Naziv knjige: Džek i Džil
Originalni naslov: Jack & Jill
Serijal: Aleks Kros
Autor: Džejms Paterson
Broj stranica: 279
Prethodne knjige u serijalu o Aleksu Krosu su: I došao je pauk, Poljubi djevojke. Recenziju možete potražiti pod: recenzije/kriminalistički.

Aleks Kros je serijal romana (kriminalistički, misterija, triler, psihološki), koji broji preko 20 romana, kojeg je napisao autor Džejms Paterson. Aleks Kros je istražitelj za ubistva u Washingtonskoj policiji. Pored toga on je i doktor-psiholog. Boja njegove kože je crna. Nakon smrti njegove supruge (koja se desila 3 godine prije početka serijala i taj slučaj još uvijek nije razjašnjen) on je samohrani otac dvoje djece (kćerke i sina) sa kojima živi kod svoje Nane Mame.

Džek i Džil je treća knjiga u serijalu o Aleksu Krosu (detektivu i doktoru) koju je Džejms Paterson objavio 1996. godine pod nazivom Jack&Jill. Knjiga se najviše prati iz perspektive Aleksa Krasa, a pored njega značajnu pažnju dobijaju negativci, te možete očekivati da će se i oni pojavljivati kao POV likovi, što će vam dati neku predstavu njihovih motiva zbog kojih rade to što rade.
Neko je ubio jednog od najmoćnijih ljudi u američkom senatu – i privukao pažnju cijelog svijeta. Neko je oduzeo život maloj crnoj djevojčici na zloglasnim ulicama Vašingtona – i kao da nikoga nije briga. Jedino policajac Aleks Kros sluti da zlo ima isto stravično lice i u visokom društvu i na društvenom dnu.

Nakon što je do sad radio na dva velika slučaja, Aleksa Krosa u ovoj knjizi čeka novi. Naziv knjige Džek i Džil se odnosi na antagoniste ove knjige. Džek i Džil su njihovi pseudonimi, niko ne zna njihova prava imena, a Džejms Paterson ih savršeno krije od čitaoca, iako čitaoc ima priliku da jedan dio priče prati kroz njihove oči. Oni na mjestu zločina ostavljaju sljedeće stihove: ,,Džek i Džil su došli na Hil, i cilj svoj ne kriju – da ubiju, ubiju, ubiju.''. Oni to sve posmatraju kao igru, a njihove mete su poznate ličnosti. Aleks Kros bi trebao da izradi njihove profile i da pomogne mnogobrojnim organizacijama da ga uhvate (FBI, CIA, tajna služba...). Međutim, to nije jedina stvar koja muči Aleksa.

Stil pisanja je sličan kao i u prethodne dvije knjige. Imate kratka poglavlja koja vam stalno održavaju pažnju. Odlično profilisanje ličnosti negativaca. Ali poređenju sa prethodne dvije knjige ova je mi se najmanje svidjela. Djeluje mi kao da se previše toga događa, te zbog toga autor stalno skače s teme na temu. Pored toga, razrješenje ove priče mi djeluje nekako čudno i  misteriozno. Ipak, posljednji dijalog ove knjige je veoma interesantan i obećava dobar nastavak priče u  sljedećoj knjizi.

Sve u svemu, ovo je dobra knjiga, mada nije među boljim, bar što se mene tiče. Preporuke ako vodite da čitate Džejmsa Patersona!

,, Sem Harison živahno izvuče gipko tijelo iz srebrnastoplavog forda aerostara, koji je parkirao u Ulici kju, dijelu Vašingtona poznatijeg kao Džordžtaun. Horor priče i igre nisu bez razloga toliko popularne, pomisli dok je zatvarao vozilo i uključivao alarm. Ne one prijatne, strašne igre i priče što su nas zabavljale oko logorske vatre u danima djetinjstva, nego užasi iz stvarnog života koji se ovih dana dešavaju svuda oko nas. Sada i sam proživljavam jednu od tih priča. Postajem dio horora. Kako je to lako. Kako se strašno, strašno lako prelazi granica i zaranja u mrak.

Dve duge nedjelje uhodio je krišom Danijela Ficpatrika. Obavljao je posao u raznim gradovima: Njujorku, Londonu, Bostonu i najzad ovde, u Vašingtonu. Noćas će hladnokrvno ubiti senatora SAD, kao da izvršava smrtnu kaznu. Niko neće znati zašto. Niko neće otkriti bilo kakav trag koji bi kasnije mogao da bude značajan.

To je prvo i najvažnije pravilo igre zvane Džek i Džil. Po mnogo čemu je ovo udžbenička lekcija neprimjetnog praćenja slavne ličnosti, što je dobro znao dok je zauzimao položaj u Ulici kju, preko puta broja 211. Pa ipak, ako bi se neko pažljivije pozabavio time, shvatio bi da to što on radi ne podsjeća ni na jedan raniji obrazac praćenja.

Sada će učiniti nešto mnogo provokativnije od tajnog uhođenja sramnog ponašanja senatora Ficpatrika na glenlivet koktelima u Monoklu, omiljenom vašingtonskom baru. Sem Harison je znao da je to najpročišćeniji oblik ludila. Čistog ludila. Nije vjerovao da je lud. Vjerovao je samo u tačnost proračuna ove igre na sreću... ''

,,Lijepo je u životu imati nekoga kome možeš baš sve da povjeriš.''

,,Morate da naučite da se smijete u lice ludilu, ili će vas konačno tako oboriti da više nikada nećete moći da se oporavite.''

,,Prošlost ne postoji osim kao lekcija za budućnost.''