Velika četvorka (Herkul Poaro)

Naziv knjige: Velika četvorka
Originalni naziv: The big four
Broj stranica: 155
Kaže Hejstings: ,,Poaro je imao mnogo vrlina, ali skromnost nije bila jedna od njih.''.

Velika četvorka je knjiga iz serijala Slučajevi Herkula Poaroa koju je Agata Kristi objavila 1927. godine pod nazivom The big Four. I ovu knjigu nam priča Poaroov prijatelj kapetan Hejstings. Njih dvojica zajedno rade na jednom od Poaroovih najopasnijih slučajeva. U knjizi se pojavljuje i inspektor Džap koji im povremeno pomaže.

Na početku knjige Hejstings nas upoznaje sa novostima. On se zapravo oženio, živio u Americi i nije vidio svoga prijatelja Poaroa godinu i po dana, te je zbog toga odlučio da ga posjeti. U trenutku te posjete, na dovratku Poaroove spavaće sobe je stajao nepozvan gost, prašnjav od glave do pete. Za trenutak je zurio, a onda se zanjihao i pao. Ko je bio on? Da li je u pitanju stres ili je jednostavno iscrpljen. Iznad svega, kakvo značenje ima brojka 4 ispisana svuda po parčetu papira. Od tog trenutka Poaro biva umiješan u svijet međunarodnih intriga, rizikujući svoj život da otkrije značenje Broja Četiri.
Velika četvorka je jedan od interesantnijih romana Agate Kristi koji je gotovo nemoguće prepričati čak ni u najkraćim crtama iz prostog razloga što je sama forma romana zanimljiva. Ovo definitivno jeste roman ali i kao da je istovremeno pisan u pričama koje su sve naravno povezane i drže vam pažnju od prve do posljednje strane. Kad kažem, pisan u pričama, to je zbog toga što Poaro i Hejstings iz poglavlja u poglavlje upadaju u razne nevolje i moraju da riješe desetine raznih slučajeva koji će ih na kraju dovesti do raskrinkavanja Velike četvorke.

U romanu Velika četvorka radi se, o tajnom udruženju četvoro moćnih ljudi koji su se povezali da bi razbili postojeći društveni poredak i zamenili ga anarhijom u kojoj bi vladali kao diktatori. Li Chang Yena je predstavnik, odnosno um Velike Četvorke. On je snaga koja kontrolira i motivira. Dva se rijetko spominje imenom. Njega se predstavlja slovom "S" s dvije okomite poprečne crte — znakom za dolar; također i s dvije crte i zvijezdom. Moglo bi se zaključiti da je riječ o američkom građaninu i da predstavlja moć bogatstva. Nema nikakve dvojbe da je Broj Tri žena i francuska državljanka. O njoj se ništa pouzdano ne zna. Broj Četiri. Broj četiri je Uništavač.

Pred Poaroom je jako težak zadatak koji se u prvom redu sastoji od utvrđivanja identiteta četiri navedene osobe. Neke će brzo otkriti, dok će mu neki zadavati probleme do samoga kraja priče. Također, tu postoji još jedan problem, čak i da im otkrije identitet ne može ih samo tako uhapsiti. Kompletan slučaj traje preko godinu dana.

U ovoj knjizi možete očekivati komične scene kojima doprinose dijalozi između Hejstingsa i Poaroa. Također, možete očekivati jako puno preokreta u samoj priči i nadmudrivanja između Poaroa i Velike četvorke. Odličan detektivski roman i sve preporuke!! Knjige pisane na početku karijere Agate Kristi su sve bolja od bolje.

,, Sretao sam i ljude koji uživaju u prelascima kanala; ljude koji jednostavno mirno sjede u naslonjačima na palubi i, kad brod pristane u luci, pričekaju da baci vez, zatim pokupe svoje stvari i iskrcaju se bez ikakve gužve. Meni to nikad - nije uspijevalo. Od trenutka kad bih se ukrcao na brod uvijek sam imao, osjećaj da je vrijeme prekratko za bilo što. Pomicao bih kovčege s jednog na drugo mjesto a kad bih silazio u salon na ručak, pohlepno bih proždirao hranu uz neugodan osjećaj da bi brod mogao iznenada pristati dok sam još u potpalublju. Možda mi je to ostalo još iz rata, od onih kratkih dopusta kad se činilo toliko važnim izboriti mjesto uz sam izlaz i naći se među prvima koji se iskrcavaju, kako ne bih potratio dragocjene minute trodnevnog ili petodnevnog odmora.

Tog srpanjskog jutra, dok sam stajao uz ogradu i promatrao kako se približavaju doverske bijele stijene, divio sam se ljudima koji su mirno sjedili u naslonjačima i ne bi čak niti podigli pogled kad bi se pred njima prvi put pojavio rodni kraj. Ali, ipak bili su drukčiji od mene. Nema dvojbe da su mnogi od njih doputovali u Pariz preko vikenda, dok sam ja posljednjih godinu i pol dana proveo na rancu u Argentini. Premda sam tamo uspio i premda smo supruga i ja uživali u slobodnom i lagodnom životu u Južnoj Americi, ipak sam osjetio kako mi je nešto stalo u grlu dok sam gledao kako se sve više primiče poznata obala.

Prije dva dana stigao sam u Francusku, obavio neke nužne poslovne transakcije i sada putujem u London. Trebao bih tamo provesti nekoliko mjeseci — dovoljno vremena da potražim prijatelje, a osobito jednog starog prijatelja. Čovječuljka s jajolikom glavom i zelenim očima — Herculea Poirota. Namjeravao sam ga potpuno iznenaditi. U posljednjem pismu iz Argentine nije mogao niti naslutiti da se spremam na put — zapravo, to sam odlučio u posljednji tren zbog nekih poslovnih teškoća — i mnogo sam divnih trenutaka proveo zamišljajući kako će se oduševiti i zaprepastiti kad me ugleda... ''

,,Probiti se u nečiju ličnost, znati tačno što će u određenom trenutku učiniti pod određenim okolnostima – to je početni korak na putu do uspjeha.''

,,Ako se na vrijeme pripremite, sve je zapravo jednostavno.''

,,Kažu da čovjek svoje zvanje nosi ispisano na licu.''