Ponoćna crta (Džek Ričer #22)

Naziv knjige: Ponoćna crta
Originalni naziv: The midnight line
Broj stranica: 308

Ponoćna crta je dvadeset drugi roman o bivšem vojnom policajcu Džeku Ričeru koji je 2017. godine objavljen pod nazivom The midnight line. Pred Ričerom je još jedno opasno putovanje na koje će saznati razne opasne stvari. Ne znam šta drugo da kažem osim da je Ponoćna crta još jedan odličan i eksplozivana triler. Knjiga je pisana u trećem licu. U najvećem dijelu se prati iz Ričerove perspektive. Pored njega kao POV likovi se pojavljuju još neki, među kojima ima i pozitivaca i negativaca.

O čemu se radi u knjizi? Ričer se zatekao u gradiću u američkoj saveznoj državi Wisconsin. U izlogu jedne zalagaonice ugleda ženski prsten s oznakom vojne akademije West Point 2005. Bila je to vrlo nezgodna godina za sticanje diplome: dogodio se tada Irak i Afganistan. S unutarnje strane prstena ugravirani su inicijali. Ričer se zapita kakva je nesreća natjerala vlasnicu da se odrekne takve uspomene. I to je dovoljan razlog za akciju. Reacher odluči pronaći ženu i vratiti joj teško zarađeni prsten. Tako započinje opasno putovanje koje vodi Ričera kroz američki Srednji Zapad, od opskurnih kafića do blatnih raskršća u pustopoljinama. Susreće se s bikerima, murjacima, varalicama, bilderima i nestalim osobama u odijelima i kravatama usred pustoši Wyominga. Što duže kopa, to veće smeće izlazi na vidjelo. Riječ je o opakoj zločinačkoj udruzi. Za svakog postoje crte koje na valja prelaziti. Za svakog, osim za Džeka Ričera.
Dakle, saznajte kakvu priču krije prsten sa West Pionta. Ričer je i u ovoj knjizi predstavljen realno. Iako je on jak i stabilan i zalaže se za pravdu (koju ponekad provodi na svoj način koji će se čitaocu definitivno svidjeti), zna mu se desiti da na pravi neku lošu procjenu. U knjizi ima dosta njegovih razmišljanja o vojnoj akademiji West Point koju je i on završio. U knjizi ima dosta interesantnih i zanimljivih likova, kao što su bivši agent FBI-a. Naravno tu je i nekoliko ženskih likova.

Kao i u svim prethodnim knjigama i ovdje možete očekivati akciju, interesantne dijaloge, neprevidljivost i napetost. Li Čajld je jednostavno majstor svoga zanata. Ovo je Čajldova najemotivnija knjiga do sada. Kroz priču se provlače pitanja porodične odanosti, ratnih veterana, omalovažavanja, eksploatacije opijata itd.

Preporuke za ovaj vrhunski triler!!!

,, Džek Ričer i Micheile Chang proveli su tri dana u Milwaukeeju. Četvrtog jutra ona je otišla. Ričer se vratio u sobu s kavom i pronašao poruku na jastuku. Već je vidio takve poruke. Sve su govorile isto. Izravno ili neizravno. Chang je svoju napisala neizravno. I elegantnije od većine. Doduše ne u pogledu prezentacije. Nažvrljala ju je penkalom na komadiću papira iz motelskog notesa, valovitom od vlage. No u pogledu izražaja bio je elegantan. Upotrijebila je metaforu kako bi objasnila, laskala mu i ispričala se, sve u jednom. Napisala je: Ti si poput New Yorka. Obožavam ga posjetiti, ali nikada ne bih mogla živjeti ondje.

On je učinio isto što i uvijek. Prešao je preko toga. Shvaćao ju je. Nikakva isprika nije bila potrebna. On sam nije mogao živjeti nigdje. Cijeli njegov život bio je posjet. Tko bi to mogao trpjeti? Popio je svoju kavu, a zatim i njezinu, a onda uzeo svoju četkicu za zube iz čaše u kupaonici i otišao, kroz labirint ulica, skrećući lijevo i desno, sve do autobusnoga kolodvora. Ona je bila u taksiju, pretpostavljao je. Išla je u zračnu luku. Imala je zlatnu kreditnu karticu i mobilni telefon... ''

,,Uvijek je bolje sam odabrati vrijeme za okršaj.''

,,Ne smijemo upropastiti prihvatljivo zato što ne možemo imati savršeno.''