Naziv knjige: I došao je pauk
Originalni naziv: Along came a spider
Serijal: Aleks Kros
Autor: Džejms Paterson
Broj stranica: 411
Žanr: kriminalistički, triler
Aleks Kros je serijal romana (kriminalistički, misterija, triler, psihološki), koji broji preko 20 romana, kojeg je napisao autor Džejms Paterson. Aleks Kros je istražitelj za ubistva u Washingtonskoj policiji. Pored toga on je i doktor-psiholog. Boja njegove kože je crna. Nakon smrti njegove supruge (koja se desila 3 godine prije početka serijala i taj slučaj još uvijek nije razjašnjen) on je samohrani otac dvoje djece (kćerke i sina) sa kojima živi kod svoje Nane Mame.

I došao je pauk je prva knjiga u ovom serijalu koja je objavljena 1993. godine pod nazivom Along came a spider. Roman I došao je pauk odmah je postavio autora na vrh tablice najčitanijih pisaca. Priča se u najvećem dijelu prati iz perspektive protagoniste Aleksa Krosa (prvo lice), a povremeno se prati i iz perspektive antagonista i još nekoliko likova.
Aleks Kros sa svojim prijateljem i kolegom istražuje niz brutalnih ubistava. Kada se dogodi otmica dvoje djece iz bogataške obitelji, Aleksov nadređeni će ga preraspodijeliti na taj zadatak. Tajna služba i FBI trebaju psihologa za kriminalce u slučaju da dođe do progovaranja sa otmičarom. Aleks Kros nije baš sklon ideji da napusti slučaj na kojem već radi ali nema puno izbora. Da li možda postoji neka veza između ova dva slučaja? U svakom slučaju Aleks Kros, crni detektiv se u ovoj knjizi suočava s okrutnim zločincem koji je sve savršeno isplanirao i koji će se s njim igrati kao mačka s mišem...

Dakle, u ovoj knjizi ćete se upoznati sa Aleksom Krosom koji lovi okrutnog serijskog ubicu i otmičara. S obzirom da se radnja odvija u SAD-u, a naš protagonist ima crnu boju kože, autor nam kroz priču također ukazuje i na probelm rasizma koji tamo vlada. To nije pretjerano naglašeno, ali definitivno je primjetno... pogotovu zato što Aleks dosta vremena provodi sa djevojkom koja ima bijelu kožu.

Džejms Paterson veliku pažnju posvećuje i svom antagonistu. S tim u vezi ćete imati detaljno razrađen njegov psihološki profil. Samim tim što se on pojavljuje i kao POV lik imat ćete priliku vidjeti kako on razmišlja, te šta je uzrok zbog kojeg se on tako ponaša. Zbog svega toga možete očekivati veliki broj preobrata u samoj priči. Antagonist je izuzetan manipulator.

Ova knjiga je moj prvi sustret sa ovim autorom, i ostavila je prilično dobar utisak na mene. Patersonov način pisanja je voema dobar, lako se čita. Priča je konstruisana od veoma kratkih poglavlja koja se brzo čitaju i uvjek će vas zanimati šta će se dalje desiti. Moram priznati da priča nije išla u smjeru u kojem sam ja očekivao, i to je ono što mi se posebno svidjelo. Priča je tako napisana da nećete moći predvidjeti šta će se desiti dalje, tako da možete očekivati da vas kraj prilično iznenadi.

Preporuke za ovaj odličan kriminalistički triler! Odličan način da se upoznate sa Aleksom Krosom.

,, Ladanjska kuća Charlesa Lindbergha sjajila se u blistavom narančastom svjetlu. Izgledala je poput dvorca strave, naročito u tom sumornom kraju Jerseya, obraslom jelovim šumama. Paperje magle dodirivalo je dječakovo lice dok se bližio prvom trenutku prave slave, svojem prvom ubojstvu.

Bio je mrkli mrak, a zemlja je bila mekana i blatna, prekrivena mlakama. To je i predvidio. Sve je već unaprijed isplanirao, pa i vremenske uvjete.
Nosio je muške radničke čizme broj 44. Na prstima i na peti ispunio ih je starim krpama i komadićima novina "Philadelphia Inquirer".

Želio je ostaviti tragove cipela. Što više tragova. Otiske muških cipela. Nipošto otiske dvanaestogodišnjeg dječaka. Tragovi bi vodili od područne ceste zvane Stoutsburg Wertsville Road do farme, pa onda istim putem natrag.

Približivši se drvoredu borova, na nepunih trideset metara od mjesta gdje se nalazila kuća, počeo je podrhtavati. Zdanje je bilo upravo onako velebno kako ga je i zamišljao: sedam spavaćih soba i četiri kupaonice samo na drugom katu. Ovdje su Lucky Lindy i Anne Morrow našli svoje utočište na selu.

Nije loše, pomislio je.

Dječak je polako prišao prozoru blagovaonice. Bio je opčinjen nečim što se zove slava. Mnogo je razmišljao o tome. Skoro neprestano. Kako to, zapravo, izgleda slava? Rako miriše? Kakav ima okus? Kako slava izgleda izbliza?... ''

,,Poživi da bi se borio drugi put.''

,,Ako želite nešto postići, morate to učiniti sami.''

,,Ponekad je dobro podnijeti sav teret ovoga svijeta na ramenima, ako si svjestan toga da ga ponekad treba i skinuti.''