Lord Edžver je mrtav (Herkul Poaro)

Naziv knjige: Lord Edžver je mrtav
Originalni naziv: Lord Edgware dies
Broj stranica: 269

,,Lord Edžver je mrtav'' je jedna od knjiga koja spada u slučajeve Herkula Poaroa, koju pripovijeda kapetan Hejstings, koji se pojavljuje kao njegov pomoćnik i svojim zapažanjima pomaže Poarou. Knjiga je objavljena 1933 godine.

Herkul Poaro ovaj slučaj smatra svojim najvećim promašajem, s obzirom je ubica uspio da ga zavara, ali nakon dugog razmišljanja i istraživanja Poaro uspijeva da pronađe jednu grešku koju je ubica počinio.Takođe, kapetan Hejstings se pokazuje kao neko koga je lahko zavarati, jer kako kaže Poaro, on kao prosječan čovjek prihvata ono što mu je predočeno i veoma je malo sumnjičav povodom toga. Mađutim, takvo postupanje Hejstingsa pomaže Poarou da razriješi slučaj. U priči se pojavljuje i inspektor iz Skotland jarda Džap.

U sam slučaj Poaroa uvodi lejdi Edžver (poznata glumica Džejn Vilkinson). Naime, ona traži da Poaro popriča sa njenim mužem, lordom Edžverom, i da ga pokuša ubijediti da joj da razvod braka, jer ona posljednje tri godine ne živi sa njim, a on odbija da joj da razvod braka. Kada Poaro ode da razgovara sa lordom Edžverom, iznenađen je jer mu lord kaže da je spreman da joj da razvod i da joj je već prije šest mjeseci poslao pismo u kojem pristaje na razvod. Međutim, lejdi Edžver poriče da je dobila to pismo, ali je zadovoljna sa tim vijestima, jer je već našla za koga će se ponovo udati.

Poaro misli da je slučaj riješen, ali tek je počeo. Te noći je lord Edžver pronađen mrtav u svojoj kući. Neobična stvar je ta što je lejdi Edžver u trenutku smti viđena da izlazi iz kuće lorda Edžvera, a bila je i na večeri u povećem društvu. Znači, nalazila se na dva mjesta u isto vrijeme. Iako se ona postavlja kao  logična osumnjičena, ona nema motiv da ubije svog muža jer joj je on dao razvod, a ima i alibi da je bila na drugom mjestu, Herkul Poaro se upušta u ispitivanje drugih osumnjičenih kako bi dokazao njenu navinost.

Ali sličaj se dodatno komplikuje jer je naredno jutro glumica Karlota Adams pronađena mrtva. Ona je poznata kao osoba koja zna da imitira druge ljude, i bila je čak viđena da veoma dobro imitira lejdi Edžver.

Knjiga se brzo čita i nije dosadna, jer u svakom poglavlju dolazimo do novih činjenica. Poaro na veoma interesantan način dolazi do činjenica i iznosi svoje zaključke. Svim ljubiteljima dobrih krimića bi preporučio da pročitaju ovu knjigu.