Počivao u miru (Džek Ričer #20)

Naziv knjige: Počivao u miru
Originalni naziv: Make me
Broj stranica: 349

Počivao u miru je roman iz serijala o Džeku Ričeru, dvadeseti po redu, kojeg je 2015. godine objavio autor Li Čajld pod nazivom ,,Make me''. Ovo je malo mračniji triler za razliku od prošlih knjiga, te ima zanimljive likove, napetu radnju i uzbudljivu akciju. Knjiga je pisana u trećem licu. Uglavnom se prati iz perspektive Ričera, a povremeno i  iz perspektive ,,negativaca''. Serijal o Džeku Ričeru je zlatni standard žanra.

,,Čajld majstorski vodi ovu knjigu i to ovaj triler čini fenomenalnim.'' The Plain Dealer

O čemu se radi u knjizi?
„Zašto se ovo mjesto zove Majčin Počinak?“ To je sve što Ričer želi saznati kad stigne u gradić neobičnog imena. Ali nitko mu ne želi dati pravi odgovor. U tom malom mjestu, koje je okruženo nepreglednim poljima žita, pronalazi samo željezničku stanicu, negostoljubive stanovnike i Michelle Chang (privatna istražiteljica, nekad radila u FBI) koja se ondje slučajno zatekla. Michelle je zabrinuta jer joj je nestao partner s kojim je radila na istrazi koja se u početku činila sasvim jednostavnom. No, pomalo se zakomplicirala i postala smrtonosna. Ričer nikada ne ostavlja damu u nevolji pa se tako uključuje u istragu koja ih vodi u nekoliko američkih gradova kao što su Oklahoma City, Los Angeles, Chicago, Phoenix u Arizoni, San Francisko. Ali rješenje se krije u duboko skrivenim stranicama interneta. Konačni obračun sa zlikovcima iz najgore noćne more odigrat će se u tom malom i nepristupačnom mjestu koje se zove Majčin Počinak.

Li Čajld i dalje ne prestaje oduševljavati. Napisao je još jednu jednako uvjerljivu knjigu kao što je to radio i do sada, koja će se svidjeti ljubiteljima adrenalinskog štiva. U knjizi je sve uvjerljivo predstavljeno počevši od Ričerova ,,nosa za nevolje''. Također, Li Čajld pokazuje da najbolje radi kada se upusti u nove izazove, a knjiga Počivao u miru to, definitivno, jeste. Ona predstavlja ogroman izazov, ali je potrebno malo vremena da nam autor otkrije šta se tačno nalazi pod nejasno zlim gradom koji iskušava Ričera.

Počivao u miru je sjajan triler o Džeku Ričeru, koji nudi sva uobičajena zadovoljstva u solidnoj priči u kojoj se negativci bave vrlo uznemirujućim poslom koji će biti otkriven na kraju. Dijalozi u knjizi su izvrstni, a većina radnji je također vrlo dobra, što omogućuje neprestano i privlačno čitanje.

Preporuke svima koji hoće da pročitaju vrhunski triler!

,, Nije bilo lako nositi čovjeka krupnog poput Keevera. Kao da su pokušavali skinuti veliki madrac s vodenog kreveta. Stoga su ga pokopali blizu kuće. To je ionako imalo smisla jer je do žetve bio još cijeli mjesec, a svaki trag u poljima vidio se iz zraka. Čovjeka poput Keevera sigurno će tražiti iz zraka. Rabit će avione, helikoptere, možda i bespilotne letjelice.

Počeli su u ponoć. To im se činilo dovoljno sigurnim. Nalazili su se usred 4000 hektara ničega. Jedino izrađeno ljudskom rukom s njihove strane obzora bila je željeznička pruga na istoku, ali ponoć je bila pet sati nakon večernjeg vlaka i sedam sati prije jutarnjeg. Znači, neće biti očevidaca. Na bageru su imali četiri reflektora, montirana na šipku iznad kabine, slično načinu kako je mladež dotjerivala svoje kamionete. Četiri snopa svjetla činila su širok blještav krug. Znači, ni vidljivost im nije bila problem. Počeli su kopati rupu u svinjcu, koji je ionako uvijek bio razrovan. Svaka je svinja imala barem stotinu kilograma i svaka je imala četiri noge. Blato ispod njih nikada se nije sušilo. Iz zraka se nije moglo vidjeti ništa, čak ni toplinskom kamerom. Cijela bi slika bila blještavo bijela, od topline životinja i izmeta koji su ostavljali za sobom.

Dovoljno sigurno. ''

,,Živimo u neobično vrijeme. Siromašni su debeli a bogati mršavi. Toga nikad prije nije bilo.''

,,Ostavljam ljude na miru ako oni mene ostave na miru. Oni riskiraju, ne ja.''