Klijent

Naziv knjige: Klijant
Originalni naziv: The client
Broj stranica: 415
Klijent je još jedan fantastičan pravni triler kojeg je napisao autor Džon Grišam i koji je objavljen 1993. godine pod nazivom The client. Knjiga je napisana u trećem licu. Prati se kroz oči nekoliko likova, od kojih je najviše zastupljen Mark Sway (11-godišnji dječak) koji je saznao veoma opasnu informaciju od mafijaškog advokata. Kao i do sada autor nam predstavlja različite strane u priče, te ostavlja nama da biramo za koga ćemo navijati. Pa tako priču pratimo iz perspektive javnog tužioca, advokata, FBI agenata, članova mafije... Po ovoj knjizi je snimljen i film 1994. Godine (The client).

O čemu se radi u knjizi? Jedanaestogodišnji Mark Sway zapamtit će dan kad je poveo svog malog brata da zajedno popuše zabranjenu cigaretu u skrovitom dijelu šumarka u blizini njihova doma u siromašnom naselju prikolica u Memphisu. Na malom proplanku dječaci postaju slučajni svjedoci samoubojstva Jeroma Clifforda, nakon čega se stvari kompliciraju nevjerojatnom brzinom. Clifford je odvjetnik Barryja Mouldanna, plaćenog ubojice za mafiju iz New Orleansa. Mouldanno je ubio senatora Boyettea, ali policija ne može pronaći njegovo tijelo, a bez tijela nema ni presude. Clifford je znao gdje je senatorovo tijelo i svi sumnjaju da je taj podatak prije svoje smrti povjerio mladom Marku. Najednom se svi žele dočepati dječaka, i FBI i mafija i lokalna policija. Reggie Love, pravnica koja se specijalizirala za maloljetničku delinkvenciju postavit će se između sile zakona i metaka mafije kako bi zaštitila svog klijenta.
Knjiga Klijent čini temu prava i politike izuzetno uzbudljivim i privlačnim. Kad se govori o pravu ovdje je najzastupljenije maloljetničko pravo. Mark je jedan od najinteresantnijih maljoljetnih protagonista o kojima sa čitao. Morao je da odraste i prije vremena zbog svih stvari koje su mu se izdešavale i koje će mu se tek desiti u ovoj knjizi.

U knjizi se nalazi dosta interesantnih dijaloga i rasprava na temu maloljetničkog prava. Neke od najnapetijih i najzanimljivijih scena se odigralo u maloljetničkom sudu. Markova advokatica Reggie Love je predstavljena kao jaka žena sa turbulentnom prošlošću. Advokaturom se bavi tek 4 godine i način na koji izlazi na kraj sa svim likovima u ovoj knjizi je također interesantan. Ona će učiniti sve kako bi pomogla svom klijentu.

Klijnt je priča o maloljetnom dječaku protiv svijeta. Tačno ćete osjetiti kako je to kada jedna maloljetnik posjeduje veoma značajnu informaciju. Tu je neko ko tu informaciju želi da iskoristi, ali isto tako tu je neko ko će učiniti sve da se ta informacija ne sazna.

Ako volite pravne trilere, ovu knjigu definitivno morate pročitati!

,, Mark je imao jedanaest godina i pušio je tu i tamo već dvije godine; nikad nije pokušao prestati, ali je pazio da ga ne ulove. Najdraža mu je marka bila Kools, kakvu je pušio njegov bivši otac, no njegova je majka pušila Virginia Slims i to brzinom od dvije kutije dnevno, pa bi je tako u prosječnom tjednu mogao orobiti za deset do dvanaest komada. Bila je to žena koja je uvijek imala puno i posla i problema, možda malo naivna što se tiče njenih dječaka, ali koja nikad ne bi ni u snu pomislila da bi njen stariji mogao pušiti već u jedanaestoj godini.

Povremeno bi Kevin, delinkvent koji je živio dvije ulice dalje, znao Marku za dolar prodati kutiju ukradenog Marlbora. Ipak se uglavnom morao oslanjati na majčine mršave cigarete.

Tog jutra, dok je vodio svog brata Rickyja, starog osam godina, šumskom stazicom iza njihova naselja prikolica, u džepu su mu bile četiri. Ricky je zbog toga bio nervozan, uzbuđen zbog svog prvog dima. Jučer je bio uhvatio Marka kako skriva cigarete u kutiju za cipele ispod kreveta, pa zaprijetio da će sve ispričati ako mu veliki brat ne pokaže kako se to radi. Sad su se šunjali šumovitom stazom prema jednom od Markovih tajnih mjesta, gdje je on proveo mnoge samotne sate pokušavajući naučiti se uvlačiti dim u pluća i praviti kolutove od dima... ''

,,Zašto je pravda uvijek brza kad čovjeku nije do toga?''

,,Najefikasniji su odvjetnici oni koji borbu stalno odmiču od bitnih pitanja.''

,,Ništa nije potpuno sigurno. Ne postoje nikakva jamstva.''