Afera (Džek Ričer #16)

Naziv knjige: Afera
Originalni naziv: The affair
Broj stranica: 269

Afera je šesnaesta knjiga po redu o vojnom policajcu Džeku Ričeru koja je objavljena 2011. godine. Radnja u ovoj knjizi se odvija šest mjeseci prije dešavanja u knjizi Kat ubojica (prva knjiga u ovom serijalu). Ričer nam u ovoj knjizi priča o posljednjem slučaju na kojem je radio prije nego što će napustiti vojsku. Autor nam ovom knjigom želi pokazati kako je Ričer postao čovjek kakav je ,,danas''. U knjizi se pojavljuju i neki od likova koji su se pojavljivali u nekim od knjiga, kao što su Ričerov zapovjednik genaral Garber, te njegova prijateljica iz vojske Frances Neagley.

Sama priča počinje 11. marta 1997 godine tako što Ričer ulazi u zgradu Pentagona gdje ima zakazan sastanak sa pukovnikom i Časnikom za vezu sa Senatom, jednim od ,,svojih nadređenih'', a onda nas autor (retrospektivno) vraća pet dana unazad kako bi nas upoznao sa svim dešavanjima koja su tome prethodila...
Džek Ričer, elitni vojni policajac je poslat u mjesto po imenu Carter Crossing u Misisipiju. Ne tako velik i popularan grad, ali on je u ovom slučaju mjesto zločina. Usamljena željeznička pruga. Tajna vojna baza. U tom gradu je jedna lijapa i mlada žena pronađena mrtva, a dokazi ukazuju na jednog od vojnika iz vojne baze. Ali taj vojnik ima moćne prijatelje u Washingtonu. Ričer je u ovom slučaju poslat na tajni zadatak – kako bi saznao sve što može, a zatim nestao. Ali kada tamo dođe, on otkriva podatke koje niko nije očekivao, te se istraga otima kontroli...

Ričer u Carter Crossingu upoznaje lijepu šerificu Elizabeth Deveraux, koja je nekada bila vojni policajac u marincima, a sada je naslijedila posao svoga oca, te joj očito potrebna pomoć u ovom slučaju. Jako mi se svidio njen lik i veza koju su uspostavili ona i Ričer, ali možda i ona ima neke tajne, možda čak i aferu? Nikad se ne zna, ali poznavajući Ričera on će to sve istražiti, jer je slučaj prilično zamršen.
Afera je dobar uvod u serijal o Ričeru, a nudi i zabavu za one koji su već upoznati sa likom. Čini se da je ovaj zadatak bio njegova prva prilika da isproba svoju neujednačenu ličnost, a to je tip koji putuje samo sa majicom na leđima i kada se ona isprlja on kupi novu. Kao što čitaoci romana o Džeku Ričeru već znaju: on je sigurno prešao na taj način života.

Knjiga Afera prilično dobar i zanimljiv kriminalistički triler, a Ričer je, na svoj osebujan način veoma primamljiv. I on, naravno, uvijek pobjeđuje svoje protivnike. Možda tu bude malo pretjerivanja ali njegovi protivnici su dobiju ono što su tražili, i u svemu tome čitaoc može da pronađe neko zadovoljstvo. Ričer se sa tim ne hvali previše, pa se to pretjerivanje može i oprostiti. On, kao i uvijek, mirno i efikasno radi ono što je potrebno. Čak je spreman da se suprotstavi i svojim nadređenima, jer on kao vojni policajac može da uhapsi svakoga u vojsci počevši od početnika pa do najvišeg čina. To je upravo i razlog zašto u vojsci niko ne voli vojne policajce.

Ova knjiga se ne ispušta iz ruku. Preporuke!!!