Naziv knjige: Kad jaganjci utihnu
Originalni naziv: The silence of lambs
Serijal: Hanibal Lekter
Autor: Tomas Haris
Broj stranica: 323
Žanr: triler, kriminalistički
Druga knjiga u serijalu o dr. Hanibalu Lekteru je Kad jaganjci utihnu. Tomas Haris je ovu knjigu objavio 1988. godine pod nazivom The silence of the lambs. Priča se u ovoj knjizi nastavlja na prošlu knjigu Crveni zmaj (prošlo je neko vrijeme između dvije knjige). Nije vam potrebno predznanje iz prethodne knjige da bi ste razumjeli priču u ovoj knjizi. Tematika ove priče je slična kao i u prošloj, odnosno novi serijski ubica je na djelu i treba ga pronaći i zaustaviti. Po knjizi je snimljen i film 1991. godine.

Likovi koji su se pojavljivali u prošloj knjizi, a pojavljuju se i u ovoj su Jack Crowford (agent FBI), dr. Frederick Chilton (upravitelj Baltimorske državne bolnice za psihički poremećene kriminalce) i narvno dr. Hanibal Lekter (zatvoren u malo prije pomenutoj ustanovi). Hanibal Lekter dobija mnogo više prostora u ovoj knjizi i mnogo češće se pojavljuje, a to nam daje mogućnost da ga malo bolje upoznamo. Bez obzira što je zatvoren, on je mnogo opasan. Međutim on možda može pomoći u rješavanju trenutnog slučaja. Mana ovoga serijla je što autor i nakon dvije knjige, još uvijek nije do kraja razvio lik Hanibala Lektera kako bi mi čitatelji mogli bolje razumjeti njegovu psihologiju i razlog zašto on zapravo ubija.

Kao novi glavni lik u ovoj knjizi se pojavljuje Clarice Starling koja je još uvijek na akademiji za agente FBI-a, ali će dobiti priliku da radi na svom prvom slučaju kao FBI agent. Ona je magistar psihologije i kriminalistike. Ona bi trebala pokušati doprijeti do Lektera. Lik Clarice Starling je veoma lijepo predstavljen i razvijen kroz ovu knjigu za razliku od Lekterovog.
O čemu se radi u knjizi Kad jaganjci utihnu? Serijski ubica poznat jedino kao Buffalo Bill ubija mlade djevojke derući im kožu sa tijela. Jack Crawford jedan od šefova FBI-a šalje Clarice Starling, novakinju sa najboljim ocjenama na akademiji za obučavanje FBI agenata, u posjet ozloglašenom serijskom ubojici Dr. Hanibalu Lecteru. On bi Clarici trebao pomoći u izradi profila Buffalo Billa. Ubrzo Hanibal Kanibal upada u specifičan "quid pro qou" odnos sa mladom kadektinjom. Kada Buffalo Bill otme Catherine Martin, kćer senatorice, vrijeme počinje biti ključno za riješavanje slučaja. Clarice Starling polako otkirva ključne dokaze, a sam Dr. Lecter joj da par natuknica tko bi mogao biti ubica. Da li Lecter laže? Hoće li sve planove FBI-a pokvariti željan slave Dr. Chilton ravnatelj ustanove gdje je zatvoren Lecter? Na kraju hoće li Buffalo Bill pravim ubiti jadnu Catherine Martin? Sva ta pitanja dobijaju odgovor u ovoj napetoj knjizi. A tek kada Dr. Lecter uspije pobjeći svojim tamničarima...

Dakle, ovo je odlično napisana knjiga. Napeta je, nepredvidljiva, te možete očekivati i nekoliko neprijatnih scena. Autor također, veliku pažnju posvećuje samoj istrazi zločina i karakterijzaciji antegonista priče kako bi čitatelju na kraju bili jasni njegovi motivi.

,, Bihevioristički odjel, odjel FBI koji se bavi serijskim ubistvima smješten je u suterenu Akademije u Quanticu i do polovice je ukopan u zemlju. Clarice Starling je rumenog lica ušla unutra prethodno užurbanim korakom, prešavši udaljenost od Hoganove Aleje na poligonu. U kosu joj se uplelo nekoliko vlati trave, a na FBI-ovskoj vjetrovci, kakva se nosila u Akademiji, nazirale su se mrlje od trave koje prouzrokovane rješavanjem problema uhićenja, bacajući se na tlo da bi izbjegla pogodak.

U uredu za primanja nije bilo nikoga, pa si je dopustila da se na kratko pogleda u staklenim vratima. Znala je da može dobro izgledati i bez uljepšavanja. Šake su joj mirisale na barut, ali nije imala vremena da ih opere – u pozivu šefa odjela Crawforda pisalo je odmah.

Jacka Crawforda zatekla je samog u jednom od niza pretrpanih ureda. Stajao je za nečijim tuđim stolom i telefonirao tako da joj se pružila prilika da ga prvi put u godinu dana malo bolje pogleda. Ono što je uočila uznemirilo ju je... ''

,,Nikada nemojte upotrijebiti – dosjetku da biste nešto nastavili.''

,,Primum non nocere. Kao prvo ne čini štete.''

,,Zahvalnost je kratkog vijeka.''