Crveni zmaj (Hanibal Lekter #1)

Naziv knjige: Crveni zmaj
Originalni naziv: Red dragon
Serijal: Hanibal Lekter
Autor: Tomas Haris
Broj stranica: 326
Doktor Hanibal Lekter je izmišljeni lik u serijalu psiholoških trilera koje je napisao autor Tomas Haris. Serijal broji četiri knjige. Prva knjiga u serijalu se zove Crveni zmaj koja je 1981. godine objavljena pod nazivom Red dragon. Dakle, u ovoj knjizi se prvi put srećemo sa doktorom Hanibalom Lekterom. Knjiga se prati kroz oči nekoliko likova, među kojima su najzastupljeniji Will Graham i Francis Dolarhyde.

Ko je Hanibal Lekter? On je doktor – psihijatar. U ovoj knjizi se za njega koristi termin sociopat (poremećena ličnost) i serijski ubica. S obzirom da ima ovakvu dijagnozu ne može mu se suditi, te se zbog toga on nalazi u duševnoj bolnici (u pritvoru i pod stražom) zbog počinjenih brutalnih ubistava koja su bila propraćena kanibalizmom. Tu ga je prije 10 godina smjestio Will Graham (FBI-ev vještak sudske medicine). Međutim, prije nego što je to uspio da uradi i sam je bio Lekterova žrtva, te se nakon toga povukao iz FBI-a. Lekter će se u ovoj knjizi pojaviti samo jednom, i o njemu ćemo saznavati uglavnom kroz dijaloge glavnih likova. Sve u svemu, ne očekujte puno Lektera u ovoj knjizi.
O čemu se radi u knjizi? Nakon hvatanja Hannibala Lectera agent Will Graham se povukao iz FBI-a. Nedugo nakon toga dvije obitelji su pronađene izmasakrirane, te FBI ponovno treba Grahamovu pronicljivost, s obzirom da on ima iskustva u hvatanju serijskih ubica. Ubica, Francis Dolarhyde, vjeruje da je utjelovljenje Crvenog zmaja čime opravdava svoje demonske nagone. Nakon što upozna slijepu djevojku, zaljubljuje se i u njemu se počinju boriti ubilački nagon i žudnja. U potrazi za ubicom Graham se oslanja na Lecterovu genijalnost, dok demonski lukav psihopat, ovaj put u ulozi „stručnog“ savjetodavca u istrazi, iz zatvorske ćelije uspijeva manipulirati obojicom (i Grahamom i Dolarhydeom). Pred Grahamom je dvostruki izazov – uhvatiti poremećenog ubicu i pobijediti vlastite sablasti.

Dakle, knjiga je lijepo napisana, na momente uzbudljiva i nepredvidljiva. Likovi su veoma lijepo predstavljeni, a posebno protagonist Will Graham i antagonist koji sebe naziva Crveni zmaj. Bilo je nekoliko momenata kada se radnja znala usporiti. Najveća zamjerka, sa moje strane, na ovu knjigu je ta što se Hanibal Lekter ne pojavljuje puno u priči, pa samim tim i ne utiče na istu. Međutim, ipak se stiče dojam da je on nekako uspio uticati na likove u priči.

Na zanimljiv i bogat način su predstavljena forenzička istraživanja i forenzička nauka u ovoj knjizi. Također, u knjizi se mogu očekivati i neprijatne scene. Nema ih puno, ali budite spremni i na to.

Preporuke za ovaj psihološki triler!

,, Will Graham je posjeo Crawforda za vrtni stolić između kuće i oceana i ponudio ga čašom ledena čaja.
Jack Crawford pogleda lijepu staru kuću, solju posrebreno drvo u prozirnom zraku. — Trebao sam te uloviti u Marathonu kad si krenuo s posla — rekao je. — Ovdje ne želiš o tome razgovarati.
— Jack, ja o tome ne želim razgovarati nigdje. Ali ti moraš razgovarati, pa onda hajde da to obavimo. Samo nemoj izvlačiti nikakve slike. Ako si ih donio, ostavi ih u torbi — Molly i Willy će se skoro vratiti.
— Koliko ti je to poznato?
— Koliko je bilo u Miami Heraldu i Timesu — rekao je Graham. — Dvije obitelji pobijene u vlastitim kućama u razmaku od mjesec dana. U Birminghamu i Atlanti. Pod sličnim okolnostima.
— Ne sličnim. Istim... ''