Noćna škola (Džek Ričer #21)

Naziv knjige: Noćna škola
Originalni naziv: Night school
Broj stranica: 307

Noćna škola je roman iz serijala o Džeku Ričeru, dvadeset i prvi po redu, koji je 2016. godine objavljen pod nazivom Night school. U ovoj knjizi autor nas vraća u Ričerovu prošlost, tj. u vrijeme dok je još uvijek bio u vojsci; godinu dana prije nego što će je napustiti. Radnja ove knjige se odvija, u najvećem dijelu, u Njemačkoj gdje će Ričer istraživati jedan misteriozan slučaj. Pri tome će mu pomagati njegova prijateljica narednica Frances Neagley i Manuel Orosko, nekadašnji pripadnici 110 Posebne jedinice. Knjiga je pisana u trećem licu, te se prati iz perspektive nekoliko likova.

O čemu se radi u knjizi? Godina je 1996. i Ričer je aktivan djelatnik vojske. Ujutro dobija odlikovanje, a navečer ga šalju u školu. S njim su u učionici još dvojica. Agent FBI-a i analitičar CIA-e. Sva su trojica vrhunski u svomu poslu, sva su trojica nedavno postigli veliki uspjeh i sva se trojica pitaju zašto su poslani u Noćnu školu. A onda otkrivaju: džihadistička ćelija u Hamburgu, u Njemačkoj, dobila je neočekivanog posjetitelja – saudijskog teklića koji traži sigurnu kuću dok čeka sastanak s nepoznatim osobama. CIA-in agent na tajnom zadatku u ćeliji načuo je teklića kako šapće jezivu poruku: “Amerikanac traži sto milijuna dolara.” Za što? I od koga?

Ričer i njegova dva nova prijatelja dobivaju zadatak pronaći tog Amerikanca. Reacher poziva u pomoć najbolju osobu s kojom je ikada surađivao: narednicu Frances Neagley. Njihov zadatak postaje sve opasniji, no oni ne odustaju. Ako ne pronađu čovjeka kojeg traže, svijet će pretrpjeti još jedan velik teroristički napad. Od Langleyja do Hamburga, od Jalalabada do Kijeva, Noćna škola probija se poput metka kroz opasan krajobraz prijevara, lažnih identiteta te novih i strašnih neprijatelja, dok Ričer manevrira kroz sve to, katkad i prelazeći granice zakona.

Kao i sve knjige o Džeku Ričeru i ova je puna akcije, adrenalina, dobrih dijaloga i nepredvidljiva je. Sada Ričer ima veoma opasnog i lukavog protivnika ili možda više njih koji se pojavljuju kao POV likovi. To nam omogućava da vidimo kako oni razmišljaju i rješavaju razne situacije. Ričer je u ovoj knjizi malo manje čudan nego što je to slučaj sa prethodnim knjigama. Izgleda da još nije prihvatio život skitnice, pa tako sa sobom pored četkice za zube nosi malo više stvari. Kako bi spasio naciju od neprijatne i mračne sudbine Ričer će počiniti dovoljno zločina u Njemačkoj da bi zaslužio nekoliko doživotnih kazni, ali ponekad jednostavno morate rastegnuti zakon kako biste sačuvali republiku, ali i živote nedužnih ljudi.

Preporuke za ovaj vrhunski triler!!!

,, Ričeru su ujutro dali odlikovanje, a poslijepodne su ga poslali natrag u školu. Odlikovanje je bila Legija zasluga. Njegova druga. Bila je to lijepa medalja, stilizirana zvijezda bijelih krakova na tamnocrvenoj vrpci. Vojna odredba 600-8-22 ovlašćuje njezino dodjeljivanje za izuzetne zasluge prilikom obavljanja posebno važnih dužnosti za Sjedinjene Države na ključnom i odgovornom položaju. Reacher je smatrao da, tehnički, zadovoljava te uvjete. No pretpostavljao je da ga je dobio iz istog razloga kao i prethodni put. Bila je to transakcija. Potvrda ugovora. Uzmi šarenu vrpcu i šuti o tomu što smo tražili da učiniš za nju. Ričer bi to ionako učinio. Ne bi se ni imao čime hvaliti. Bio je to zapravo policijski posao na Balkanu. Potraga za dvojicom tamošnjih stanovnika s tajnama iz rata. Obojica su ubrzo identificirana i locirana. Obojica su dobili kasnonoćni posjet i dva metka u glavu. Sve u sklopu mirovnog procesa. Neki su interesi zadovoljeni i regija se malo smirila. Dva tjedna njegova života. Četiri potrošena metka. Ništa strašno.

Vojna odredba 600-8-22 bila je iznenađujuće nejasna glede same dodjele odličja. Samo je navodila da ga valja dodijeliti na prikladno formalan način, uz prikladnu ceremoniju. To je obično značilo u velikoj prostoriji s pozlaćenim namještajem i mnogo zastava. I s časnikom višeg čina od onog koji odličje prima. Ričer je bio bojnik, tada već 12 godina, ali to su jutro odlikovali i druge časnike, a među njima i tri pukovnika te dva brigadna generala, pa je glavna faca bio general pukovnik iz Pentagona, kojeg je Ričer poznavao još otkad je bio zapovjednik bataljuna za vojne istrage, stacioniranog u Fort Myeru. Bio je pametan tip. Sigurno dovoljno pametan da shvati za što bojnik vojne policije dobiva Legiju zasluga. Pogledao ga je pomalo ironično, ali podvučeno smrtnom ozbiljnošću. Uzmi vrpcu i drži jezik za zubima. Možda je nekoć i on sam učinio takvo što. Možda i više puta. Lijeva strana prsa na njegovoj svečanoj odori bila je šarena od raznih vrpca, poput voćne salate. Bile su tu i dvije vrpce Legije zasluga. ''

,,Ponavljati isto, a nadati se drugačijem ishodu definicija je ludosti.''

,,Budućnost ne znači ništa ako je ne doživimo.''