Osobna stvar (Džek Ričer #19)

Naziv knjige: Osobna stvar
Originalni naziv: Personal
Broj stranica: 244

Osobna stvar je roman iz serijala o Džeku Ričeru, devetnaesti po redu, koji je objavljen 2014. godine pod nazivom Personal. Ono što ovaj roman razlikuje od prethodnih jeste to da u njemu Ričer odlazi u Evropu (Francuska i Velika Britanija), dok je u prethodnim uvijek bio u SAD-u, a to također znači da će dobiti i novi pasoš, jer je njegov odavno istekao. Roman je pisan u prvom licu, pa se cijela priča prati iz perspektive Ričera (on nam priča priču).

O čemu se radi u knjizi? Možete otići iz vojske, ali vojska neće otići iz vas. Ne zauvijek. Ne u potpunosti. Riječi su to Džeka Ričera. I zaista, umirovljenog vojnog policajca opet su pozvali u službu, a to se desilo dva dana nakon što je neko pucao na predsjednika Francuske u Parizu. Ričer se nalazi u Seattleu gdje će nalaći oglas u novinama Army Times u kojem se pominje njegovo ime: ,,Džek Ričer, nazovi Ricka Sboemakera.''

Ovaj put Ričer će raditi za Ministarstvo vanjskih poslova i CIA-u. Metak koji je korišten je bio američki. Udaljenost između strijelca i mete bila je velika. Koliko snajperista na svijetu može precizno pucati sa 1200 metara? Ne mnogo. John Kott, odmetnuti američki snajperist, jedan je od njih. Izašao je iz zatvora nakon petnaest godina (Ričer ga je smjestio u zatvor), a zatim mu se izgubio trag. Vjerojatno mu je meta sastanak na vrhu G8, s dovoljno svjetskih vođa da privuku svakog atentatora. Ako netko može zaustaviti Kotta, to je čovjek koji ga je već jednom pobijedio: Ričer. Iako bi radije radio sam, Ričeru se pridružuje Casey Nice, analitičarka početnica ovisna o tabletama za smirenje. No čeka ih težak put, pun okrutnih mafijaša, opasnih situacija i izdaja, a ako ih zarobe, pomoć neće stići, a radnja će se odvijati kao što sam gore pomenuo u Parizu i u Londonu.

Casey Nice, koja će se u ovom slučaju pridružiti Ričeru ima 28 godina, te je autor u ovoj knjizi poredi sa Dominique Kohl, a to je djevojka koja je nekada davno radila sa Ričerom na jednom slučaju i nije ga preživila. I ona je tada imala 28 godina i stradala je na veoma neprijatan način. Više o Dominique Kohl i tom slučaju možete naći u knjizi Čovjek sa dva lica. Li Čajld je napravio veoma zanimljivu paralelu između ova dva lika.
Li Čajld i ovom knjigom pokazuje da tema Ričerovih romana može da bude bilo kakva, ali ona i dalje nastavlja da bude zanimljiva, informativna i istinski primamljiva. Sve u svemu, Osobna stvar je knjiga koja se lako čita i koja teče relativno glatko. Priča počinje dobro, te se u jednom dijelu fokusira na londonske bande i to izgleda malo neobično u odnosu na druge knjige o Ričeru, što doprinosi samo interesantnom razvoju radnje koja se gradi do uzbudljivog zaključaka, a Čajld pruža dobar, neočekivani završni preokret koji ima smisla sa kompletnom pričom.

Dakle, ovo je vrhunski triler, pun akcije i neočekivanih preokreta. Džek Ričer je Džejms Bond savremenog doba. Preporuke!!!

,, Prije osam dana moj život nije bio ništa posebno. Bilo je u njemu dobrog, ali i lošeg. Uglavnom se nije događalo mnogo toga. Duga i spora razdoblja gotovo ničega tek bi povremeno nešto prekinulo. Baš je takav bio i život u vojsci. A upravo su me tako i pronašli. Možete otići iz vojske, ali vojska neće otići iz vas. Ne zauvijek i ne u potpunosti.

Počeli su me tražiti dva dana nakon što je netko pucao na predsjednika Francuske. Vidio sam vijest u novinama. Pucanj iz puške, iz velike daljine. U Parizu. To nije imalo nikakve veze sa mnom. Bio sam 10 000 kilometara dalje, u Kaliforniji, s djevojkom koju sam upoznao u autobusu. Rekla je da želi biti glumica. Ja nisam želio biti glumac. Nakon 48 sati u Los Angelesu ona je pošla svojim putom, a ja svojim. Otišao sam autobusom do San Francisca na dva dana, zatim do Portlanda u Oregonu na još tri, pa dalje do Seattlea. Put me doveo u blizinu baze Fort Lewis gdje su u autobus ušle dvije žene u vojnim odorama. Na sjedalu preko puta mojeg ostavile su Army Times star jedan dan.

Army Times čudan je i star časopis. Počeo je izlaziti prije Drugoga svjetskog rata i još nije posustajao. Izlazio je svaki tjedan, pun starih vijesti i suhoparnih članaka sa savjetima, poput naslova koji sam u tome trenutku čitao: Nova pravila! Promjene znački i oznaka! Pripremaju se još četiri promjene na odorama! Prema legendi, vijesti su stare jer se prepisuju iz starih sažetaka Acocciated Pressa, ali ako čitate između redaka, ponekad možete osjetiti vrlo zajedljiv ton. Uvodnici su katkad odvažni. Osmrtnice su katkad zanimljive. ''

,,Najvažniji dio postavljanja pitanja jest slušanje odgovora.''

,,Što ne moraš učiniti, Joe? Ne moraš riješiti sve svjetske probleme. Samo neke. Problema ima dovoljno i za ostale.''

Preporuke!!!