Dvanaest znakova (Džek Ričer #13)

Naziv knjige: Dvanaest znakova
Originalni naziv: Gone tomorrow
Broj stranica: 366

,,Nemoj gledati, vidi. Nemoj slušati, čuj. Što si svjesniji okoline, duže ćeš preživjeti.'' Džek Ričer

Trinaesti roman u serijalu u Džeku Ričeru je Dvanaest znakova. Objavljen je 2009. godine. Pisan je u prvom licu, samo iz Ričerove perspektive. Ovo je triler pun neizvjesnosti koji će vam održavati pažnju tokom cijele priče. Li Čajld jednostavno zna kako da napiše vrhunski triler.

Radnja ovog romana se odvija u New Yorku. Džek Ričer se vozi podzemnom željeznicm na liniji broj 6, po Aveniji Lexington, na sjever, u dva sata u noći. U vagonu, u kojem sjedi, nalazi se petero ljudi. Jedna od putnica u vagonu je Ričeru sumnjiva, i on smatra da je ona bombaš samoubojica jer pokazuje mnoge znakove koji otkrivaju bombaše samoubojice. Oni su uglavnom napeti i po definiciji to rade prvi put. S obzirom da je Ričer to primjetio on će se sigurno i umiješati, ali kako to izvesti?

Ta putnica se zove Suzan Mark i ima veliku tajnu, a njen život su pomno posmatrali u Washingtonu, Kaliforniji i Afganistanu ljudi kojima je jedno zajedničko: svi lažu Ričera. Malo. Mnogo. Taman dovoljno da zbog toga nastrada. Počinje utrka ulicama Manhatna, kroz labirint pun vještih i nasilnih vojnika sa svih stana rata u sjenama. Za Džeka Ričera, čovjeka koji ne vjeruje nikome i drago mu je što je tako, jedini mogući kraj je suočiti se sa najgorim neprijateljem i pogledati ga u oči.

Roman Dvanaest znakova se bavi jednim kandidatom za Senat u SAD-u, zatim jednom od najljepših žena na svijetu i nekim od najgorih terorista. Problemi sa kojima se Ričer suačava u ovoj knjizi su užasniji od bilo čega sa čime se njegovi čitaoci suočavaju, ali za jednog bivšeg vojnog policajca oni su mnogo više rješivi. Međutim, to ne znači da će biti lako.

S obzirom da se ova knjiga bavi međunarodnim terorizmom, ona je istovremeno i jezivija i ozbiljnija od nekih drugih u serijalu, ali za Ričera je osoba koja se može izboriti sa svim nevoljama. Jedna od velikih zamisli svih Ričerovih romana je prisutna i u ovoj knjizi, a to je tendencija ljudi da ga stalno potcejnjuju.

Pored Ričera u knjizi se pojavljuje veliki broj likova, a neki od njih su detektivka Tereza Li, Jakob Mark, Sansom, Lila Hot, Springfild...

,,Prije nego što nekoga kritiziraš, prođi kilometar u njegovim cipelama. Tako da kad ga počneš kritizirati, bit ćeš kilometar daleko, a on će za tobom trčati u čarapama.'' Džek Ričer