61 sat (Džek Ričer #14)

Naziv knjige: 61 sat
Originalni naziv: 61 hours
Broj stranica: 316

61 sat je još jedan roman o bivšem vojnom policajcu Džeku Ričeru, četrnaesti po redu, koji je objavljen 2010. godine. Roman je pisan u trećem licu. Priča se uglavnom prati iz Ričerove perspektive, a pored njega kao POV likovi, povremeno se pojavljuju: Platon, Sušan Turner i nekoliko policajaca. Knjiga se zove 61 sat, a to zapravo znači da će se kompletna ranjda odigrati u tom vremenskom periodu. Čak u knjizi postoji odbrojavanje tog 61 sata što uveliko doprinosi kreiranju napetosti i nepredvidljivosti dok posljednji sati otkucavaju.

Ovaj roman je Li Čajldu osiguarao prestižnu nagradu za roman godine u Velikoj Britaniji.

,,Čuvaj se onoga što želiš.'' Džek Ričer

U ovoj knjizi put je sasvim slučajno naveo Ričera u Južnu Dakotu, okovanu snijegom i ledom. Zapravo, autobus u kojem je bio je zbog klizavog puta skrenuo u obližnji jarak. Ričer postupno biva uvučen u priču u malom pokrajinskom gradiću Boltonu gdje svi znaju sve o svima ili barem tako misle. U tom slučaju ne bi bilo iznenađenja i Ričer ne bi imao posla u Boltonu, ali situacija je sasvim drugačija. Toliko drugačija da Ričer ovoga puta istodobno ima posla s korumpiranim predstavnicima policije, motociklistima, kažnjenicima u zatvoru i brutalnim šefom zločinačke organizacije. Pored svega toga u gradu se nalazi napuštena vojna baza još iz perioda hladnog rata o kojoj niko ništa ne zna.

U gradu je izgrađen veliki zatvor što je dovelo do toga da i sam grad poraste, jer u njega svake sedmice zatvorenicima dolazi rodbina u posjetu. Stalno je neka gužva, što policiji otežava obavljanje posla. Glavna priča u ovoj knjizi je upravo vezana za taj zatvor. U njemu je zatvoren jedan motociklist zbog prodaje droge. Svjedok koji je to video je starija žena po imenu Janet Šalter, koja hoće da svjedoči protiv njega i zbog toga je u velikoj opasnosti jer postoje ljudi koji hoće da je ubiju. Džek Ričer će pristati da pomogne zapovjedniku policije Holandu i njegovom zamjeniku Petersonu.

Uprkos svemu tome, Ričer je gotovo uspio uspostaviti naznake emocionalne veze sa zapovjednicom odreda vojne policije (110 posebna jedinica) kojoj je, dok je bio u vojsci, i sam zapovijedao. Doduše, telefonskim putem i na daljinu, ali u Ričeovu slučaju radi se o naglašenom napretku na emocionalnoj osnovi…
Ima mnogo dobrih stvari u ovoj knjizi. Li Čajld nije bez razloga najprodavaniji internacionalni autor trilera. Kao i svi njegovi romani i ovaj je pisan u jednostavnom stilu. Ali ipak postoji neka razlika u odnosu na prošle romane. Ovo je prvi put da sam uspio da pogodim ko je jedan od negativaca koji se nalazi u gradu. Autor nam je u ovom romanu dao neke nove informacije o Ričerovoj prošlosti, dok je još bio u vojnoj policiji. Tu imamo jedan sto za kojim je on nekad radio i na kojem se nalazi uduljenje koje je napravila načija glava, a Ričer je zbog toga bio degradiran na niži čin. Takođe, kraj romana je prilično nejasan. Ne zna se da li je Ričer preživio ili nije, ali postoje naznake da bi se priča mogla nastaviti u nekom novom romanu.

,,Igra skrivača. Možda najstarija igra na svijetu. Zbog drevnih uzbuđenja i strahova zakopanih duboko u mozgu svakog čovjeka. Grabežljivac i lovina. Neodoljivi drhtaj užitka dok čučiš u mraku i slušaš korake kako prolaze pokraj tebe. Navala adrenalina dok se vraćaš, otvaraš vrata ormana i otkrivaš žrtvu.'' Džek Ričer