Ubistvo u Mesopotamiji (Herkul Poaro)

Naziv knjige: Ubistvo u Mesopotamiji
Originalni naziv: Murder in Mesopotamia
Broj stranica: 197
Ubistvo u Mesopotamiji je knjiga iz serijala Slučajevi Herkula Poaroa koju je Agata Kristi objavila 1936. godine pod nazivom Murder in Mesopotamia. Inspiraciju za događaje i likove ovog romana Agata Kristi je dobila kada je pratila supruga Maksa Malovana na njegovim arheološkim iskopavanjima.

Ovu priču nam pripovijeda Ejmi Lederan, medicinska sestra koja je došla u iračku pustinju da njeguje oboljelu ženu koja je prema riječima njenog muža, proslavljenog arheologa doktora Lajdnera, preživela nervni slom, kombinovan sa užasom. Njene fantazije su žive i zastrašujuće: odsječena šaka, žuto, mrtvo lice pritisnuto na staklo prozora.

Ejmi Lederan će ubrzo shvatiti da nije ni približno pripremljena za situaciju koju je tu zatekla. U veoma napetoj atmosferi doma Lajdnerovih sve će kulminirati kada se dogodi ubistvo. Samo jedna kap krvi biće trag koji će Herkula Poaroa poslati na putovanje pustinjom u potrazi za rješenjem misterije netipične pacijentkinje.

Medicinska sestra Lederan u ovoj knjizi igra ulogu koju bi u drugim knjigama inače igrao Hejstings. Ona po prvi put sreće Herkula Poaroa nakon što se desi ubistvo, te na prvi pogled izgleda razočarana njegovom pojavom. Tome najbolje svjedoči njen simpatičan opis Poaroa: ,,Kad ga pogledate, spopadne vas želja da se nasmiješite! Kao da je došao s kazališnih dasaka ili filma. Taj neobični, tusti mališa, visok jedva nešto više od metar i pol, izgledao je dosta vremešan, sa svojim golemim brkovima i jajolikom glavom. Baš kao brico iz kakve komedije!'' Međutim, bez obzira na to, kad se Poaro pojavi priča postane mnogo interesantnija. U to će se uvjeriti i sestra Lederan i to veoma brzo.

Ako ste pročitali makar i jedan krimić u životu, a pogotovo neki od Agate Kristi, vjerojatno znate koja pitanje sada slijede: ko je oduzeo život jednoj od najobožavanijih žena u Hassaniji? Je li to jedan od članova ekspedicije koji su joj se svi redom potajno divili ili nečija ljubomorom opsjednuta supruga? Može li iko u moru osumnjičenih otkriti krivca? Je li moguće da je na vrućem pijesku Hassanije čak i slavni Hercule Poirot izgubio pravi trag?

Naravno da nije moguće…

Agata Kristi pred Poaroa ovoga puta stavlja još jednu neobičnu misteriju. Na malom prostoru je puno osumnjičenih, a kao i obično negativac je odlično sakriven od čitaoca. Naravno, tu su Poarove simpatične i urnebesne metode istraživanja koje će vam održavati pažnju prilikom čitanja knjige. Kao i obično, na kraju možete očekivati podug monolog u kojem Poaro objašnjava šta se sve degodilo i kako je ubica zapravo izveo ubistvo.

,, U predvorju hotela Tigris Palace u Bagdadu, jedna je bolničarka dovršavala pismo. Njeno naliv-pero hitro je klizilo po papiru.

...Dakle, draga moja, mislim da su ovo sve novosti koje Vam zasad mogu javiti. Moram priznati da mi je bilo vrlo drago što sam upoznala jedan dio nepoznatog svijeta - iako mi je Engleska još najmilija zemlja. Ne biste vjerovali koliko je Bagdad vrljav i odbojan - ni nalik onom čarobnom graću koji poznajete iz Tisuću i jedne noći! Vjerojatno je lijep kad se gleda s rijeke, ali je sam grad svejedno grozan. U njemu čak nema nijednog poštenog ćućana. Major Kelsey vodio me je po bazarima, koji, istini za volju, djeluju osebujno, ali to Vam je, u stvari, gomila kojekakvih tričarija, a od udaraca čekića po bakru, od kojeg kujundžije prave posuđe, čovjeku puca glava. Kažem Vam da ga ne bih upotrebljavala čak ni kad bih bila posve uvjerena da je čisto, jer kod takvog suđa čovjek nije nikad dovoljno siguran od bakrene patine.

Javit ću Vam ako bude išta nova u vezi sa slučajem o kojem je doktor Reilly govorio. Rekao mi je da je onaj Amerikanac sada u Bagdaću i da će me možda posjetiti danas po podne. Radi se o njegovoj ženi koja, po mišljenju doktora Reillyja, pati od fantaziranja. O tome nije ništa podrobnije rekao ali draga moja svakom je jasno što to znači. (Nadam se da nije u pitanju delirijum tremens!). Naravno, doktor Reilly je bio šutljiv, ali mu je pogled zato govorio ako razumijete što hoću redi. Riječ je o doktoru Leidneru arheologu koji vrši iskopavanja negdje u pustinji za neki američki muzej.

A sada, draga moja, moram završiti. Mislim da je ono što ste mi rekli o malim Stubbinsovima zaista famozno! Što li je samo glavna sestra rekla?

Ni riječi više. Vaša odana Amy Leatheran... ''

,,Ljudi postaju razdražljivi kad se uvijek druže s jednim te istim osobama.''