Slučaj Pelikan

Naziv knjige: Slučaj Pelikan
Originalni naziv: The Pelican brief
Broj stranica: 322
Slučaj Pelikan je potvrdio Džona Grišama kao najuspješnijeg autora devedesetih. Knjiga je objavljena 1992. godine pod nazivom The pelican brief, te je 1993. godine prodano deset milijuna primjeraka ove knjige što je bilo više nego dovoljno da u Americi bude proglašena knjigom godine. Knjiga je pisana u trećem licu, te se prati iz perspektive nekoliko likova.

Po knjizi je snimljen i film sa holivudski zvijezdama Julijom Roberts i Denzelom Washingtonom, u režiji Alana J. Pakule. Film nisam gledao, ali knjiga je odlična.

O čemu se radi u knjizi? Slučaj Pelikan nije donio ništa dobrog mladoj studentici prava Darby Shaw. Dvojica sudaca Vrhovnog suda Sjedinjenih Američkih Država ubijena su manirom profesionalnog ubice. Tko je ubica, tko su naručitelji, šta je motiv? Sve su to pitanja koja muče FBI, CIA-u, američkog predsjednika i gotovo sve novinare. Prekopavajući po sudskim spisima, vođena osobnom znatiželjom Darby Shaw će naići na jedno od mogućih rješenja i to zapisati u sažetku čudnog naziva Slučaj Pelikan. Kada igrom političkih spletki taj sažetak dospije u krive ruke Darby Shaw će postati živa meta!

Dakle, ovo je odličan triler koji se prati kroz oči nekoliko likova koji dolaze iz različitih oblasti života (političari, FBI, CIA, novinari, advokati, profesori, studenti...) i različite su starosne dobi. Ono što mi se sviđa je činjenica da se autor ne stavlja na stranu bilo kojeg lika, već prepušta čitatelju da on navija za koga hoće. Na taj način Grišam kreira nepredvidljivost, što ovu knjigu čini još i boljom. Sve je moguće. U knjizi je heroj onaj za koga to vi odlučite.
Što se tiče samog načina pisanja, Džon Grišam je tu neprikosnoven. Sva priča se veoma jednostavno čita, razumljiva je i neće vas umoriti. Kroz knjigu je primjetno da Grišam pokazuje veoma nizak prag tolerancije prema advokatima, te nam pokazuje njihovu egoističnu prirodu, naročito prema vanjskom svijetu.

Slučaj pelikan intelektualan, uzbudljiv i savršen roman, te bih ga preporučio svima koji su zainteresovani za pravo, zakone i kriminalističke romane. Preporuke!

,, Nije izgledao kao osoba koja bi bila u stanju stvoriti takav kaos, ali velik dio onoga što je vidio dolje moglo bi mu se pripisati kao njegova krivnja. I to je bilo u redu. Imao je devedeset i jednu godinu, bio je paraliziran, privezan za invalidska kolica i priključen na kisik. Prije sedam godina drugi ga je infarkt gotovo dokrajčio, ali je Abraham Rosenberg još bio živ, a čak i s cjevčicama u nosu njegov je pravnički status bio jači od ostale osmorice. Bio je jedina živuća legenda u Sudu, a činjenica da još uvijek diše razdraživala je veći dio dolje okupljene gomile.

Sjedio je u malim invalidskim kolicima u uredu na zadnjem katu zgrade Vrhovnog suda. Stopala su mu dodirivala rub prozora i on se naginjao prema naprijed kako je buka rasla. Mrzio je muriju, ali je pogled na njihove guste, uredne redove bio smirujući. Stajali su uspravno, ne mičući se s mjesta dok je urlajuća gomila od najmanje pedeset tisuća ljudi tražila krv. ''