Prošlo vrijeme (Džek Ričer #23)

Naziv knjige: Prošlo vrijeme
Originalni naziv: Past tense
Broj stranica: 311

Prošlo vrijeme je još jedan eksplozivni triler, 23. po redu, iz serijala o Džeku Ričeru koji je objavljen 2018. godine pod nazivom Past tense. Li Čajld pokazuje i sa ovom knjigom da je jedan od najboljih pisaca triler romana. Prošlo vrijeme ima sve što se očekuje od jednog trilera, a to je napetost, napredvidljivost, misterija, akcija. Džek Ričer je jednostavno današnji Džejms Bond. Priča se uglavnom prati iz Ričerove perspektive. Pojavljuje se još nekoliko POV likova.
O čemu se radi u knjizi? Džek Ričer kreće na putovanje Amerikom, od Mainea do Kalifornije. Na jednoj seoskoj cesti duboko u šumama Nove Engleske ugleda putokaz do mjesta u kojemu nikada nije bio, a radi se o  gradića u kojem je rođen njegov otac. To je sasvim dovoljno da se probudi Ričerova radoznalost. Sljedeće jutro, u arhivu gradskog ureda, Ričer se raspituje o nekadašnjem domu svoje obitelji. Saznaje da u gradu nikada nije živio nitko s prezimenom Ričer. Zna da se njegov otac nikada nije vraćao onamo, ali sada se počinje pitati je li ikada i živio ondje.

U isto vrijeme, nedaleko od tog gradića, dvoje mladih Kanađana pokušavaju stići do New Yorka gdje žele prodati svoje blago. Ali kada im se dogodi kvar na automobilu, nemaju drugog izbora nego da prespavaju u usamljenom motelu usred ničega. To mjesto djeluje prilično čudno… Ali nemaju izbora.

Dakle, ispunjeni su svi uslovi za još jednu neizvjesnu Ričerovu pustolovinu prepunu adrenalina. Sadašnjost je napeta, no prošlost se ponekad može činiti puno gorom...

Jednostavno savršeno. Interesantna priča koja ima početak, sredu i kraj. Puna je interesantnih dijaloga, akcije i napetosti. Nećete je moći ispustiti iz ruku. Sve preporuke za ovaj vrhunski triler!

,, Džek Ričer uhvatio je posljednje zrake ljetnog sunca u malom gradu na obali Mainea, a onda, poput ptica iznad svoje glave, započeo dugu migraciju na jug. Ali, pomislio je, ne izravno niz obalu. Ne kao što to čine vuge i strnadice, i zebe, i grmuše i crvenogrli kolibri. Umjesto toga odabrao je dijagonalnu rutu, na jugozapad, od gornjeg desnog kuta SAD-a do donjeg lijevog, možda kroz Syracuse, Cincinnati, St. Louis, Oklahoma City, Albuquerque i dalje do San Diega. Negdje gdje za bivšeg pripadnika kopnene vojske, što je bio Reacher, ima malo previše mornara, ali inače je zgodna točka da se dočeka početak zime.
Bit će to putovanje za pamćenje na kakvom nije bio već godinama.
Veselio mu se.
No nije stigao daleko.
Hodao je oko jedan kilometar u unutrašnjost pa stigao do okružne ceste i podigao palac. Bio je prilično visok, gotovo dva metra u cipelama, krupnije građe, same kosti i mišići, ne pretjerano zgodan, nikad dobro odjeven, a obično i malo zapušten. Ne baš posebno privlačna ponuda. Kao i uvijek, većina bi vozača usporila, pogledala pa nastavila dalje. Prvi automobil koji je bio spreman riskirati da ga pokupi stigao je nakon 40 minuta. Bio je to gotovo nov Subaru karavan, a vozio ga je mršavi muškarac srednjih godina u pamučnim hlačama i izglačanoj košulji kaki boje... ''

,,U sjećanjima su stvari obično veće nego što jesu.''

,,Živi slobodno ili umri.''