Jedan hitac (Džek Ričer #9)

Naziv knjige: Jedan hitac
Originalni naziv: One shot
Broj stranica: 294

,,Prvorazredni triler u kojem hladnokrvni Ričer na svoj način sprovodi pravdu nad zločincima.'' Sunday Telegraph

Jedan hitac je deveta knjiga u serijalu o Džeku Ričeru koja je objavljena 2005 godine. Ovo mi je do sad najbolji triler u serijalu kojeg jednostavno nisam mogao ispustiti iz ruku dok ga nisam porčitao; čisti adrenalin. Po ovoj knjizi je 2012 godine snimljen i film pod nazivom Jack Reacher u kojem Tom Kruz glumi glavnog junaka. Triler Jedan hitac je napisan u trećem licu, pa tako imamo priliku da pratimo priču iz perspektive Reachera i drugih pozitivaca, ali i iz perspektive negativaca.

U malom gradu u američkoj zabiti, usamljeni strijelac iznenada počinje pucati po gomili prolaznika na javnom trgu. Pri tome je ispalio šest metaka i ubio pet ljudi. Na drugom spratu u javnoj garaži, odakle je pucao, je ostavio veliki broj dokaza, tako da ga je policija brzo pronašla i uhapsila. Njegovo ime je Džejms Bar i on je bivši vojnik (snajperista) i to je ono što ga povezuje sa glavnim likom ovog romana, Džekom Ričerom.

Džejms Bar na ispitivanju poriče da pucao po ljudima i traži da mu pronađu i dovedu Džeka Ričera. Već sljedeći dan Džejms Bar je u zatvoru pretučen i završio je u komi, a Džek Ričera nije moguće pronaći, s obzirom da on posljednjih 14 godina živi kao duh, nema adresu, nema telefon, nije ničiji muž i nije ničiji otac. Međutim, Ričer je u Miamiju i na vijestima je vidio šta se dogodilo u Indijani, te sam odlučuje da ode tamo kako bi ispunio obećanje koje je dao Džejmsu Baru još dok je bio u vojsci. O kakvom se obećanju radi?
Li Čajld je napisao još jedan izvrstan triler u koji je unio dobro konstruirane i napete priče i koji se čita sa lakoćom i uživanjem. Džek Ričer treba da utvrdi da li Džejms Bar stvarno počinio ovoj zločin i da li se iza svega toga krije još nešto. Priča posjeduje i izvjesni pravni aspekt; da li se može nekome izreći smrtna kazna ako se on ne sjeća šta je uradio i samim tim nije u mogućnosti da iznese svoju odbranu pred sudom. Citat: ,,Ni u kom slučaju ne smijemo dopustiti da mu sude. Vlada je svojim nemarom dopustila da ga ozlijede, a sad ga žele osuditi na smrt? Ne bih rekao. Ne čak ni ako se ne sjeća samo dana kada je počinjen zločin. Kakvu bi odbranu mogao imati?''

,,Nevjerovatno uzbudljivo i znalački informativno kada je riječ o oružju i tehnologiji... Moćan osjećaj za dobro i loše.'' Literary Review