Vrijeme ubijanja

Naziv knjige: Vrijeme ubijanja
Originalni naziv: A time to kill
Broj stranica: 498
Vrijeme ubijanja je prvi roman od autora Džona Grišama, a ujedno i prvi koji sam ja pročitao od ovog autora. Radi se o introspektivnoj, pomalo autobiografskoj sudskoj drami, za koju Grišam kaže da je njegov najbolji roman. Ovaj roman je prošao potpuno neopaženo kada je 1989. objavljen. Tek je fenomenalni uspjeh “Tvrtke” 1991. godine, drugog Grišamovog romana, potaknuo čitatelje da vide što je to Grišam pisao prije nego što je postao slavan, a roman je nakon toga prodan u čak šest milijuna primjeraka.

Po romanu Vrijeme ubijanja je 1996. godine snimljen i film u kojem glavne uloge tumače Sandra Bullock, Mattehw McConaughey i Samuel L. Jackson.

U ovom romanu u najvećem dijelu pratimo mladog pravnika Jake-a Brigganca koji vodi malu advokatsku kancelariju u srcu Mississippija i pri tome jedva preživljava. U toj državi, u okrugu Cangton, Billy Ray Cob i njegov prijatelj Willard, dva sitna kriminalaca i besposličara iz mržnje su svirepo silovali
jedanaestogodišnju crnu djevojčicu (to je uvodno poglavlje i nije baš prijatno za čitanje). Njen otac će zbog toga uzeti pravdu u svoje ruke i sam presuditi ovoj dvojici, a Jake Briggance će dobiti ulogu branitelja u procesu koji će izazvati neviđenu medijsku pozornost. Crnac koji je ubio dva bijalca, jer su mu oni silovali kćerku, a porotu čine sve bijelci.
Ovaj slučaj će mladom advokatu Jake-u Briggencu promijeniti život iz temelja. Njegovoj stranci prijeti smrtna kazna. Zbog velike medijske pozornosti koja je prisutna u ovom slučaju veoma je teško naći bilo kojeg građanina koji već nije formirao svoje mišljenje o okrivljenom. Kreirana je jedna veoma napeta i neprijetna atmosfera u okrugu Cangton, te su upućene raznorazne prijetnje Jakeu i njegovoj porodici.

Grišam nam u ovoj knjizi nikoga ne predstavlja kao kompletnog heroja (jedino su silovatelji potpuno zli). U knjizi je predstavljen veliki broj likova zajedno sa njihovim dobrim i lošim stranama. Vrijeme ubijanja je ambiciozna knjiga koja se bavi rasizmom, etikom, očinstvom, prijateljstvom, politikom i naravno korupcijom i zakonom. Grišam u knjizi ne navodi svoje sopstvene stavove, već dozvoljava svojim likovima da se efikasno svađaju sa svakom od strana i tako omugućuje čitaocu da odluči koju će stranu podržati. Neke od tih tema su smrtna kazna i neuračunljivost.
Po mom mišljenju u knjizi ima puno opisa i detalja, što prilično usporava radnju i veoma se sporo čita, ali ako volite sudske trilere i imate strpljenja, svakako bi vam preporučio da je pročitate.