Naziv knjige: Hanibal
Originalni naziv: Hannibal
Serijal: Hanibal Lekter
Autor: Tomas Haris
Broj stranica: 429
Ocjena:4/5
Hanibal je treća i posljednja knjiga u trilogiji o Hanibalu Lekteru. Tomas Haris je objavio ovu knjigu 1999. godine. Radnja u ovoj knjizi se odvija 7 godina poslije knjige Kad jaganjci utihnu. Priča se prati kroz oči nekoliko likova, a među njima su Hanibal Lekter, agentica FBI Clarice Starling, zatim Mason (jedna od Lekterovih žrtava, koja je preživjela), te još neki likovi.

Ovo je prva knjiga u kojoj je u centru pažnje Hanibal Lekter (jer se nalazi na slobodi), jedan od najmonstruoznijih (književnih i filmskih) likova savremene svjetske pop-kulture. Radi se o liku u kojem se spaja najodvratnija nastranost ljudske prirode (kanibalizam) sa genijalim umom. On je psihijatar i u knjizi se za njega koristi termin čudovište. Pord toga, čitajući ovu knjigu možemo vidjeti da on nije jedino čudovište. U ovoj knjizi ima raznih vrsta čudovišta... Možda čak i gorih od Hanibala.

O čemu se radi u knjizi Hanibal? Sedam godina nakon sto je pobjegao iz strogo čuvanog zatvora, dr. Hanibal Lekter jos uvijek je na slobodi, vjerojatno uživajući u životu negdje u Južnoj Americi. Clarice Starling, agentica FBI-a kojoj je Leker, prije sedam godina, pomogao da uhvati serijskog ubicu Jamea Gumba, nalazi se pred otkazom, jer su krvavu akciju u kojoj je ubila majku s malim djetetom u naručju zabilježile televizijske kamere. Nekoliko dana nakon sto su je razapeli u medijima, poštar joj je donio ekspresnu pošiljku. Bacivsi pogled na svjetloljubicasti fini papir kuverte s adresom ispisanom krasopisom, znala je od koga je pošiljka i prije nego sto je otvorila pismo...

Tomas Haris nam kroz ovu knjigu daje naznake Hanibalove prošlosti. Radi se samo o malim dijelovima njegove prošlosti kako bi nam bliže dočarao njegov lik, te kako bi čitao mogao razumjeti neke Hanibalove postupke. Napisana je još jedna knjiga pod nazivom ,,Hanibalov postanak'' koja je radnjom smještena prije ove trilogije, pa pretpostavljam da će tamo biti detaljnija Lekterova prošlost.

Može se reći da je glavni heroj ove knjige zapravo negativac, Hanibal Lekter (anti-heroj). Sa jedne strane traži ga FBI, a sa druge strane imamo Masona koji će učiniti sve kako bi se osvetio Hanibalu Lekteru. Clarice Starling je uhvaćena između te dvije radnje pokušavajući da se izbori sa svojim korumpiranim kolegama kako ne bi dobila otkaz, te pokušavajući da uđe u trag doktora Lektera. Iz nekog razloga Lekter pokazuje veliko zanimanje prema Clarici, još od prošle knjige Kad jaganjci utihnu.

Knjiga Hanibal je dobar psihološki triler. Možete očekivati napete situacije, definitivno nepredvidljiva dešavanja, te nekoliko prilično neprijatnih scena. Kraj knjige mi se nije baš svidio. Djeluje mi nekako apsurdno.

,, Mustang Clarice Starling jurnuo je kroz ulaznu rampu Ureda za alkohol, duhan i vatreno oružje (BATF) u Aveniji Massachusetts, prostorija unajmljenih od velečasnog Sun Myung Moona, ekonomičnosti radi.
Udarne snage čekale su u tri vozila, otrcanom neobilježenom kombiju na čelu i dva crna kombija SWAT ekipe, s upaljenim motorima u golemoj garaži.
Clarice Starling pograbi iz automobila torbu s opremom i potrči do vozila na čelu, prljavo bijelog kombija na čijim se stranama kočio natpis MARCELL’S CRAB HOUSE.
Četiri su muškarca kroz otvorena stražnja vrata kombija promatrala kako se Clarice približava. Vitka, u radnoj odori, brzo se kretala pod teretom opreme, a kosa joj je blistala na odvratnoj fluorescentnoj rasvjeti.
- Žene. Uvijek kasne - reče policajac iz D.C.-a.
Specijalni agent BATP-a John Brigham vodio je operaciju.
- Ne kasni; pozvao sam je tek kad smo primili dojavu - reče Brigham. - Zacijelo je dojurila iz Quantica. Hej, Clarice, dodaj mi torbu... ''