad je nešto neizbježno. Poput smrti.''

,,Ako hoćeš da se posvetiš svojim najbližima, ne možeš to odlagati za posle još jedne istrage, još jednog radnog dana. Moraš im se posvetiti sada.''

,,Prokletstvo je kad čovjek ne valja u onome što voli, a valja u onome što mrzi.''